راهکارهاسلامت جنسی

روش‌های روشن کردن ناحیه تناسلی زنان

مثبت زندگی: تیرگی ناحیه تناسلی زنان، مشکل شایعی است که بسیاری از بانوان از آن شکایت و گله دارند. شاید با خودتان فکر کنید چقدر عجیب و غریب! خب اگر ناحیه تناسلی تیزه باشد چه می‌شود؟ باید برایتان بگوییم که این تیرگی در روحیه زنان و رابطه جنسی آن‌ها تاثیر زیادی دارد و گاهی باعث کناره‌گیری زن و شوهر از هم می‌شود. همراه ما باشید تا در این مقاله روش‌های سفید شدن ناحیه تناسلی زنان را برایتان روایت کنیم.

دلایل تیرگی ناحیه تناسلی در زنان

اصطکاک بین پاها

استفاده از برخی داروها

استفاده از تیغ

روش‌های موزدایی

موهای در حال رشد

ناحیه تناسلی یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن هر زن است. دانستن اینکه چگونه آن ناحیه روشن و تمیز نگهداری شود مهم است و بسیاری از زنان علاقمند هستند که با روش‌های طبیعی این مراقبت‌ها را انجام دهند.

اکثر خانم‌ها فکر می‌کنند که استفاده روزانه از صابون باعث می‌شود که ناحیه تناسلی تمیز و روشن شود اما طبق نظر برخی متخصصان، استفاده از صابون موجب تحریک پوست این ناحیه می‌شود و باعث تیرگی ناحیه تناسلی می‌شود.

چرا مناطق داخلی پا مانند ناحیه تناسلی و ران ها تیره تر از سایر نقاط بدن هستند؟

این به خاطر اصطکاکی است که بین ران‌ها اتفاق می‌افتد یا می‌تواند به‌خاطر عرق بیش از حد بین ران و پارچه باشد. همچنین بعضی از داروها می‌توانند باعث ایجاد تغییرات پوستی و تیرگی ناحیه تناسلی شوند.

داشتن اضافه وزن نیز موجب سایش بیشتر ران‌ها به همدیگر به هنگام راه رفتن می شود و این می‌تواند موجب تیرگی ناحیه تناسلی و خارش پوست آن ناحیه شود.

استفاده از تیغ و دیگر روش‌های موزدایی نیز می‌تواند باعث تیرگی ناحیه تناسلی و ران شود. از طرفی موهای در حال رشد نیز گاهی باعث خارش و تغییر رنگ پوست می‌شوند.

این نوشته را از دست ندهید  مصرف اسپری تاخیری چه خطراتی دارد؟

اگر این علایم شما را درگیر کر به عفونت ناحیه تناسلی مبتلا هستید

ترشحات ناحیه تناسلی

خارش

بو

تورم در داخل و اطراف ناحیه

روش‌های سفید شدن ناحیه تناسلی

راه‌حل اول: استفاده از آب لیموی طبیعی

برای روشن شدن پوست ناحیه تناسلی اولین درمان این است که از آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو غنی از ویتامین C است و خواص ضد باکتری دارد.

یک کاسه را از آب پر کرده و آب لیموی تازه را در آن بچکانید. یک پد پنبه‌ای را آغشته به این محلول کنید و آن را در نواحی پوست تیره قرار دهید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید. در پایان شما یک پوست تمیز و با طراوت دریافت خواهید کرد.

راه‌حل دوم: آلوورا

راه بعدی این است که از ژل آلوورای تازه استفاده کنید. آلوورا دارای خواص آرام بخش و آب رسان پوست است. یک قاشق غذاخوری از ژل آلوورا را در یک کاسه آب مخلوط کنید.

با استفاده از پد پنبه‌ای، مخلوط را به پوست ناحیه تناسلی خود بزنید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم شست‌وشو دهید. برای داشتن پوستی تازه و تجربه اثر خنک کنندگی از این درمان استفاده کنید. آلوورا از تیرگی ناحیه تناسلی جلوگیری خواهد کرد و باعث سفید شدن ناحیه تناسلی می‌شود.

راه‌حل سوم: ماست برای خارش ناحیه تناسلی

اگر احساس سوزش یا خارش در ناحیه تناسلی دارید از ماست استفاده کنید زیرا دارای اثر آرام بخش و ضد باکتری است و مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود و به شما کمک می‌کند تا عفونت را از بین ببرید. ماست را در نواحی شخصی خود قرار دهید و پس از ۵ دقیقه آن را با آب سرد شست‌و‌شو دهید. می‌توانید از این درمان روزانه استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  تمرینی برای درمان کم شدن میل جنسی زنان

راه‌حل چهارم: محلول شست‌و‌شوی خانگی

برای درست کردن یک محلول شست‌و‌شوی طبیعی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی، دو قاشق غذاخوری از آب سیب‌زمینی، دو قاشق غذاخوری از آب گوجه‌فرنگی، دو قاشق غذاخوری آب و چند قطره عسل را مخلوط کنید.

پس از حمام این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی بر روی پوست خود بمالید. سپس پوست خود را با آب ولرم شست‌و‌شو دهید. از این درمان دوبار در روز برای درمان عفونت ناحیه تناسلی استفاده کنید. آب سیب زمینی و آب گوجه ‌رنگی به طور طبیعی به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند.

راه‌حل پنجم: استفاده از روغن‌ها

یکی دیگر از روش‌های روشن کردن پوست ناحیه تناسلی استفاده از روغن زیتون، روغن نارگیل و گلاب است.

اسپری کردن آب گل رز در ناحیه تناسلی موجب درمان بوی ناخوشایند آن می‌شود. همچنین می‌توانید پوست ناحیه تیره را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با روغن زیتون یا نارگیل پس از حمام ماساژ دهید.

راه‌حل ششم: ماسکی برای نشاط پوست

چهار قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک کاسه آب مخلوط کنید و آن را به ناحیه تناسلی خود بمالید. پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه، واژن را با آب سرد شسته و سپس با روغن نارگیل به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن نیز اجازه دهید روغن ۵ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب سرد شست‌وشو دهید.

نکاتی برای جلوگیری از تیرگی ناحیه تناسلی واژن بانوان

اجازه دهید گاهی اوقات ناحیه تناسلی در تماس با هوای آزاد قرار گیرد.

همیشه لباس زیرهایی از جنس کتان بپوشید.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های افزایش کیفیت و حجم اسپرم مردان

شیر گرم به همراه زردچوبه بنوشید.

از میوه‌های تازه و آب میوه به مقدار زیاد استفاده کنید.

آب فراوان بنوشید.

نکاتی برای اجتناب از بوی بد ناحیه تناسلی

روزانه واژن خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

همیشه در طول دوره‌های قاعدگی از پدهای تازه استفاده کنید.

همیشه از محصولات طبیعی برای بهداشت شخصی خود استفاده کنید.

می‌توانید گاهی با استفاده از اسکراب بدن ناحیه مورد نظر را لایه‌برداری کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا