سیاحت

عجیب‌ترین خانه‌های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

مثبت زندگي: خانه همیشه جایی امن و راحت برای استراحت و زندگی است اما تصور کنید خانه شما شکلی عجیب و غریب داشته باشد و یا قابل حمل باشد. افراد خوش‌ذوق و خلاقی نیز وجود دارند که با ایده‌هایی عجیب و جالب خانه‌ها را به شکلی هنری و خاص تبدیل می‌کنند. در این مقاله عجیب‌ترین خانه‌های دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد که با دیدن آن‌ها شوکه خواهید شد.

۱. خانه‌ای در وسط رودخانه

۱. خانه‌ای در وسط رودخانه

این خانه که روی سنگی در رودخانه‌ی درینا (Drina River) ساخته شده است، در نزدیکی شهر باجینا باستا (Bajina Basta) از شهرهای صربستان قرار دارد که حدود ۱۶۰ کیلومتر از بلگراد (پایتخت صربستان) فاصله دارد.

در سال ۱۹۶۸ گروهی از مردان جوان این خانه را روی این سنگ ساختند. به گفته‌ی یکی از مالکان خانه که از افرادی بود که در ساخت آن مشارکت داشت، سازندگان خانه عقیده داشتند که این سنگ در وسط رودخانه محل ایده‌آلی برای ساخت پناهگاهی کوچک است.

۲. خانه‌ای به شکل توالت فرنگی

Haewoojae خانه‌ای به شکل توالت فرنگی است که به معنی خانه‌ای برای برطرف کردن اضطراب و نگرانی‌های فرد است. این خانه که یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا است، در شهر سوون (Suwon، شهری در کره‌ی جنوبی) حدود ۴۶ کیلومتری جنوب سئول قرار دارد. فعالان بهداشتی کره‌ی جنوبی ساخت ساختمانی به شکل توالت را آغاز کردند و نخستین خانه‌ی شبیه توالت فرنگی در جهان را ساختند.

۳. خانه‌ای به شکل هواپیما

در این تصویر خانه‌ای به شکل هواپیما را مشاهده می‌کنید که در روستای مزیارة در لبنان قرار دارد. در روستای مزیارة خانه‌های مسکونی جالبی را می‌توان یافت که شبیه معبدهای یونان باستان و خرابه‌های مصر هستند و این یکی نیز به شکل ایرباس A380 ساخته شده است.

۴. خانه‌ای در پشت‌بام ساختمانی مسکونی

در اینجا ساختمانی را می‌بینید که ظاهرا غیرقانونی ساخته شده است. این خانه با گیاهان سبزی که آن را پوشانده‌اند در بالای ساختمان مسکونی ۱۹ طبقه‌ای در گوانگژو واقع در استان گوانگدونگ چین قرار دارد و یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا است. این ساختمان که مساحتی حدود ۴۰ کیلومتر مربع را دربرمی‌گیرد، ۱۰ سال پیش ساخته شده است. به گزارش رسانه‌های محلی مراجع قانونی مربوطه در سال ۲۰۱۲ این خانه را کشف کرده‌اند، ولی از آن زمان نتوانسته‌اند مالک آن را پیدا کنند.

۵. خانه‌ی خورشیدی

در این تصویر نمای داخلی اتاقی در داخل هلیودوم‌ (Heliodome) را مشاهده می‌کنید که خانه‌ی خورشیدی زیست‌اقلیمی (bioclimatic) است که در Cosswiller (شرق فرانسه) در حومه‌ی Alsacian و در نزدیکی شهر استراسبورگ فرانسه قرار دارد. این خانه به صورت ساعت آفتابی سه‌بعدی طراحی شده است که در زاویه‌ی ثابتی نسبت به حرکت‌های خورشید تنظیم شده است. این مسئله موجب می‌شود که در طول ماه‌های تابستان داخل خانه سایه باشد و دمای آن خنک بماند. درطول پاییز، زمستان و بهار نیز نور خورشید از پنجره‌های بزرگ خانه وارد آن می‌شود، زیرا در این فصل‌های سال موقعیت خورشید در آسمان پایین‌تر است و بنابراین فضای داخل خانه گرم می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  راهنمای سفر به جزیره هرمز؛ بهترین زمان سفر و معرفی مکان‌های دیدنی

۶. خانه‌های گنبدی

در اینجا منظره‌ای از حدودا ۷۰ خانه‌ی گنبدی را مشاهده می‌کنید که بنیاد گنبدهایی برای جهان (Domes For The World Foundation) برای روستاییانی ساخته است که در زلزله‌ای در روستای Sumberharjo، در نزدیکی شهر باستانی یوگیاکارتا (Yogyakarta) در اندونزی خانه‌های خود را از دست داده بودند.

۷. خانه‌ای به شکل تمساح

در این تصویر تیری آتا (Thierry Atta) را مشاهده می‌کنید که اطراف خانه‌ی خود را جارو می‌کند. این خانه که به شکل تمساح ساخته شده است، در پایتخت سابق کشور ساحل عاج، یعنی شهر آبیجان قرار دارد. آتا شاگرد موسی کالو (Moussa Kalo) بود. موسی کالو هنرمندی بود که این خانه را طراحی کرد و ساخت و اکنون فوت کرده است.

۸. خانه‌های درختی

این کابینی درحال ساخت است که در محل هتل درختی (Treehotel) در روستایی در سوئد به نام هارادز (Harads) قرار دارد. این هتل مرتفع در روستای دورافتاده‌ی هارادز در شمال سوئد ساخته شده است. هدف از ساخت این هتل، تبدیل کردن خانه‌های درختی ساده به مقصدی جهانی برای مسافرانی است که به طراحی‌های متفاوت و جالب علاقه دارند.

۹. خانه‌ای قابل حمل،‌ ساخته شده از کیسه زباله و بامبو

در اینجا لیو لینگ‌چاو (Liu Lingchao)، مرد ۳۸ ساله‌ای را مشاهده می‌کنید که خانه‌ی موقتی خود را حمل می‌کند. در این تصویر او در حال راه رفتن در امتداد جاده‌ای در شهرستان شاپو (Shapu) در شهر لیوژو (Liuzhou)، واقع در منطقه‌ی خودمختار گوانگشی ژوانگ چین است.

۵ سال پیش لیو تصمیم گرفت که از شهر شنژن (Shenzhen) که زمانی در آن به‌عنوان کارگر مهاجر کار می‌کرد، با پای پیاده به زادگاه خود، شهرستان رونگان (Rongan county) در گوانکشی برگردد. لیو با بامبو، کیسه‌های پلاستیکی و ملحفه برای خود «اتاق قابل‌حملی» به پهنای ۱/۵ متر و ارتفاع ۲ متر و وزن ۶۰ کیلوگرم ساخت. او به‌طور میانگین در روز ۲۰ کیلومتر راه می‌رفت و برای تهیه‌ی مخارج خود درطول سفر به جمع‌آوری زباله می‌پرداخت.

۱۰. خانه‌ای خشتی با سقفی از سنگی بزرگ و قطور

در این تصویر لوسرو هرناندز (Lucero Hernandez) نوه‌ی بنیتو هرناندز (Benito Hernandez) و همسرش، سانتا مارتا دِ لا کروز ویارئال (Santa Martha de la Cruz Villarreal) را مشاهده می‌کنید که در درگاه خانه‌ی خانوادگی‌شان در نزدیکی سن خوزه دِ لاس پیدرس (San Jose de Las Piedras) در ایالت کواویلا (Coahuila) در شمال مکزیک ایستاده است.

خانواده‌ی هرناندز بیش از ۳۰ سال در خانه‌ی آجری خشتی عجیبی زندگی کرده‌اند که از سنگی بزرگ با قطر ۴۰ متر به عنوان سقف آن استفاده شده است. این خانه در نزدیکی شهر سن خوزه د لاس پیدرس قرار دارد که منطقه‌ی دورفتاده‌ای واقع در صحرای خشک کواویلا است و حدودا در ۸۰ کیلومتری مرز میان مکزیک و تگزاس قرار دارد.

این نوشته را از دست ندهید  قزاقستان و جذابیت‌های آن را بشناسید

۱۱. خانه‌ای به شکل توپ فوتبال

در این تصویر یکی از مجریان تلویزیونی ژاپن به خانه‌ی ژاپنی نگاه می‌کند که شبیه توپ فوتبال ساخته شده و در برابر بلایای طبیعی مقاوم است. شرکت مسکن کیمیدوری (Kimidori) در شهر گیفوی ژاپن این خانه را طراحی کرده است. این کره‌ی ژئودسیک ۳۲ وجهی که شناور می‌شود و از استحکام ساختاری لازم برای مقاومت در برابر زلزله برخوردار است، کمتر از ۱۵۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

۱۲. خانه‌ی چینی

در این تصویر زنی را مشاهده می‌کنید که در مقابل «خانه‌ی چینی» در تیانجین قدم می‌زند. جای‌جایِ‌ معماری این ساختمان با صدها میلیون ظروف چینی قدیمی شامل کاسه، بشقاب و گلدان‌های قدیمی تزئین شده است.

۱۳. خانه‌ی هرمی

در اینجا مجسمه‌ای را می‌بینید که در مقابل خانه‌ای هرمی شکل ایستاده است. این خانه در روستای مزیارة در شمال لبنان قرار دارد.

۱۴. خانه‌ای تخم‌مرغی شکل و قابل‌حمل

در اینجا دای هایفی ۲۴ ساله، از استان هونان چین از خانه‌ی قابل‌حمل و تخم‌مرغی شکل خود به بیرون نگاه می‌کند. او در این خانه که در نزدیکی محل کار او در شهر پکن قرار دارد، زندگی می‌کند. هزینه‌ی ساخت این خانه حدود ۱۰۰۰ دلار آمریکاست.

این خانه از نوارهای بامبو و تشکی ساخته شده است و روی آن لایه‌ای از مواد عایق حرارتی و ضدآب و همچنین کیسه‌هایی پر از پوسته‌ها و ورقه‌های چوبی و بذرهای چمن قرار دارد که در زمان بهار رشد می‌کنند و مانند لحافی خانه را می‌پوشانند.

۱۵. خانه‌هایی روی پشت‌بام یک کارخانه‌ در چین

در این تصویر خانه‌هایی را می‌بینید که روی پشت‌بام ساختمان کارخانه‌ای در شهر دونگوان (Dongguan) در استان گوانگ‌دونگ چین ساخته شده‌اند. به گفته‌ی رسانه‌های محلی، دولت گفته است که اندازه‌ی این خانه‌ها مطابق با طراحی اولیه‌ی ارائه شده نیست، بنابراین ساخت آنها غیرقانونی است.

۱۶. خانه‌ی سنگی

یکی دیگر از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا همین خانه‌ی سنگی است. دراین تصویر داخل خانه‌ی یک باغبان برزیلی را مشاهده می‌کنید. او نام این خانه را کاسا دی پدرا (Casa de Pedra) یا خانه‌ی سنگی گذاشته است. او این خانه را در محله‌ی پاراایسوپولیس (Paraisopolis) در شهر سائوپائولو ساخته است.

این باغبان خانه‌ی خود را با استفاده از هر شیئی که بتوانید تصورش را بکنید و به سبکی ساخته است که بسیار شبیه سبک معمار اهل ناحیه‌ی کاتالونیای اسپانیا، آنتونی گائودی (Antoni Gaudi) است، بدون اینکه هیچ چیزی در مورد گائودی شنیده باشد.

۱۷. خانه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و چشم‌انداز دلخواه

در این تصویر مرد ۷۳ ساله‌ای به نام بوهومیل لوتا (Bohumil Lhota) خانه‌ای را می‌چرخاند. بوهومیل لوتا این خانه را که یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا است، در ولکه هامری (Velke Hamry) در نزدیکی شهر یابلنتس ناد نیسو (Jablonec nad Nisou) در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی پراگ (پایتخت جمهوری چک) ساخته است. لوتا در سال ۱۹۸۱ به فکر ساخت این خانه‌ی منحصربه‌فرد افتاد و آن را در نزدیکی طبیعت ساخت تا از دمای خنک‌تر هوا بهره‌مند شود.

این نوشته را از دست ندهید  فومن با دیدنی‌هایی شیرین‌تر از کلوچه‌هایش

بوهومیل لوتا از سازوکاری استفاده می‌کند که با استفاده از آن می‌تواند ارتفاع خانه‌ی خود را تنظیم کند. خانه‌ی لوتا در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است. این خانه به بالا و پایین حرکت می‌کند و به طرفین می‌چرخد و او می‌تواند چشم‌انداز دلخواه خود را ایجاد کند.

۱۸. خانه‌ی متحرک چوبی

در اینجا خانه‌ی کوچک مدل Cypress 24 برند Tumbleweed را می‌بینید که در حال حرکت در بزرگراه نزدیک شهر بولدر در ایالت کلرادو در ایالات متحده‌ی آمریکاست. در جنبش خانه‌ی کوچک که چند سال پیش شروع شد، مردم در سراسر جهان برای زندگی به خانه‌های بسیار کوچکی روی آوردند و عاشق زندگی جدید و ساده‌ی خود شدند. مساحت این خانه‌های کوچک بین ۱۰۰۰ فوت مربع (۹۲/۹۰ متر مربع) و کمتر از ۱۰۰ فوت مربع (۹/۲۹ مترمربع) است.

۱۹. باریک‌ترین خانه‌ی جهان

در اینجا مردی درحال عکس گرفتن از یکی از باریک‌ترین ساختمان‌های جهان است. این خانه که یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا هم هست، به‌صورت ساختمانی هنری در فضای باریک میان دو ساختمان دیگر ساخته شده است در شهر ورشو در لهستان قرار دارد. این ساختمان در باریک‌ترین قسمت خود فقط ۹۲ سانتی‌متر پهنا دارد.

۲۰. خانه‌ای به شکل اتومبیل

این خانه یکی دیگر از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا است که برای خانواده‌ای چهار نفره ساخته شده است. معماری به نام مانفرد وُلرایتر (Manfred Voglreiter) این خانه را در شهر لَنگواید (Langwied) واقع در استان سالزبورگ اتریش ساخته است.

۲۱. خانه‌های منطقه‌ی راکلند رنچ

دراینجا دخترهایی را می‌بینید که در نزدیکی یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا یعنی خانه‌ای که در دل دیواری صخره‌ای در منطقه‌ی راکلند رنچ (Rockland Ranch) بیرون شهر مواب (Moab) در ایالت یوتای امریکا ساخته شده، ترامپولین بازی می‌کنند. ساکنین راکلند رنچ حدودا ۱۰۰ نفر شامل ۱۵ خانواده‌ی مورمون هستند و به این منطقه راک (Rock) می‌گویند.

آنها حدود ۳۵ سال پیش راکلند رنچ را روی سازندی ماسه‌سنگی [سازند، مجموعه‌ی رسوبات سنگ شده‌ای است که قطع شدگی در آن دیده نشود و گسلی آن را قطع نکرده باشد] در نزدیکی پارک ملی کنیون‌لندز (Canyonlands National Park) تأسیس کردند. چندهمسری بخشی از آموزه‌های کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان بود و در اواخر دهه‌ی ۱۸۴۰ توسط مورمون‌های مؤمن به ایالت یوتا آورده شد. اکثریت مورمون‌ها در سال ۱۸۹۰ این رسم را کنار گذشتند، ولی حدود ۳۷۰۰۰ مورمون متعصب امروز هم به این رسم پایبند هستند و عقیده دارند که چندهمسری موجب می‌شود به طبقات بالاتری از بهشت بروند.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

۲۲. تنها خانه‌ی باقی‌مانده از محله‌ای قدیمی

در این تصویر آخرین خانه‌ی محله‌ای قدیمی را در ۶ آوریل ۲۰۱۰ در شانگهای چین مشاهده می‌کنید که در محل پارکینگ نمایشگاه جهانی شانگهای ۲۰۱۰ زیر پل نانپو تنها مانده است. مالک این خانه شی یوجی نام داشت. این خانه چند روز بعد ویران شد و مالک آن به خوابگاه کارگران رفت.

۲۳. خانه‌ی اسب دریایی شناور

در اینجا مدلی در مقیاس کامل از خانه‌ی اسب دریایی شناور (Floating Seahorse) را مشاهده می‌کنید که برای بازدید مشتریان در آبهای شرکت دبی ورلد (Dubai World) در ۹ می ۲۰۱۶ آماده می‌شود. این خانه‌ها که یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا هستند، بخشی از طرح بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌ی هتلی هستند که قلب اروپا (The Heart of Europe) نام دارد و به دنبال جلب توجه به پروژه‌ی مجمع الجزایر جهان (The World) است. پروژه‌ی مجمع الجزایر جهان، پروژه‌ی جزیره‌ای مصنوعی به شکل زمین است که مدت‌ها پیش در سواحل دبی شروع شده است.

۲۴. خانه‌ای به شکل بشقاب‌پرنده

نام اصلی این خانه در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۰، خانه‌ای شبیه بشقاب‌پرنده بود و نام Futuro II، برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ رقابتی برای انتخاب بهترین نام برای این خانه شد. این رقابت توسط شرکت Arrow برای دانشجویان کالج در سراسر کشور برگزار شد. Futuro II که در اینجا در فرودگاه بین‌المللی قرار گرفته است، ۲۶ فوت (۷/۹۲ متر) قطر و ۱۲ فوت (۳/۶۵ متر) ارتفاع دارد و ۲ تا ۴ نفر به‌راحتی می‌توانند در آن بخوابند و به‌عنوان خانه‌ای کاملا مستقل عرضه می‌شود.

۲۵. خانه‌ی استوانه‌ای شکل

در این تصویر خانه‌ی شخصی معماری به نام کنستانتین ملنیکوف (Konstantin Melnikov) را مشاهده می‌کنید که به آن خانه‌ی ملنیکوف نیز گفته می‌شود و در مرکز مسکو قرار دارد. این خانه یکی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا است.

در این تصویر یکاترینا کارینسکایا (Yekaterina Karinskaya) نوه‌ی کنستانتین ملنیکوف در منزل شخصی پدربزرگش قدم می‌زند. این ساختمان از دو استوانه‌ی عمودی ساخته شده است و تعداد زیادی پنجره‌ی شش ضلعی در آن قرار گرفته است. ایده‌ی ساخت این خانه هنوز هم ایده‌ای انقلابی به‌نظر می‌رسد، ولی این خانه درگیر اختلاف پیچیده‌ای میان اعضای خانواده و مقامات فرهنگی شده است که از باز شدن آن به روی عموم مردم جلوگیری کرده‌اند.

۲۶. قصر حباب‌ها

Le Palais Bulles یا قصر حباب‌ها یکی دیگر از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا است که در بالای تپه‌ای در Theoule-sur-Mer در ریویرای فرانسه (French Riviera، خط ساحلی در گوشه‌ی جنوب شرقی فرانسه در کناره‌ی دریای مدیترانه که حکومت مستقل موناکو را نیز دربرمی‌گیرد) و مشرف به دریای مدیترانه قرار دارد. پیر کاردین (Pierre Cardin) و معماری به نام آنتی لوواگ (Antti Lovag) این عمارت آینده‌گرا و پیشرو را که از اتاق‌هایی گرد با طبقاتی دوار تشکیل شده، طراحی کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا