آخرین نوشته ها

یک رژیم غذایی پر پروتئین خوشمزه

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند؛ غالبا برای شروع به سراغ رژیم غذایی پر پروتئین می‌روند که کار بسیار درستی هم است.

خوردن این مواد غذایی به فرد کمک می‌کند تا احساس سیری کند و طبیعتا غذای کمتری هم بخورد. این رژیم‌های معمولاً شامل مقادیر زیادی پروتئین و فقط مقدار کمی کربوهیدرات هستند.

5 راهکار برای افزایش پروتئین در رژیم غذایی روزانه:

گنجاندن گوشت قرمز در رژیم غذایی

باخیال راحت در خوردن غذاهایی مانند استیک افراط کنید. گنجاندن گوشت قرمز راهی عالی برای افزایش سطح پروتئین خون شماست. البته مطمئن شوید که گوشت مصرفی سرشار از چربی نباشد. در اینجا باید گفت که مصرف هر 85 گرم استیک، حاوی 26 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و 150 کالری است. 

هنگام مصرف گوشت چرخ‌کرده هم این نکته را در نظر بگیرید؛ در یک وعده غذایی حاوی 85 گرم گوشت چرخ‌کرده که 93 درصد آن بدون چربی باشد، 24 گرم پروتئین، هشت گرم چربی وجود دارد و کالری آن 170 است. همین مقدار از گوشت قرمز چرخ‌کرده اگر 80 درصد آن گوشت بدون چربی باشد، 19 درصد پروتئین و 17 گرم چربی دارد.

بدون شک گوشت سفید یکی از متنوع‌ترین غذاها برای داشتن رژیمی سرشار از پروتئین است. در این میان گوشت مرغ، سرشار از پروتئین است. برای مثال می‌توان گفت که 114 گرم از سینه مرغ بریان‌شده حاوی 26 گرم پروتئین است.

لبنیات و تخم‌مرغ در رژیم غذایی

بهتر است در وعده صبحانه به‌جای غلات، تخم‌مرغ بخورید. سه عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی 15 گرم پروتئین است؛ این در حالی است که یک کاسه اوتمیل تنها پنچ گرم پروتئین دارد. اگر مقداری پنیر به آن اضافه کنید، بسیار بهتر است. یک‌دوم فنجان از پنیر معمولا 11 گرم پروتئین دارد.

این نوشته را از دست ندهید  معروف‌ترین زنان تاریخ در دنیای مُدلینگ و فشن

می‌توان گفت که برای افزایش سطح پروتئین خون لزوما نباید گوشت‌ مصرف کرد؛ عدس، لوبیا، آجیل، انواع غلات، دانه‌ها و سبزیجات با برگ‌های تیره، همگی از منابع عالی جذب پروتئین هستند. در این میان به این نکته توجه کنید که برخی از گوشت‌های گیاهی فرآوری شده، از درصد بالایی از چربی‌های اشباع شده و سدیم تشکیل شده‌اند.

از منابع دیگر پروتئین لذت ببرید

پروتئین بارها، شیک‌ها و اسموتی‌های خانگی تهیه‌شده با پودر پروتئین همگی منبع غنی از پروتئین هستند. برای اینکه اسموتی خانگی شما، سرشار از پروتئین شود، می‌توانید به آن آب پنیر اضافه کنید. یک پیمانه پودر آب پنیر به‌طور متوسط 17 گرم پروتئین دارد.

اگر به محصولات لبنی حساسیت دارید، می توانید از پودرهای پروتئین گیاهی استفاده کنید. همچنین کره‌ بادام زمینی هم راهی برای جذب پروتئین روزانه است اما با این وعده غذایی، میزان کمی از پروتئین را دریافت می‌کنید. اگر کره بادام زمینی همراه با میوه و سبزیجات مصرف کنید، میزان پروتئین آن را تا هفت گرم افزایش می‌دهید.

تن ماهی نیز یک وعده غذایی بی‌دردسر و بی‌زحمت و سرشار از پروتئین است. 100 گرم از تن ماهی حدود 19 گرم پروتئین و تنها 90 کالری دارد.

انجمن قلب آمریکا با داشتن رژیم‌هایی که پروتئین بالا دارند، مخالف است.

به گفته آنان، میزان بالای گوشت‌های چرب و فرآوری‌شده سبب افزایش کلسترول خون می‌شود و مشکلات قلبی را به همراه دارد.

عدم مصرف سبزیجات و حبوبات سبب می‌شود بدن از فیبر و مواد مغذی خالی شود اما رژیم پروتئین از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا