انتخاب سردبیرسیاحت

مثلث برمودا کجاست + تصاویر و نقشه

مثبت زندگی: مثلث برمودا بخشی از اقیانوس اطلس شمالی در آمریکای شمالی است که گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هوا‍‍‍‍پیما به‌طور مرموزی در این منطقه ناپدید شده‌اند. این منطقه که دربارۀ مرزهای آن به‌طور جهانی اجماع نظر وجود ندارد، شکلِ مثلثیِ مبهمی دارد که توسط ساحل فلوریدا (در ایالات‌متحده)، جزایر برمودا و مجمع‌الجزایر آنتیل بزرگ مشخص شده است.

افسانۀ مثلث برمودا

منطقه‌ای که به آن مثلث برمودا یا مثلث شیطان می‌گویند، حدود ۵۰۰ هزار مایل مربع از اقیانوس اطلس در جنوب شرقی فلوریدا را پوشش می‌دهد. زمانی که کریستف کلمب در اولین سفرش به آمریکا از این منطقه عبور می‌کرد، گزارش داد که شبی یک آتشِ بزرگ (احتمالاً شهاب‌سنگ) به داخل دریا برخورد کرد و چند هفته بعد در دوردست نور عجیبی ظاهر گردید. او همچنین دربارۀ اختلال در عملکرد قطب‌نما گزارشاتی نوشته است؛ دلیل این اختلال احتمالاً این است که در آن زمان باریکه‌ای از مثلث برمودا یکی از معدود نقاطی در کرۀ زمین بوده است که در آن شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر روی یک خط قرار می‌گرفته‌‌اند.

نمایشنامۀ «طوفان» اثر ویلیام شکسپیر که برخی از دانش‌پژوهان آن را بر اساس رویدادِ واقعیِ نابودی یک کشتی در مثلث برمودا می‌دانند، شاید هالۀ رمزآلود پیرامون مثلث برمودا را بزرگ‌تر کرده باشد. درهرصورت، گزارشات ناپدیدی‌های غیرقابل‌توضیح تا قرن بیستم چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت. در مارسِ ۱۹۱۸ کشتی یو‌اس‌اس سایکلوپ، کشتی باربری نیروی دریایی آمریکا با ۵۴۲ فوت طول و بیش از ۳۰۰ نفر خدمه و ۱۰ هزار تُن بارِ سنگِ معدنِ منگنز در نقطه‌ای میان باربادوس و خلیج چساپیک غرق شد و تراژدی‌ِ بزرگی را رقم زد. اگرچه این کشتی امکان ارسال پیام SOS را داشت، اما هرگز چنین پیامی ارسال نکرد و تیم جست‌وجو نیز نتوانست چیزی مبنی بر اجزای باقیمانده از کشتی پیدا کند.

توماس وودرو ویلسون، بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا دربارۀ این حادثه چنین گفته است: «تنها خداوند و دریا می‌دانند که چه بر سر این کشتی عظیم آمده است.» در سال ۱۹۴۱ دو کشتی سایکلوپ دیگر نیز به‌طور مشابه در همان مسیر کشتی قبلی ناپدید گشتند و هیچ اثری از آن‌ها یافت نشد.

این نوشته را از دست ندهید  چهار تغییر ساده برای فرار از استرس روزمره

نقطه آغاز

گزارشات مربوط به رویدادهای غیرقابل‌توضیح در این منطقه از اواسط قرن نوزدهم آغاز شدند. برخی از کشتی‌ها در این ناحیه بدون هیچ دلیل مشخصی به حال خود رها شده بودند و سایر کشتی‌ها بدون ارسال هیچ سیگنالی ناپدید گشتند و هرگز پیدا نشدند. همچنین هواپیماها در مثلث برمودا ناپدید شده‌ و تیم‌های نجاتی که ارسال شده بودند نیز با پرواز بر فراز این منطقه غیب شدند. بااین‌وجود، آهن‌پاره‌های کشتی‌ها و هواپیماها هرگز پیدا نشد و برخی از نظریه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که تکرار این رویدادهای مرموز حاصل خیال‌بافی بوده است.

نظریه‌های علل ماوراء طبیعی برای این ناپدیدی‌ها عوامل ژئوفیزیکی و محیطی را در نظر نمی‌گیرند. یک فرضیه این است که خلبانان هنگام نزدیک شدن به مثلث برمودا به خط فرضی زمین توجه نکرده‌اند (خط فرضی بر روی کرۀ زمین که شمال جغرافیایی و شمال مغناطیسی بر روی آن به‌عنوان یک نقطۀ واحد فرض شده‌اند) و درنتیجه این عدم توجه به خطای ناوبری و فاجعه ختم شده است.

یکی دیگر از نظریه‌های معروف این است که کشتی‌های گم‌شده توسط «امواج عظیم» نابود شده‌اند. این امواج بسیار بزرگند و می‌توانند به ارتفاع ۳۰.۵ متری برسند و ازنظر فنی به‌قدری قوی هستند که بتوانند تمام اجزای کشتی یا هواپیما را نابود کنند و شواهدی را به‌جای نگذارند. مثلث برمودا در ناحیه‌ای از اقیانوس اطلس قرار دارد که طوفان‌های دریایی ممکن است از جهات مختلف شکل بگیرند و احتمال ساخت امواج عظیم را افزایش دهند.

به گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی در آمریکا «هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد دفعات رخ دادنِ این ناپدیدی‌های مرموز در مثلث برمودا بیشتر از سایر نواحی بزرگ و پررفت‌وآمد در اقیانوس اطلس است.» امروزه بسیاری از کشتی‌ها و هواپیماها از این مثلث عبور می‌کنند و سالم به مقصد می‌رسند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا