طب سنتی

رفع عطش و گرمازدگی با ۵ نوشیدنی معرکه در طب سنتی

مثبت زندگی: کارشناس هواشناسی هر روز در رادیو می‌گوید: نیمه مرداد را رد کردیم و هوا خنک‌تر شده! اما حقیقت این است که هنوز که هنوز است هوا گرم است و کافی است چند دقیقه‌ای از خانه خارج شویم. از شدت گرما سردرد می‌گیریم عطش و آرزو می‌کنیم کاش یک نوشیدنی خنک بدون ضرر در دست‌مان بود.

همراه ما باشید تا در این مقاله از مثبت زندگی طرز تهیه ۵ نوشیدنی تابستانی را به شما بیاموزیم که طب سنتی معرکه بودن آن را تایید می‌کند و باعث می‌شود وقتی بیرون از خانه هستید خنک بمانید و عطش از شما دور شود. این شما و این نوشیدنی‌های معرکه و مورد تایید طب سنتی.

۱. ماءالشعیر

 مقداری جو را با ۱۰ تا ۱۵ برابر آب خیس کنید و روی حرارت قرار دهید. به محض شکفته شدن جو‌ها آن را از روی حرارت بردارید، صاف کنید و نیم گرم بنوشید. این شربت در تسکین تشنگی تاثیر بسیار زیادی دارد و خلط‌های سوخته و نامناسب را از بدن خارج می‌کند.

۲. شیره زرشک

مقداری زرشک خشک را در ۴ برابر آن آب برای ۳۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و مایع حاصل را مجدد بجوشانید تا حجم آن به یک سوم برسد. این شربت را هنگام مصرف با آب مخلوط کنید و بنوشید.

۳. شربت نارنج یا بالنگ

 ۴۰۰ گرم آب بالنگ یا آب نارنج را با ۲۵۰ گرم شکر روی حرارت ملایم به قوام آورید. هنگام مصرف نیز آن را رقیق کنید و بنوشید. این شربت علاوه بر رفع عطش، مقوی قلب و مغز است و از سوختن اخلاط در بدن جلوگیری می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  خواص روغن پیاز عنصل در درمان ریزش مو و دیگر بیماری‌ها

۴. شربت لیمو

 مقداری شکر را در ظرفی بریزید و آنقدر آب لیموی تازه بر آن بفشارید که رویش را بگیرد. سپس مخلوط را در ظرفی دربسته در دمای معمولی یک شبانه روز نگهداری کنید. در مرحله بعد آن را صاف کنید و با قدری دیگر آب لیمو، روی حرارت به قوام بیاورید. مایه شربت را هنگام مصرف با آب رقیق کنید و بنوشید. شربت لیمو علاوه بر رفع عطش، اخلاط سوخته سوداوی و اخلاط غلیظ و لزج را نیز از بدن خارج می‌کند؛ بنابراین مصرف مداوم آن موجب حفظ سلامت می‌شود.

۵. تخم خرفه خیسانده در دوغ

 تخم خرفه نیم‌کوب را در دوغ خیس کنید و مدتی در هوای آزاد یا روی شوفاژ یا هر حرارت غیرمستقیم دیگری قرار دهید تا خشک شود. سپس دوباره به آن دوغ بیفزایید و بگذارید خشک شود. این عمل را ۳ تا ۷ بار تکرار کنید. حال، تخم خرفه آماده مصرف است. می‌توانید آن را پودر کنید و در غذا بریزید یا به نوشیدنی‌های بالا بیفزایید و میل کنید. این ترکیب در بلندمدت از بروز تشنگی جلوگیری خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا