معرفی کتابمنطقه آزاد

روایت دوستی خاری و لاکی در نبرد با مار!

خارپشت و لاک‌پشت نویسنده: طاهره خردور

مثبت زندگی: دوستی و همکاری و اتحاد کلیدواژه‌هایی هستند که بسیاری از والدین تلاش می‌کنند آن را به فرزندانشان بیاموزند. چون می‌دانند چیزی که در کودکی آموزش داده شود، برای همیشه ملکه ذهن انسان می‌شود.

مثلا گاهی مادرها برای اینکه مهربانی و دوستی را به فرزندانشان یاد بدهند، به آن‌ها می‌گویند با برادرت این‌طور رفتار کن. با خواهرت مهربان باش. در فلان کار کمکش کن و … روش‌های مختلفی برای آموزش دادن رفتارها و ارزش‌ها به کودکان وجود دارد. از بازی گرفته تا دیدن فیلم و کارتون و …

 در کنار تمام این شیوه‌ها، استفاده از کتاب هم راهکار خوبی برای آموزش این موضوعات به کودکان است. اینکه کتابی مصور را پیش روی کودکت باز کنی تا با قصه و تصویر، دوستی و مهربانی و همکاری را بیاموزد هم برای خودش لذت‌بخش‌تر است هم برای والدین آسان‌تر. اما چه کتابی این پتانسیل را دارد؟ مثبت زندگی را دنبال کنید تا در این مقاله شما را با کتابی آشنا کنیم که الفبای دوستی و اتحاد و همکاری را در ذهن کودکتان جاویدان می‌کند. این شما و این معرفی کتاب «خارپشت و لاک‌پشت» به قلم طاهره خردور.

درباره کتاب

خاری و لاکی با هم دوست هستند. یک روز همین‌طور که با هم بازی می‌کردند، خاری با دُمش توپ را محکم قل داد به طرف لاکی. توپ کجکی قل خورد و رفت لای چمن‌ها. الکی گفت: «چرا با دُمت توپ زدی. حالا چه کار کنیم؟»

خاری گفت: «الان می‌روم توی چمن، توپ را پیدا می‌کنم.»

 خاری این‌ور را گشت، آنور را گشت، وسط چمن را گشت، عقب چمن را گشت… اما توپ را پیدا نکرد که نکرد.

این نوشته را از دست ندهید  5 روش برای مهاجرت به کانادا

‌خاری و لاکی چه کار می‌کنند؟ به نظر شما با هم دعوا می‌‎کنند؟ یا اینکه با همکاری هم توپ را پیدا می‌کنند و دوباره بازی کردن را از سر می‌گیرند؟

کتاب را که بخوانید همه‌چیز دست‌تان می‌آید.

روایت دوستی خاری و لاکی

مخاطب خاص کتاب

در شناسه کتاب نوشته خارپشت و لاک‌پشت مختص گروه سنی ب است؛ یعنی مخاطب خاص کتاب، کودکان سال‌های آغاز دبستان هستند. (کلاس‌های اول، دوم و سوم). این کتاب را برای فرزندتان بخرید و آسوده باشید که معنای دوستی و همکاری و اتحاد را می‌آموزد.

بخشی از کتاب

خاری داد زد: «آهای ماری! آن توپ مال ماست. زود قِلش بده بیاید طرف ما.»

ماری گفت: «فیش… فیش…! این که توپ نیست، تخم مرغ است!»

روایت دوستی خاری و لاکی

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا