پوست و موزنانزیبایی

راهکارهای‌ خانگی برای سفت کردن سینه‌ها

مثبت زندگی:سفت کردن سینه، یکی از موضوعات مهمی است که بانوان در جست‌وجوی راهی آسان برای انجامش هستند. شُل شدن پستان یک فرایند طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد زمانی که سینه‌ها نرم شده و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بعد از  40  سالگی معمولا سینه‌ها شل می‌شود. به غیر از سن، عوامل دیگری که باعث افتادگی سینه می‌شود، تغذیه با شیر مادر، بارداری، یائسگی، کاهش سریع وزن یا افزایش وزن، ورزش شدید، کمبودهای تغذیه‌ای و پوشیدن سینه بند نامناسب است.

برخی از بیماری‌هایی مانند سرطان پستان و یا بیماری تنفسی مانند سل نیز می‌تواند سینه را افتاده کند. همچنین، مصرف بیش از حد نیکوتین، الکل و نوشابه‌های گازدار می‌تواند این وضعیت را تشدید کند. سینه عضلانی نیست و از چربی، بافت هم‌بند و غدد شیر تولید شده، و نیاز به مراقبت مناسب دارد.طیف گسترده‌ای از کرم‌ها و لوسیون در بازار  برای سفت کردن و جلوگیری از شل شدن آن وجود دارد. با این حال، اگر  ترجیح می‌دهید از روش‌های طبیعی استفاده کنید، بسیاری از راهکارهای خانگی و آسان وجود دارند.

10 راهکار خانگی برای سفت کردن سینه

ورزش

 کسانی که سینه افتاده و شل دارند، باید ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند. تمریناتی که در ناحیه سینه هستند برای این کار مناسب هستند. برخی از تمرینات عبارتند از: پرس سینه و فشار یو پی اس، و دمبل.

ماساژ یخ

ماساژ یخ نیز بسیار مناسب است دمای سرد بافت را محکم‌تر می‌کند.

حرکت دایره‌ای در اطراف سینه‌ها فقط برای یک دقیقه کافی است. با دو تکه یخ می‌توانید این کار را انجام دهید. سپس سینه را با یک حوله نرم پاک کنید. هر روز در فواصل منظم این کار را انجام دهید. توجه کنید که ماساژ یخ بیش از یک دقیقه نباشد در غیر این صورت بی حس می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۸ خواص لوبیا سبز در دوران بارداری

روغن زیتون

 ماساژ سینه  با روغن زیتون یک روش بسیار عالی برای سفت‌کردن سینه است. روغن زیتون  غنی از آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که می‌تواند سینه را تقویت کند.

 مقداری روغن زیتون را بر روی کف دست خود  بمالید تا گرم شود. سپس با کف دست با حرکات رو به بالا 15 دقیقه ماساژ دهید تا جریان خون ا فزایش پیدا کند و سلو‌ل‌ها ترمیم یابد این کار 4-5 بار در هفته انجام دهید. 

همچنین می توانید بجای روغن زیتون از روغن بادام، ، آوکادو یا روغن جوجوبا استفاده کنید.

خیار و زرده تخم‌مرغ

یکی دیگر از درمان بسیار عالی برای بالا بردن سینه ماسک تهیه شده از خیار و زرده تخم‌مرغ است. خیار دارای خواص طبیعی برای درمان پوست است و زرده تخم‌مرغ دارای سطح بالایی از پروتئین و ویتامین‌هاست که می‌تواند به درمان افتادگی سینه کمک کند. یک خیار کوچک را در یک مخلوط‌کن پوره کنید. با یک زرده تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری کره یا کِرم ریخته و خمیر درست می‌کنیم. خمیر به دست آمده را 30 دقیقه روی سینه‌ها مالش می‌دهیم.

شنبلیله

 در آیورودا، شنبلیله اغلب برای تقویت سینه استفاده می‌شود. چون شنبلیله دارای ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است پوست سینه را صاف و سفت می‌کند. مخلوط 1/4 فنجان پودر شنبلیله را با آب مخلوط کرده تا خمیری درست شود. با این خمیر  سینه  را به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس  با آب گرم  بشویید. یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: ۵ روغن شفابخش و طرز استفاده از آنها


دانه انار

 انار ماده ضد پیری  فوق‌العاده خوبی است. روغن دانه انار سرشار از مواد مغذی است که به تقویت سینه کمک می‌کند. از پوست انار و روغن خردل گرم، خمیر درست کنید.  با حرکت دایره‌ای  سینه را به مدت 5 تا 10 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب ماساژ دهید. می توانید با روغن دانه انارسینه خود را 2 یا 3 بار در روز  ماساژ دهید یا  مخلوط 4 قاشق چای‌خوری روغن چریش با 1 قاشق چای‌خوری پودر خشک شده پوست انار را گرم کرده و  این مخلوط را بعد از خنک شدن سینه‌ها را دو بار در روز به مدت چند هفته ماساژ دهید  .

این نوشته را از دست ندهید  کاهش خطر سرطان پستان با 10 توصیه

آلوئه‌ورا

 آلوئه‌ورا خواص طبیعی دارد. آنتی اکسیدان‌های آلوئه‌ورا از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

 ژل آلوئه‌ورا را بر روی سینه بمالید و با حرکت دایره‌ای به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. پس از ای 10 دقیقه، سینه خود را با آب گرم بشوئید.  این درمان را 4 یا 5 بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.  

همچنین می‌توانید ترکیبی از 1 قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا و سس مایونز و 1 قاشق چای‌خوری عسل آماده کنید. به‌مدت 15 دقیقه سینه‌ها را با این ترکیب ماساژ دهید. بهتر است این درمان هر 15 روز یکبار انجام بگیرد.

آلوئه‌ورا

کره‌درخت روغن قلم

 یکی دیگر از مواد طبیعی سفت کننده سینه کره درخت روغن قلم است.

این یک منبع بزرگ از ویتامین E است که پوست سینه را محکم‌تر می‌کند. همچنین، از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. با کره درخت روغن قلم، سینه خود را به بالا و با حرکت دورانی به مدت 10-15 دقیقه ماساژ دهید. این درمان را سه یا چهار بار در هفته انجام دهید.

خاک رُس

خاک رُس  سفت کننده طبیعی پوست است و شامل مواد معدنی مانند سیلیس، منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم و سدیم است که سینه را سفت و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. مخلوط 2 قاشق غذاخوری از خاک رُس را با آب  مخلوط و خمیر درست کنید. این خمیر را بر روی سینه مالیده تا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. یک بار درهفته این کار را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: برای زایمان چه وسایلی را با خودمان به بیمارستان ببریم؟


نکات اضافی

 شنا کردن یک تمرین عالی برای سفت کردن سینه‌هاست. از خم شدن و پریدن، بدون سینه‌بند اجتناب کنید.

این نوشته را از دست ندهید  6 علامت سرطان پستان

نوشیدن مقدار کافی  آب در روز به هیدراته ‌شدن پوست کمک می‌کند.

 به طور مستقیم سینه خود را بدون کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید قرار ندهید.

 ترک سیگار برای بهبود سلامت کلی و به محافظت از پوست  سینه کمک می‌کند.

 همیشه راست بنشینید و صاف راه بروید.

 پوشیدن سینه بند ورزشی در  انجام تمرینات هوازی، بازی تنیس، دویدن و یا انجام هر نوع تمرین الزامی است.

 اگر اضافه وزن و کاهش وزن دارید سینه‌ها افتاده می‌شود.

 می‌توانید با یوگا سینه‌های خود را سفت کنید.

منبع
دکتر سلام
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =

دکمه بازگشت به بالا