آشپزیغذای ایرانی

طرز تهیه گوجه‌فرنگی شکم‌پُر با پوره سیب‌زمینی

مثبت زندگی: مادر که باشی از صبح به اسم غذا فکر می‌کنی که چه بپزم وقتی فرزندم از مدرسه و دانشگاه و محل کار به خانه برگشت؟ قدیم‌ترها در بیشتر خانه‌ها برنامه غذایی روی دیوار آشپزخانه بود. مثلا همه می‌دانستند که ناهار پنچ‌شنبه‌ها، قرمه‌سبزی است. جمعه‌ها هم آبگوشت یا اشکنه. این روزها اما با وجود فراوانی و دردسترس بودن مواد اولیه، حوصله‌ای برای آشپزی نمانده و هیچکس مانند قدیم وقت ندارند. این‌ها را گفتیم که از دستور پخت غذایی برایتان بنویسیم که پختنش خیلی راحت است و نیم‌ساعته آماده می‌شود. این شما و این دستور پخت تهیه گوجه‌فرنگی شکم‌پر با پوره سیب‌زمینی.

مواد لازم:

سیب‌زمینی: نیم کیلوگرم؛ خرد شود

پنیر خامه‌ای: 50 گرم

کره یا مارگارین نرم شده در دمای محیط: 2 قاشق غذاخوری

شیر بدون چربی یا کم چرب: یک سوم پیمانه

جعفری خرد شده تازه: 2 قاشق غذاخوری

پیازچه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری

فلفل: یک هشتم قاشق چای‌خوری

گوجه‌فرنگی: یک کیلوگرم

نکته: از گوجه‌فرنگی‌هایی استفاده کنید که ته آن‌ها کمی صاف و تخت باشد.

طرز تهیه:

درون قابلمه‌ای قطعات خرد شده سیب‌زمینی را با مقداری آب حدود 12- 10 دقیقه یا تا زمانی که چنگال را درون آن فرو کنید، نرم بیرون آید با حرارت متوسط بپزید.

پنیر خامه‌ای و کره را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. همزمان با هم زدن مخلوط با همزن، شیر را کم کم به آن اضافه کرده،‌ تا مایه نرم و یک دستی حاصل شود.

کباب‌پز فر را از پیش گرم کنید. یک برش دایره‌ای پهن در در اطراف ساقه گوجه‌فرنگی‌ها ایجاد کرده، ساقه و گوشت درون آن‌ها را با استفاده از یک قاشق کوچک تا کمی مانده به پوست بیرون آورید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه کال جوش (کله‌جوش)

مخلوط تهیه شده را بین 6 گوجه‌فرنگی تقسیم کنید و درون آن‌ها را با مخلوط، کمی بیشتر از پر، پر کنید.

گوجه‌فرنگی‌های شکم پر را روی سینی فر که قبلا درون آن را با فویل پوشانده‌اید،‌ قرار داده و آن‌ها را به مدت 6- 5 دقیقه یا تا زمانی که مخلوط درون آن‌ها کمی قهوه‌ای رنگ شده و گوجه‌فرنگی‌ها کمی نرم شوند، حرارت دهید.

غذای شما آماده است، نوش جان!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =

دکمه بازگشت به بالا