شب‌ها با چراغ خاموش بخوابید!

0
130

مثبت زندگی: کارشناسان سلامت به خوابیدن در محیط‌ تاریک تاکید دارند. اگر از جمله افرادی هستید که روی کاناپه و مقابل تلویزیون به خواب می‌روید یا ترجیح می‌دهید هنگام شب چراغ اتاق را روشن نگه دارید ضرورت دارد این عادت خود را ترک کنید زیرا سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد.

کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام خواب چراغ‌ها را خاموش کنند زیرا بر کیفیت خواب اثر می‌گذارد. هنگام تاریکی بدن سیگنالی دریافت می‌کند که به مفهوم زمان استراحت است. درحالیکه قرار گرفتن در معرض نور، ذهن و جسم را هوشیار ساخته و حتی هنگام شب به بیدار ماندن کمک می‌کند، ساعت زیستی بدن را مختل می‌سازد.

خوابیدن در محیط روشن هنگام شب ساعت خواب داخلی بدن را تغییر می‌دهد. همچنین این کار خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

خوابیدن در محیط روشن

محققان آمریکایی بر این باورند که خوابیدن در فضای روشن شرایط را برای ابتلا به بیماری دیابت فراهم می‌سازد. در این مطالعه ۲۰ فرد ۱۸ تا ۴۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. محققان از این افراد درخواست کردند در اولین شب در محیطی کاملا تاریک استراحت کنند. در شب دوم نیمی از این افراد در اتاقی روشن و نیمی دیگر در محیط تاریک استراحت کردند.

نشانه‌های حیاتی این افراد، فعالیت امواج مغزی، حرکت چشم‌ها و پاهای آنان را هنگام خواب مورد بررسی قرار دادند. همچنین سطح هورمون ملاتونین این افراد اندازه گیری شده و تست گلوکز از آنان گرفته شد. 

یافته‌های بدست آمده نشان داد: خوابیدن در محیط روشن مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد که در نهایت به دیابت منجر می‌شود. همچنین خواب بی‌کیفیت، فرد را در معرض بیماری قلبی، سکته مغزی و چاقی قرار می‌دهد.

بیشتر ببینید
چند راهکار ساده برای افزایش مدت ماندگاری رنگ‌مو

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

3 × چهار =