معرفی کتابمنطقه آزاد

روایت دوست داشتن پدر و مادرها

عنوان کتاب: «بابایی دوست دارم»، «عشق منی مامانی» نویسنده: کاترین ویس

مثبت زندگی: پرورش خلاقیت در کودکان کار سختی نیست. چون بچه‌ها ذاتی خلاق دارند و دنیا و آدم‌های آن را جور دیگری می‌بینند. فقط باید مسیر پرورش خلاقیت کودکان را هموار کرد. باید امکاناتی در اختیار کودک گذاشت که بالقوه‌هایش بالفعل شود و آینده‌ای روشن و سرشار از موفقیت و رسیدن‌ها پیش رویش قرار بگیرد.

بسیاری از والدین تصور می‌کنند که اگر فرزندشان را در فلان کلاس بنویسند و در بهمان کلاس ثبت‌نامش کنند، قدمی بزرگ برای آینده و شکوفا شدنش برداشته‌اند. البته این فعالیت‌ها نبوغ خفته کودک را بیدار می‌کند و به زندگی و آینده‌اش جهت می‌دهد اما به نظر اولین قدم برای پرورش خلاقیت کودک چیست؟ بازی؟ ورزش؟ تماشای کارتون و فیلم؟ همین این‌ها گزینه‌های خوبی برای خلاقیت هستند اما…

 نظرتان درباره«کتاب» چیست؟ به کودکی خودتان فکر کنید. کتابی که پدر یا مادر، خواهر یا برادر برای شما خوانده بودند چند روز یا چند هفته در ذهن‌تان می‌ماند؟ چقدر به شخصیت‌های کتاب فکر می‌کردید؟

بله! کتاب است و دنیای جادویی‌اش. بعضی از کتاب‌ها هستند که پرورش خلاقیت کارشان است و دنیا را از دریچه دیگری که اتفاقا دریچه بهتری هم هست، به کودک شما نشان می‌دهد. در این مقاله مثبت زندگی، قصد داریم یکی از همین کتاب‌ها را به شما معرفی کنیم: «عشق منی مامانی»، «بابایی دوسِت دارم» اثر «کاترین ویس».

درباه کتاب

در نگاه اول فکر می‌کنی یک کتاب را برداشته‌ای، اما کافی است کتاب را پشت و رو کنی، آن وقت می‌بینی که یک سمت از کتاب درباره مادر است و سمت دیگر درباره پدر. یعنی دو جلد کتاب در یک جلد. نخستین قدم خلاقیت همین‌جا برداشته می‌شود و تاثیرش را بر کودک می‌گذارد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ کتاب شبیه ملت عشق که طرفداران آن باید بخوانند

داستان کتاب «عشق منی مامانی» درباره بچه فیلی است که در ابتدای کتاب در آغوش مادرش نشسته و با خودش فکر می‌کند مادرش شبیه چه چیزهایی است؟ یک بار مادرش را به یک بلوز بافتنی پشمالو توصیف می‌کند که نمی‌گذارد بچه فیل سردش شود. یک بار به آفتاب طلایی که روی صورت فیلی می‌افتد و دیگر بار به پرنده و …

و به همین ترتیب تخیلش را ادامه می‌دهد و مادرش را با اگر چیزی بودی‌های خود در ذهنش مجسم می‌کند.
وقتی داستان به انتها می‌رسد، بچه فیل را می‌بینیم که همین کتاب را در دست گرفته و می‌گوید: «و اگر کتاب بودی، تو را سر و ته می‌کردم و باز هم می‌خواندم.»

کودکان مخاطب این کتاب، به اینجا که می‌رسند از سر کنجکاوی کتاب را سر و ته می‌کنند و از آن سمت به کتاب «بابایی دوست دارم» می‌رسند. و باز قصه تکرار می‌شود این بار بچه خرسی می‌رسند که در آغوش نرم و راحت پدرش نشسته و در ذهنش مرور می‌کند که: «بابا اگر تو چیزی بودی که می‌شد پاهایم را بکنم توش، حتما یک جفت چکمه می‌شدی مخصوص شلپ شولوپ کردن توی باران..» و داستان و توصیف‌ها و خلاقیت همین‌طور ادامه پیدا می‌کند تا…

عشق منی مامانی

مخاطب خاص کتاب

بدون تردید مخاطب این کتاب کودکان هستند. کودکانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند یا کلاس اول و دوم هستند. بهتر است این کتاب را با حوصله برای کودک‌تان بخوانید و تصاویر را با صبر و حوصله نشانش دهید. تردید نداشته باشید که خلاقیت کودک با دیدن تصاویر پرورش پیدا می‌کند. اگر کودکی در خانه دارید که علاقمند به پرورش قوه تخیل و خلاقیتش هستید، این کتاب را برایش تهیه کنید.

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا