آشپزیغذای فرنگی

طرز تهیه ماکارونی با سس هویج و گشنیز

مثبت زندگی: ماکارونی غذایی محبوب میان بچه‌‎هاست. کافی است از بچه‌ها بپرسی ناهار چی بپزم؟ خیلی‌هایشان می‌گویند ماکارونی. اما همیشه هم که نمی‌توان ماکارونی را به شکل مرسومش خورد. گاهی نیاز به تنوع احساس می‌شود. برای همین امروز در بخش آشپزی مثبت زندگی طرز تهیه ماکارونی با سس هویج و گشنیز را به شما آموزش می‌دهیم. همراه ما باشید.

مواد لازم

ماکارونی= 500 گرم

روغن زیتون= یک دوم پیمانه

پیاز ساطوری شده= 1 عدد متوسط

سیر له شده= دو حبه

گردو خورد شده= 100 گرم

هویج خورد شده= 300 گرم

گشنیز تازه= 30 گرم

جعفری تازه= 30 گرم

نمک =1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه= 1 قاشق چایخوری

پنیر پیتزای رنده شده= سه چهارم پیمانه

طرز تهیه

ابتدا در قابلمه بزرگی به مقدار کافی آب ریخته و اجازه دهید، بجوشد. سپس مقداری نمک و کمی زردچوبه به آب در حال جوش اضافه کنید.

ماکارونی را داخل آب جوشان بریزید، کمی که نرم شد ماکارونی را آبکش کنید.

سپس داخل یه قابلمه کمی روغن ریخته، به دلخواه خودتان سیب‌زمینی یا نان لواش را ته قابلمه بگذارید و ماکارونی را روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

همزمان تابه‌ای را روی حرارت قرار داده تا داغ شود. سپس دو قاشق سوپ‌خوری از روغن زیتون را اضافه کنید تا از سوختن روغن جلوگیری شود.

در این مرحله، سیر و پیاز را به روغن اضافه می‌کنیم و درِ تابه را بگذارید تا پیاز و سیر نرم شوند. سپس گردو را اضافه می‌کنیم و هر چند ثانیه یک‌بار مواد را هم می‌زنیم. این‌بار نوبت اضافه کردن هویج است. هویج را اضافه می‌کنیم و در تابه را می‌گذاریم تا هویج کمی بپزد.

این نوشته را از دست ندهید  نکاتی برای پختن یک ته‌چین خوشمزه

گشنیز، جعفری، نمک و فلفل سیاه و باقی‌مانده روغن زیتون و پنیر را به مواد اضافه کنید و اجازه بدهید با هم سرخ شوند و تفت بخورند.

وقتی مواد به خوبی پخت و رنگش عوض ضد، سس شما اماده است. ماکارونی را داخل ظرف کشیده سس آماده را روی آن بریزید و میل کنید. نوش جان.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =

دکمه بازگشت به بالا