آخرین نوشته هاتغذیهزنان

چای سیاه یا اولونگ؛ کدام‌ یک برای زنان مفیدتراست؟

از چای سیاه تا چای اولونگ و زنجبیل؛ تاکنون فکر کردید که کدام یک برای تقویت سلامت شما موثرتر است.

وب سایت ایندیا اکسپرس در مقاله‌ای می‌نویسد که امروزه زندگی زنان چرخه بی‌پایان بین کار و زندگی شخصی است. در چنین شرایطی اغلب زنان رفاه و سلامتی خود را نادیده می‌گیرند؛ موضوعی که ریشه بسیاری از مشکلات آنان است.

اما آیا می‌دانستید که نوشیدن چای‌های خاص می‌تواند به سلامت زنان کمک کند؟ یک فنجان چای تازه دم‌شده و یا خرید یک لیوان چای از کافه یا دکه بین‌راهی می‌توانند فواید بیشماری برای سلامتی داشته باشد.

اما کدامیک از انواع چای در جهان برای سلامتی مفیدتر است:

کافئین بالای چای سیاه

چای سیاه حاوی بیشترین مقدار کافئین است که به سطح انرژی در بدن کمک می‌کند. این نوشیدنی محبوب فشار خون بالا را کاهش می‌دهد، سوءهاضمه و گرفتگی شکم را برطرف می‌کند، مانع حالت تهوع صبحگاهی می‌شود و از ریه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از دود سیگار محافظت می‌کند.

معجزه چای سبز

این نوشیدنی سبز تحت فرآیند اکسیداسیون قرار نمی‌گیرد و از برگ‌های تازه با فرآوری بسیار کم تولید می‌شود. چای سبز به سم‌زدایی بدن، کاهش سرفه، سرماخوردگی و روند مبارزه با بیماری‌ها کمک می کند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این نوشیدنی خطر ابتلا به چندین اختلال عصبی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل برای کاهش استرس، هضم بهتر غذا و کمک به کاهش وزن مناسب است.

چای چینی اولونگ

چای اولونگ به نوعی از چای گفته می‌شود که در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود. این چای که در حقیقت ترکیبی میانه‌ای از چای سیاه و سبز است، معمولاً در کشور چین تولید می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  چهار روش غلط آشپزی که شما را چاق می‌کند!

از خواص مهم این چای کاهش کلسترول خون است که می‌تواند در هر وعده غذای چرب، مقدار کلسترول خون را در حد متعادل نگه دارد.

دانشمندان ژاپنی معتقدند که مصرف این نوع چای باعث کاهش فشارخون می‌شود و می تواند در جلوگیری از بعضی مشکلات قلبی-عروقی مؤثر باشد.

طبق گزارش‌ها، این نوشیدنی منبع غنی از ویتامین سی است و به همین دلیل به تقویت ایمنی و شفافیت پوست نیز کمک می‌کند.

چای زنجبیل:

چای زنجبیل ضدالتهاب، برای سلامتی قلب بسیار مفید است. پزشکان معتقدند که این نوشیدنی می‌تواند حالت تهوع زنان باردار را کاهش دهد. از دیگر خواص چای زنجبیل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن زنان اشاره کرد.

چای زنجبیل همچنین به‌عنوان تسکین‌دهنده دردهای دوران قاعدگی زنان شناخته می‌شود. از سوی دیگر این نوع از نوشیدنی از التهاب پوست تحریک‌شده می‌کاهد و به گردش خون در ناحیه سر کمک می‌کند. به همین دلیل برخی بر این باورند که چای زنجبیل می‌تواند رشد طبیعی مو را تسریع کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا