منطقه آزاد

زیباترین زبان‌های دنیا کدامند؟

مثبت زندگی: بیشتر شبیه به غروب آفتاب و یا حقیقت وجودی هر انسان، هر زبانی در نوع خود زیباست. ما در این مطلب قصد داریم تا چند زبان از زبان‌های زنده دنیا را که تا حدودی خاص هستند به شما معرفی کنیم.

زبان ایتالیایی

در این قسمت قصد داریم درباره موضوعی صحبت کنیم که بیشتر مردم با آن موافق‌اند. می‌خواهیم درباره زبان دانته، پاواروتی و حتی سیلویو برلوسکونی صحبت کنیم. زبان ایتالیایی در طی مدت زمانی طولانی به عنوان یکی از نخستین زبان‌های جهان در زمینه هنر، اپرا و البته داستان‌های عاشقانه مطرح بوده است. حتی برای گویندگان غیر بومی نیز بیان آوای آن شبیه به آهنگی گوش نواز بوده و هیچ آوایی احساسی‌تر و پر حرارت‌تر از زمانی نیست که به زبان ایتالیایی بیان شود.

زبان عربی

می‌توان گفت که زیباترین جنبه زبان عربی الفبا و خوشنویسی باورنکردنی آن است که طی قرن‌ها نویسندگان به کمک آن حکاکی‌های زیبایی را بر جای گذاشته‌اند. به دلیل اینکه زبان عربی زبان معارف اسلام است، خوشنویسی عربی نیز از احترام بالایی به عنوان شیوه‌ای از هنر مذهبی برخوردار است.

عربی دارای زبانی گیرا در زمینه شعر نیز هست و همه این جنبه‌ها و زیبایی‌های شنیداری، این زبان را در معرض نمایش قرار می‌دهند. ابتدا ممکن است برای کسانی که قبلا این زبان را نخوانده‌اند ناآشنا به نظر برسد اما پس از اینکه فرصتی برای یادگیری این زبان برای شما فراهم شود، شگفت زده خواهید شد.

زبان چک

طعم و مزه زبان‌های اسلاوی مسلما بعد از دیدن خیلی از آدم‌های بد با لهجه روسی در فیلم‌های آمریکایی بدست آمده است. ولی چیزی که راجع به زبان چک در مرکز توجه قرار دارد، شاخه غربی گروه زبان اسلاوی است. یک صدای منحصر به فرد دارد به نام r و صدای rzh که در میان نام خانوادگی انتونین دورژاک نخستین آهنگساز بومی است که چاشنی این زبان زیبا به حساب می‌آید.

این نوشته را از دست ندهید  جزئیات جدید پرونده قتل "بابک خرمدین " از زبان رئیس پلیس آگاهی کشور

زبان ولوف

بیش از ۴ میلیون نفر از افرادی که در سواحل غربی آفریقا مثل (سنگال، گامبیا و موریتانی) زندگی می‌کنند به زبان بومی ولوف صحبت می‌کنند. این نوع گویش مختلط در منطقه، گسترش یافته و طی زمان‌های زیادی از این زبان شعر و آهنگ‌های پرمعنی ساخته شده است. این زبان حتی دارای الفبای خاص خود نیز هست. هنوز بعضی از مردم از الفبای گری که توسط هنر پیشه سنگالی در سال ۱۹۶۰ ساخته شده است نیز استفاده می‌کنند.

زبان فنلاندی

زمانی که جی آر آر تالکین، کوئنیا و های الویش را به وجود آورد تا حدودی الهام بخش زندگی به سبک فنلاندی بود. زبان‌ Finno-Ugric که عضو گروه زبان نوردیک به حساب می‌آید. گوش دادن به هر دوی آنها بدون شک شما را از خود بی خود می‌کند. زبان فنلاندی را در اروپا شاید بتوان پسر عموی صمیمی ارمنی و یا پسرعموی غیر صمیمی مجارستانی دانست.

زبان ولزی

ولز پیشتر قدرت فوق العاده خود علیه بعضی از جریان‌های غیرقابل توقف را نشان داده است. با اینکه تنها در جزیره‌ای که انگلیسی از آن آمده است به این زبان صحبت می‌کنند اما طی بیش از چند دهه گذشته این زبان بارها دستخوش روند احیا شده است. این زبان را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از زبان‌های اقلیت که در معرض خطر قرار دارند دانست. در حال حاضر ولز یک جامعه کاملاً دو زبانه است.

انگلیسی

زبان انگلیسی یک بخش شگفت انگیز از نوشته‌ها است، اینطور نیست؟ تاریخچه آن در میان اصلی‌ترین زبان‌ها نیز تا حدودی منحصر به فرد است. در طول هزاره ی اول در داد و ستد و توسعه به عنوان زبان آلمانی در حال رشد بود. پس از آن نورمان‌ها از فرانسه امروزی به انگلستان حمله کرده و زبان خودشان را به همراشان به انگلستان آوردند.

این واقعه باعث شد تا زبان آنها تاثیر خود را بر زبان انگلیسی قدیمی داشته باشد. در واقع آنچه امروز به عنوان زبان انگلیسی در دوره مدرن مطرح است ترکیبی است از زبان‌های مختلف منطقه که می‌تواند وسیله‌ای باشد برای ارتباط بین همه مردم دنیا.

این نوشته را از دست ندهید  بافت مو فرانسوی؛ موهایتان را فرانسوی ببافید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا