آخرین نوشته هاپوست و مو

رایج‌ ترین اشتباهات آرایش در خانم‌ها که سن آن ها را بالا می‌برد

مثبت زندگی: همه ما ممکن است در آرایش کردن مرتکب اشتباهاتی شویم که به جای زیباتر کردن چهره مان، نتیجه عکس داشته باشد. زمانی که خط چشم‌هایتان را اشتباه می‌کشید و یا به جای پر رنگ کردن ابروها، آن ها را بیش از اندازه سیاه و پر می‌کنید، نه تنها ظاهر زیباتری پیدا نمی‌کنید، بلکه احتمالاً چهره بعد از آرایشتان از چهره زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، بدتر خواهد بود. یاد گرفتن نکات آرایشی برای زیباتر شدن و همچنین آشنا شدن با رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم‌ها به شما کمک می‌کند تا آرایشی زیباتر روی صورتتان انجام دهید. در این مقاله  می‌توانید با رایج‌ترین اشتباهات در آرایش که به جای زیباتر شدن سن شما را بالاتر می‌برد آشنا شوید.

۱- آماده نکردن پوست قبل از آرایش

ممکن است شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در اولین قدم از آرایش کردن به سراغ کرم پودر می روید. اما بهتر است بدانید که این کار یکی از رایج ترین اشتباهات آرایش صورت است. شما باید قبل از شروع آرایش کردن ابتدا پوست خود را برای این کار آماده کنید. این مرحله می‌تواند برای انواع پوست های مختلف متفاوت باشد. اگر پوست چربی دارید، بهتر از قبل از آرایش کردن ابتدا با استفاده از یک تونر یا تمیز کننده پوست سطح پوست صورتتان را پاک کنید.

از طرف دیگر افرادی که دارای پوست خشک هستند، بهتر است قبل از از استفاده از کرم پودر و شروع آرایش حتماً از آبرسان و یا یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنند. استفاده از تونر و آبرسان از ایجاد چربی بیش از اندازه روی پوست و یا پوسته پوسته شدن پوست صورت شما جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود تا کرم پودر بهتر روی پوست قرار بگیرد و ظاهر یکدست و زیباتری پیدا کند.

۲- عوض نکردن کرم پودر با افزایش سن و عوارض آن

زمانی که بیست ساله هستید پوست شما جوان و لطیف به نظر می رسد به همین دلیل استفاده از یک کرم پودر سبک و معمولی نیز می تواند لطافت پوست شما را دو چندان کند. اما زمانی که سن افزایش پیدا می‌کند ممکن است دیگر آن کرم پودر برای پوست شما مناسب نباشد. معمولاً با افزایش سن پوست صورت و گردن ما شروع به خشک شدن می‌کند و از طرف دیگر درخشندگی و لطافت خود را تا حدودی از دست می‌دهد. به همین دلیل شما به کرم پودری نیاز دارید که با شرایط جدید پوست تان همخوانی داشته باشد.

عوض نکردن کرم پودر با افزایش سن و عوارض آن

اولین قدم برای استفاده از کرم پودر با افزایش سن این است که از یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب شب قبل از آرایش استفاده کنید. سپس کمی صبر کنید تا کرم جذب شود حالا می‌توانید راحت‌تر اسفنج را برس مربوط به کرم پودر را روی صورت تان حرکت دهید و شاهد درخشندگی و جذابیت بیشتر پوست صورتتان باشید. در زمان انتخاب رنگ کرم پودر حتما به تناژ پوست خود توجه کنید.

این نوشته را از دست ندهید  اشتباهات رایج خانم‌ها هنگام برداشتن ابرو

۳- آرایش کردن در نور کم از رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم ها

آرایش کردن در اتاقی که فاقد نور کافی است یکی از اشتباهات آرایشی خانم‌ها است که نتیجه آن درست زمانی که در جهت نور قرار می‌گیرید مشخص می‌شود. اگر اتاق شما نور کافی برای آرایش کردن ندارد، بهتر است از یک چراغ در کنار میز آرایشتان استفاده کنید معمولاً استفاده از نور طبیعی نور فلورسنت به شما کمک می کند تا رنگ آرایشتان را همان طوری که هست ببینید.

بسیاری از آرایشگران معروف دنیا بر این اعتقاد هستند که نور طبیعی خورشید دقیق ترین انعکاس صورت شما در آینه را نشان می‌دهند. زمانی که در نور نامناسب آرایش می کنید، معمولاً نتیجه آرایش آن چیزی نخواهد شد که انتظارش را دارید.

۴- استفاده به اندازه از کانسیلر و نحوه انتخاب صحیح آن

استفاده از کانسیلر به خصوص زمان های که خسته هستید و یا به هر دلیل زیر چشم‌هایتان سیاه شده است، روشی بی نظیر محسوب می شود. یک پوشاننده فوق العاده برای از بین بردن سیاهی دور چشم و با طراوت نشان دادن چهره شما که اگر از آن به درستی استفاده نشود، می‌تواند نتیجه معکوسی را ایجاد کند. اولین چیزی که باید در مورد استفاده از کانسیلر بدانید این است که از رنگ مناسبی برای پوست خود استفاده کنید.

استفاده به اندازه از کانسیلر و نحوه انتخاب صحیح آن

به علاوه توجه داشته باشید که کانسیلری را که انتخاب می‌کنید با نوع پوست شما هماهنگ باشد. معمولاً بهتر است رنگ کانسیلر را یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودر انتخاب کنید و از آن به اندازه محدود در زیر چشم ها استفاده نمایید. سپس کانسیلر را به وسیله برس یا اسفنج مناسب پخش کنید تا سفیدی آن بیش از اندازه به چشم نیاید.

۵- روش صحیح مراقبت کردن از سلامت لب ها

لب ها نقش مهمی در زیبایی صورت ما دارند. معمولاً با افزایش سن لب فوقانی ما به تدریج نازک تر می شود و رنگ آن نیز کم رنگ خواهد شد. از همین رو مراقبت از سلامت لب‌ها همانند سایر قسمت‌های بدن اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از لب‌ها استفاده از یک اسکراب ملایم است.

روش صحیح مراقبت کردن از سلامت لب ها

برای لایه برداری طبیعی لب ها می توانید از شکر قهوه ای یا بلغور جو دو سر استفاده کنید. سپس بعد از استفاده از این اسکراب خانگی با کمک یک مرطوب کننده، لب هایتان را آبرسانی نمایید. برای اینکه پوست لب شما با افزایش سن آسیب نبیند، هر شب قبل از خواب به طور کامل لب هایتان را پاک کنید و از یک مرطوب کننده ویتامینه یا بالم لب استفاده نمایید. انجام دادن این کار به طور مرتب موجب حفظ شادابی و زیبایی لب های شما می گردد.

این نوشته را از دست ندهید  ۷ اشتباه رایج هنگام کشیدن خط چشم

۶- استفاده به اندازه از ریمل برای زیباتر به نظر رسیدن آرایش

استفاده از ریمل نقش مهمی در زیبایی چشم های ما دارد، اما زمانی که بیش از اندازه از آن استفاده کنید و مژه‌ های زیرین را هم مثل مژه های بالایی پر از ریمل کنید، ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند.

استفاده به اندازه از ریمل برای زیباتر به نظر رسیدن آرایش

هر چقدر بیشتر به مژه های پایینی‌تان ریمل بزنید، چین و چروک های زیر چشم شما بیشتر به چشم می آید. اگر دوست دارید مژه های پایینی‌تان هم ریمل برنید، تنها می‌توانید با مقداری کمی ریمل زدن مژه‌هایتان را جدا و مشکی کنید.

۷- استفاده نکردن از رژ گونه از رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم ها

تنها استفاده از مقدار کمی رژ گونه می‌تواند چهره شما را به طور کلی متحول کند. رنگ و جلوه‌ای که رژ گونه به صورت شما می دهد، دقیقاً شبیه رژ لب است. استفاده از یک رژ گونه با رنگ ملایم می‌تواند چهره شما را جوان تر و شاداب‌تر نشان دهد.

استفاده نکردن از رژ گونه از مهم ترین اشتباهات آرایش صورت

توجه داشته باشید که به کار بردن رژ گونه های خیلی تیره و خیلی روشن و براق می‌تواند نتیجه عکس در آرایشتان ایجاد کند. بهترین کار این است که از یک رنگ ملایم و طبیعی برای گونه‌ها استفاده کنید و ببینید که چطور این موضوع روی ظاهر صورت شما تأثیر می گذارد. اگر دوست دارید بدانید که آرایشی که سن را کمتر نشان دهد، باید چگونه باشد. باید بدانید که در این نوع آرایش قطعاً یک رژ گونه کم رنگ نقش مهمی خواهد داشت.

۸- عدم استفاده صحیح از برانزرها از رایج ترین اشتباهات آرایش

استفاده از برانزر یکی از حساس ترین قسمت‌های آرایش صورت است. که اگر با فوت و فن آرایش صورت به خوبی آشنا نباشید، احتمالاً شما را به دردسر می اندازد. به گفته آرایشگران معروف دنیا، برای استفاده از برانزر باید به این فکر کنید. که آفتاب چگونه و به چه بخشی از گونه شما می‌تابد و در کدام بخش ها سایه می اندازد.

درست در قسمت بالای استخوان گونه و احتمالاً اطراف خطر فک بهترین قسمت ها برای استفاده از برانزر هستند. استفاده از یک رژ گونه روشن در کنار برانزر می تواند موجب برجسته تر به نظر رسیدن گونه های شما شود.

۹- انتخاب کرم پودر با رنگ نامناسب چه بلایی سر آرایش شما می آورد؟

از نکات آرایشی برای زیباتر شدن پوست و ظاهر ما این است. که از یک کرم پودر متناسب با رنگ طبیعی پوستمان استفاده کنیم. زمانی که شما برای آرایش کردن از کرم پودری که چندین درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر است. استفاده می‌کنید یا به سراغ کرم پودرهای برنزه روی پوست سفیدتان می روید. ظاهری زشت و نامناسب به صورت خود می‌بخشید.

انتخاب کرم پودر با رنگ نامناسب چه بلایی سر آرایش شما می آورد؟

معمولاً بیش از حد روشن تر بودن رنگ کرم موجب غیر طبیعی شدن رنگ صورت می‌شود. از طرف دیگر استفاده از کرم پودرهای تیره نیز می تواند ظاهر شما را پیرتر نشان دهد. سعی کنید همیشه از یک کرم پودر مناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  چرا به هدفمان نمی‌رسیم (۱۱ دلیل شکست در رسیدن به اهداف)

بهتر است مقداری از کرم پودر را در قسمت زیر فک یا چانه خود تست کنید. اگر جلوه طبیعی داشت، از آن برای تمام صورت استفاده نمایید. می توانید از این فوت و فن آرایش صورت برای انتخاب رنگ کرم پودر خود استفاده کنید.

۱۰- استفاده از کانسیلر بعد از کرم پودر از مهم ترین نکات آرایشی برای زیباتر شدن

شاید این فوت و فن آرایش صورت را تا به حال نشنیده باشید. اما استفاده از کانسیلر قبل از کرم پودر یک کار اشتباه و نادرست در روند آرایش کردن است. شما باید ابتدا به پوستتان کرم پودر بزنید. سپس از یک کانسیلر که تقریباً یک یا دو درجه از آن روشن‌تر است، برای زیر چشم استفاده کنید. می‌توانید از کانسیلر برای روشن کردن تیغه میانی بینی و همچنین گوشه لب‌ها نیز استفاده کنید. و با این کار صورتتان را به بهترین شکل کانتور کنید.

۱۱- بیش از اندازه زاویه دار کردن ابروها، از اشتباهات آرایش ابرو

ابروها برجسته‌ترین بخش صورت ما هستند که تأثیر زیادی در زیبایی ظاهر ما دارند. یکی از رایج ترین اشتباهات آرایش ابرو مربوط به کشیدن ابرو در بخش زاویه دار آن است. کشیدن بیش از اندازه ابرو در بخش زاویه آن موجب ایجاد قوسی ناموزون و غیر طبیعی در ابروها می‌شود.

بهتر است از کشیدن ابرو خارج از محدوده طبیعی موها اجتناب کنید. و توجه داشته باشید که این کار نه تنها جلوه زیباتری به صورت شما نمی‌دهد، بلکه آرایش شما را نیز زشت و نامرتب می‌کند.

۱۲- از بین بردن انحنای میانی لب ها، از رایج ترین اشتباهات آرایش

از بین بردن انحنای لب و پوشاندن آن با خط لب موجب کوچک تر نشان دادن. و نازل تر به نظر رسیدن لب‌های شما می شود. برای اینکه لب‌های شما خوش فرم تر به نظر برسد. باید با استفاده از خط لب در روی حالت منحنی لب خط بکشید و صاف کردن بخش منحنی بالای لب اجتناب کنید.

از بین بردن انحنای میانی لب ها، از مهم ترین اشتباهات در آرایش

اگر قبل از رژ لب از خط لب استفاده می‌کنید. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که یک درجه از رنگ رژ لب شما پر رنگ‌تر است. استفاده از خط لبی که بیش از اندازه پررنگ و یا کمرنگ باشد می‌تواند جلوه زشتی به لب ها ببخشد.

این نوشته را از دست ندهید  هودی را با چی ست کنیم؟

۱۳- استفاده نادرست از رژ لب؛ روش صحیح رژلب زدن

احتمالاً شما هم افرادی را دیده ‌اید که برای درشت‌ تر نشان دادن حالت لب‌‌ها. از رژ لب بسیار بالاتر و پایین تر از خطوط اصلی لب می‌کشند.

استفاده نادرست از رژ لب؛ روش صحیح رژلب زدن

این کار نه تنها لب های شما را خوش فرم نشان نمی دهد. بلکه به شدت آرایش شما را مبتدی و خنده دار می کند. برای استفاده از رژ لب شما تنها مجاز هستید که خط لب را روی مرز بیرونی لب هایتان بکشید. به هیچ عنوان این قانون را زیر پا نگذارید. و از کشیدن بیش از اندازه لب‌ها به بیرون از آن اجتناب کنید.

۱۴- سایه چشم سه رنگ از رایج ترین اشتباهات آرایش

استفاده از سایه چشم اگر به اندازه و به صورت اصولی انجام شود. می‌تواند چشمان شما را گیراتر و جذاب تر نشان دهد اما اگر در استفاده از آن زیاده‌روی کنید. و بدون هیچ توجهی از رنگ‌های مختلف در کنار هم استفاده کنید. نه تنها ظاهر زیبایی پیدا نمی‌کند، بلکه به شدت موجب زشت شدن چشم ها می‌شود.

سایه چشم سه رنگ رایج‌ترین اشتباهات آرایش چشم

برای آرایش چشم باید حتماً از رنگ تیره در گوشه بیرونی چشم ها استفاده کنید. برای بخش میانی پلک از یک سایه با تناژ متوسط و برای گوشه داخلی چشم‌ها نیز از روشن ترین رنگ استفاده کنید. این روش موجب درشت تر و زیباتر به نظر رسیدن چشم‌‌های شما خواهد شد.

۱۵- استفاده از آرایش تیره در طول روز از رایج ترین اشتباهات آرایش

استفاده از سایه چشم تیره و دودی به همراه رژ لب‌های تیره رنگ به هیچ عنوان برای طول روز مناسب نیست. در طول روز بهتر است از سایه‌هایی با رنگ خنثی و روشن استفاده کنید.

استفاده از آرایش و تن در طول روز از اشتباهات آرایش صورت

از اشتباهات آرایش صورت آرایش می‌توان به آرایش تیره و چشم های دودی برای مجالس روز اشاره کرد. بهتر است از این آرایش برای شب و مهمانی هایی که در شب برگزار می‌‌شود مناسب‌تر است.

۱۶- ضخیم کردن ابروها با مداد یا سایه ابرو به جای ابروهای پرپشت و طبیعی

یکی از رایج‌ ترین اشتباهات آرایش ابرو ضخیم کردن ابروها با استفاده از مداد و سایه ابرو است. همه خانم ها دوست دارند، ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشند. و برای تحقق این موضوع گاهی اوقات در استفاده از مداد ابرو و سایه زیاده روی می‌کنند. بهتر است بدانید کشیدن مداد بالاتر از خط ابروی طبیعی شما جلوه غیر طبیعی به چهره‌تان می‌بخشد. و ابروهای شما زمانی زیبا به نظر می‌رسد که به صورت طبیعی و به اندازه آرایش شده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا