آخرین نوشته هادکوراسیون

روانشناسی و مکمل‌های رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن؛ رنگ سال ۲۰۲۱

مثبت زندگی: رنگ‌‌ها تأثیر زیادی بر روحیه ما می‌گذارند و می‌توانند احساسات ما را تحت تأثیر قرار دهند. برخی از رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی خانه مناسب هستند. برخی دیگر موجب ایجاد احساس بی‌تفاوتی و غم در ما می‌شوند. از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می‌شود. اما آیا تا به حال به روانشناسی رنگ زرد فکر کرده‌اید؟ این رنگ چه تأثیری بر روحیه ما دارد و چطور باید آن را در دکوراسیون منزلمان به کار ببریم. از سوی دیگر رنگ منتخب سال ۲۰۲۱/۱۴۰۰ شرکت پنتون رنگ زرد است، به نشانه روشنی و نور و انرژی مثبت بعد از دوران پاندمی کرونا که جهان را در سکوت و رخوت فرو برد. در این مقاله می‌توانید روانشناسی رنگ زرد و مکمل‌های رنگ زرد برای دکوراسیون را بخوانید.

شاید در ذهن اکثر افراد این‌گونه جا افتاده است که رنگ زرد نشانه تنفر و عدم علاقه است و اگر معشوقه یا فرد دیگری به آن‌ها هدیه یا گلی با رنگ زرد بدهد نماد خوبی نیست اما در اصل این‌طور نیست. انتخاب مکمل رنگ زرد در دکوراسیون می‌تواند برای فضای داخلی نمایانگر شادی باشد و همچنین موجب برانگیخته شدن احساسات شود.  رنگ زرد به سرعت توجه افراد را جلب می نماید، اما استفاده بیش از حد از آن می تواند آزار دهنده باشد. با ما در ادامه همراه باشید.

روانشناسی رنگ زرد در معماری و دکوراسیون داخلی مدرن

روانشناسی رنگ زرد در معماری و دکوراسیون داخلی مدرن

رنگ زرد گرما و انرژی زیادی دارد. در رنگ تراپی از رنگ زرد برای ایجاد حس لذت و شادی در افراد استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل می‌تواند موجب برانگیختن احساسات مثبت در افراد شود و حس خوبی به شما منتقل کند. روانشناسی رنگ زرد نشان می‌دهد که این رنگ موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و حس امنیت را به افراد ایجاد می‌کند. از طرفی این رنگ حس و حال‌تان را خوب می‌کند. رنگ زرد موجب می‌شود تا مشکلاتتان را برای مدتی فراموش کنید و احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید.

روانشناسی و مکمل‌های رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن

مطالعاتی که روی روانشناسی رنگ زرد انجام شده نشان داده است که استفاده بیش از اندازه از رنگ زرد روشن و طلایی در دکوراسیون داخلی می‌تواند موجب تضعیف خلق و خو و احساسات مثبت در افراد شود. از نظر روانشناسی رنگ زرد بر خلق و خوی کودکان بد نیست بدانید معمولاً در اتاق‌هایی که سراسر زرد هستند، نوزادان بیشتر گریه می‌کند. از همین رو لازم است از رنگ زرد برای دکوراسیون داخلی در حد اعتدال استفاده شود تا تأثیر مثبتی را به افراد القا کند.

این نوشته را از دست ندهید  لاغری شکم و پهلو؛ این ۱۵ خوراکی را فراموش نکنید

برای اینکه اتاق یا خانه تاریک و کوچک شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد، می‌توانید از رنگ زرد کرمی، زرد خیلی روشن یا طرح‌های زرد روشن بر روی دیوار استفاده کنید. توجه داشته باشید که طبق روانشناسی رنگ زرد استفاده از این رنگ برای همه دیوارهای خانه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اگر قصد دارید دیوارهایتان را به رنگ زرد، رنگ آمیزی کنید، بهتر است یک طرف دیوار یا همان دیوار شاخص را انتخاب کنید و تنها همان را رنگ کنید.

مکمل‌های رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

مکمل‌های رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

در مورد روانشناسی رنگ زرد در خانه باید بدانید استفاده از یک رنگ مناسب در کنار رنگ زرد نه تنها می‌تواند روی زیبایی ظاهر خانه شما تأثیر بگذارد، بلکه موجب القای احساساتی بهتر در شما نیز می‌شود. معمولاً رنگ‌هایی مثل آبی آسمانی، نارنجی، قرمز، بنفش بهترین رنگ‌های مکمل در کنار رنگ زرد هستند. می‌توانید از این رنگ‌ها به هر شکلی که دوست دارید در کنار زرد استفاده کنید و یک دکوراسیون زیبا و شیک را طراحی کنید. به علاوه استفاده از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای و مشکی نیز در کنار زرد می‌تواند به شدت جذاب باشد و کنتراست زیبایی در فضا ایجاد کند. رنگ بنفش با هر طیفی، یک انتخاب بی‌نظیر در کنار رنگ زرد است. بنفش حس خستگی و یکنواختی رنگ زرد را کاهش می‌دهد و برای متعادل سازی این رنگ بسیار ایده آل است.

استفاده از رنگ زرد برای همه دیوارها می‌تواند موجب ایجاد حس پرخاشگری و تحریک پذیری در افراد شود. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ طوسی می‌تواند بعد از مدتی حس ناراحتی و ناخوشایندی را تشدید کند. بهتر است به جای طوسی از رنگ سفید در کنار زرد استفاده کنید تا سرزنده‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. اگر برای دیوار از یک کاغذ دیواری با طرح‌هایی زرد رنگ استفاده می‌کنید و یا یک سمت دیوار را به رنگ زرد نقاشی کرده‌اید، بهتر است برای کفپوش‌ها و سقف خانه حتماً از رنگ خنثی استفاده کنید. این کار موجب ایجاد حس تعادل در خانه می‌شود و جو خوشایندی را ایجاد می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  رنگ‌ها چطور حال‌و‌هوای شما را تغییر می‌دهند؟

چطور از رنگ زرد در دکوراسیون استفاده کنید

چطور از رنگ زرد در دکوراسیون استفاده کنید

بهترین روش برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون این است که از لوازم و اکسسوری‌هایی به این رنگ در خانه استفاده کنید. برای مثال می‌توانید، مبلمان، پرده، آباژور، گلدان، کوسن، تابلو یا دکوری‌های دیواری. آینه یا قاب را به رنگ زرد انتخاب کنید و حس گرمای بیشتری به خانه خود ببخشید. اگر دوست دارید بخشی از دیوار منزلتان را با رنگ زرد نقاشی کنید. بهتر است بدانید که پذیرایی خانه بهترین مکان برای پیاده کردن این ایده است. استفاده از رنگ زرد در یک سمت دیوار پذیرایی می‌تواند موجب روشن‌تر شدن فضا شود. در عین حال ست کردن آن یا لوازم و اکسسوری‌های پذیرایی موجب جذاب‌تر به نظر رسیدن فضا خواهد شد.

یکی دیگر از بهترین فضاها برای استفاده از رنگ زرد، معمولاً راهروهای خانه هستند. از طرف دیگر استفاده از رنگ زرد در اتاق غذاخوری برای شروع یک روز خوب نیز ایده فوق العاده‌ای است. بهتر است از به کار بردن رنگ زرد برای رنگ اتاق خواب خودداری کنید. زیرا روانشناسی رنگ زرد حاکی از آن است که این رنگ به طور مستقیم روی احساسات شما تأثیر می‌گذارد. و به خوابیدن در اتاقی که در آن رنگ زرد استفاده شده. به مرور می‌تواند موجب افزایش تحریک‌پذیری در افراد شود. مطالعات نشان می‌دهد حتی زمانی که ما به خواب می‌رویم، رنگ‌ها روی ما تأثیر می‌گذارند. و فرکانس‌های آن‌ها می‌تواند بر خلقیات و حالات ما مؤثر هستند. استفاده از رنگ زرد و کرم به هیچ عنوان برای استفاده به عنوان رنگ اتاق خواب کودک مناسب نیست. و می‌تواند موجب ناراحتی کودک شود.

اعتدال را رعایت کنید

برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون، اعتدال را رعایت کنید

توجه داشته باشید که برای دیوار بهتر است از رنگ زرد روشن یا کرمی استفاده کنید. زرد پر رنگ می‌تواند بعد از مدتی خسته‌ کننده شود. سعی کنید اعتدال را در استفاده از رنگ زرد رعایت کنید. با قرار دادن چند گلدان، آباژور یا کوسن زرد رنگ در کنار دیواری. که یک سمت آن زرد است، هارمونی بیشتری به فضای خانه ببخشید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۲ ایده دکوراسیون اتاق خواب ایرانی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا