غذای ایرانی

آموزش پخت برنج زعفرانی

مثبت زندگی: برنج زعفرانی یکی از انواع روش‌های پخت برنج است که به همراه غذاهای پر طرفدار اصیل و ایرانی مثل خورش قورمه سبزی و کباب کوبیده سرو می‌شود. البته برنج زعفرانی به صورت محدود هم برای تزیین انواع پلوها استفاده می‌شود.

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سنتی می‌توانید برای ۴ نفر برنج زعفرانی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری برنج زعفرانی تهیه کنید می‌توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه‌گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • برنج ۴ لیوان
  • نمک به اندازه کافی
  • روغن ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه برنج زعفرانی

برای تهیه برنج زعفرانی قالبی ابتدا برنج را در کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و تا روی برنج‌ها آب و کمی نمک می‌ریزیم و 30 دقیقه اجازه می‌دهیم تا برنج خیس بخورد. سپس برنج را می‌شوییم و داخل قابلمه نچسب می‌ریزیم.

و تا 1 بند انگشت روی سطح برنج آب داخل قابلمه می‌ریزیم و 2 قاشق غذاخوری روغن و کمی نمک و 2الی 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده داخل قابلمه می‌ریزیم و کاملا برنج و روغن زعفران و نمک را خوب مخلوط می‌کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می‌گذاریم.

تا آب داخل قابلمه جوش بیاید و مواد جذب برنج شود. زمانیکه آب در حال جوش زدن بود آرام برنج را هم می‌زنیم تا مواد کاملا جذب برنج شوند و آب موجود تبخیر شود و آن‌وقت حرارت را بسیار ملایم می‌کنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا برنج دم بکشد.

پس از اینکه برنج دم کشید قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و کنار می‌گذاریم تا 10 دقیقه بعد که حرارت آن کم شده است و می‌توانید به آسانی قابلمه را در ظرف مورد نظر بر گردانید و برنج زعفرانی را با اکبرجوجه یا چلو گوشت نوش جان کنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه عدس پلو؛ نذری خوشمزه و بااصالت
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا