آشپزی

طرز تهیه قارچ کبابی به روش رستورانی

مثبت زندگی: قارچ کبابی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و سالم ایرانی است که با روش‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود. در تهیه قارچ کبابی می‌توانید مانند جوجه کباب به سلیقه خود از انواع مواد غذایی مثل ماست، زنجبیل و … برای طعم‌دار کردن قارچ‌ها استفاده کنید. با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می‌توانید برای ۴ نفر قارچ کبابی تهیه کنید، در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قارچ کبابی تهیه کنید می‌توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه‌گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
  • قارچ ۸ عدد
  • لیمو ترش ۲ عدد
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
طرز تهیه

برای تهیه قارچ کبابی خوشمزه ابتدا چند توصیه که مهم است را اشاره می‌کنیم برای قارچ‌کبابی بهتر است از قارچ‌هایی در یک سایز استفاده کنید و همین طور از قارچ‌هایی با کیفیت بالا مناسب است مصرف کنید. قارچ‌ها را با دستمال نمدار کاملا تمیز می‌کنیم.

و در آبکش قرار می‌دهیم و خیلی سریع آبکش می‌کنیم و با دستمال آشپزخانه آنها را کاملا خشک می‌کنیم و در بشقابی می‌چینیم. اگر سایز قارچ‌ها خیلی بزرگ است می‌توانید آنها را نصف کنید. قارچ‌ها را داخل کاسه‌ای می‌ریزیم.

و آب لیمو ترش‌ها را داخل کاسه‌ای می‌گیریم و هسته‌های داخل آن را خارج می‌کنیم و آب لیموها را روی قارچ‌ها می‌ریزیم و روغن زیتون و کمی نمک و فلفل سیاه روی قارچ‌ها می‌ریزیم و با هم مخلوط می‌کنیم تا قارچ‌ها با طعم‌ها آغشته شود.

روی کاسه محتوی قارچ‌ها و طعم دهنده‌ها سلفون می‌کشیم و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا مزه دار شوند. سپس کاسه محتوی قارچ‌ها را از داخل یخچال بیرون می‌آوریم و قارچ‌ها را به سیخ می‌کشیم و یا روی کباب پز یا روی اجاق گاز قارچ‌ها را کباب می‌کنیم و نوش جان کنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه همبرگر خانگی لذیذ در فر یا روی اجاق گاز
قارچ‌کبابی مکزیکی

قارچ‌کبابی از غذاهای سبکی است که با روش‌های بسیار متنوعی طعم‌دار می‌شود. اگر می‌خواهید این غذای خوشمزه و سبک را به سبک مکزیکی و تند تهیه کنید مقداری فلفل قرمز ، ادویه چیلی و پودر زنجبیل به مواد آن اضافه کنید.

قارچ کبابی زعفرانی

در صورتی که بخواهید قارچ کبابی را به صورت زعفرانی تهیه کنید می‌توانید زعفرانی را در مواد طعم دهنده اضافه کنید سپس قارچ‌ها را کباب کنید. البته اگر با کالری بیشتر این غذا مشکلی ندارید می‌توانید زعفران را با کمی کره مخلوط کنید و در زمان پخت با قلمو روی قارچ‌ها بمالید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا