آخرین نوشته هاپوست و مو

ریزش مو دارید؛ این خوارکی‌ها را بخورید

استرس، آلودگی و ژنیک از اصلی‌ترین دلایل افزایش ریزش مو هستند.

اما به غیر از عوامل محیطی و اجتماعی، موارد دیگری نیز ریزش مو را دوچندان می‌کنند. عواملی مانند رژیم‌های غذایی غیراصولی، کمبود مواد معدنی و عدم رعایت بهداشت فردی و سلامت پوست و موی سر.

اگر ریزش مو باعث نگرانی شما شده است، با پزشک صحبت کنید. پزشکان پس از معاینه متوجه خواهند شد که علت اصلی ریزش موی شما، کمبود مواد مغذی است یا ژنتیکی است.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم به سلامت کلی مو کمک می‌کند. بهترین منابع طبیعی بیوتین گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، دانه‌ها، آجیل و سبزیجات هستند. طبق گزارش موسسه ملی بهداشت، خوردن این خوارکی‌ها با افزایش کراتین به تقویت فولیکول مو کمک می‌کنند.

تاثیر مصرف آهن در ریزش مو

آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن و مو است که می‌توان از مواد غذایی حیوانی و گیاهی آن را تأمین کرد.

کمبود آهن می‌تواند منجر به کم‌خونی شده که رسیدن مواد مغذی به فولیکول مو را مختل می‌کند و به‌طور بالقوه ریزش مو را افزایش می‌دهد.

در این میان خوردن کافی پروتئین در روز نیز یکی از راه‌های درمان ریزش مو است. کمبود پروتئین خشکی و تضیف موها را به دنبال دارد. در این میان، مصرف کافی پروتئین آمینواسید برای داشتن مویی قوی را تأمین می‌کند.

برای تامین پروتئین لازم مو، حتی می‌توانید از شامپوهای موجود در بازار استفاده کنید. اما یک نکته را به یاد داشته باشید که شامپوها نمی‌تواننند برای کاهش ریزش مو به تنهایی موثر واقع شوند.

جلوگیری از ریزش مو با کنترل استرس

به طور کلی استرس به صورت علائم مختلفی در افراد ظاهر می‌شود. برخی از آن‌ها این مشکل را به صورت درد فیزیکی در ناحیه شکم احساس می‌کنند و بعضی ممکن است آن را در قسمت مو احساس کنند. تاثیرگذاری کاهش استرس در درمان ریزش مو به این صورت است که هر چه قدر استرس فرد بیشتر باشد، باعث نازکی بیشتر مو و افزایش شکنندگی آن می‌شود که می‌‎تواند در فعالیت فولیکول‌ها برای ساخت مو تاثیر بگذارد.

بیوتین درمانی برای ریزش مو

محققان دانشگاه مریلند در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود بیوتین می‌تواند به نازک شدن، شکنندگی و دوشاخه شدن موها و همچنین ریزش آن‌ها منجر شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۶ شخصیت برجسته که به‌رغم ترک تحصیل، موفق و ثروتمند شدند

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، تولید کراتین در مو را تحریک می‌کند و می‌تواند سرعت رشد فولیکول‌ها را افزایش دهد. این ماده برای مدت طولانی در بدن ذخیره نمی‌شود و همواره باید در برنامه غذایی شما گنجانده شوند.

اگر ریزش موهای شما تنها به دلیل کمبود بیوتین در بدن باشد، شما می‌توانید با نظر پزشک معالج‌تان مصرف مکمل‌های حاوی بیوتین را شروع کنید.

نتایج تحقیقاتی که در سال 2012 تا 2015 میلادی روی هزاران بیمار دچار ریزش موی ناشی از کمبود بیوتین انجام‌شده، نشان می‌دهند کاهش ریزش موها با مصرف مکمل بیوتین حداقل 3 ماه طول می‌کشد.

پس در صورت مصرف مکمل بیوتین باید صبور باشید و حداقل یک دوره 90 روزه را برای دیدن نتایج اولیه بگذرانید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا