پوست و مو

۵ شیر پاک کن خانگی فوق العاده برای صورت

مثبت زندگی: اگر از آن دسته خانمهایی هستید که بدون پاک کردن آرایش به رختخواب نمی‌روید و دوست دارید با پاک کننده‌های طبیعی آرایش خود را پاک کنید، همراه ما باشید تا بهترین شیر پاک کن خانگی صورت را به شما معرفی کنیم.

ممکن است برای تمیز سازی پوست، صورت خود را با آب و صابون بشویید؛ اما بخاطر داشته باشید که شستشوی صورت با صابون ممکن است پوست را حساس و خشک کرده و خارش ایجاد کند. بنابراین، به راحتی می‌توانید از شیر پاک کن خانگی استفاده کنید تا آسیبی به پوست‌تان شما وارد نشود.

شیر پاک کن چیست؟

شیر پاک کن‌های کرمی موجود در بازار ممکن است با پوست سازگار نباشد، اما شیر پاک کن‌های طبیعی، علاوه بر پاکسازی پوست، عوارض خاصی هم برای پوست ندارد. شیر پاک کن، نوعی پاک کننده است که باعث حذف آلودگی و باقیمانده محصولات آرایشی صورت شده و پوست صورت را به طور کامل پاکسازی می‌کند.

زمانی که از لوازم آرایش استفاده می‌کنید و یا زمانی که احساس می‌کنید پوست‌تان نیاز به پاکسازی دارد، می‌توانید از شیر پاک کن استفاده کنید.

انواع شیر پاک کن‌های مختلف در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود، از آنها استفاده کنید اما شیر پاک کن‌های طبیعی علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، پوست‌تان را تقویت می‌کنند.

طرز تهیه برخی از شیر پاک کن‌های طبیعی عبارتند از:

1- روغن نارگیل

روغن نارگیل می‌تواند هر گونه آلودگی را از روی صورت شما پاک کند. با توجه به خواص ضد میکروبی روغن نارگیل، زمانی که روغن نارگیل را به پوست خود اعمال می کنید، به راحتی از طریق منافذ پوست صورت به آن نفوذ کرده و ظاهر پوست را سالم و صاف نشان می دهد.

این نوشته را از دست ندهید  خواص آب برنج برای پوست و مو و نحوه استفاده از آن

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک شیر پاک کن خانگی می توانید کمی از آن را روی صورت زده و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 30 ثانیه روی پوست شما مانده و  سپس یک حوله گرم را بر روی صورت خود بگذارید تا منافذ پوست باز  شود. سپس، 15-30 ثانیه صبر کنید و در انتها، روغن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

2-سرکه سیب

سرکه سیب را می توانید به عنوان یک شیر پاک کن خانگی برای پوست صورت خود اعمال کنید. سرکه سیب در بازگرداندن سطوح pH پوست به شما شما کمک  کرده و رطوبت صورت را حفظ می کند. همچنین، منافذ چرب  را بهبود می بخشد و لطافت خاصی به پوست شما می دهد.

برای استفاده از سرکه سیب، آن را با به طور مساوی با آب مخلوط کنید. سپس، با کمی پنبه آغشته به این محلول، روی پوست صورت خود بزنید.

3- عسل و لیمو

عسل و لیمو با هم، مرطوب کننده ای طبیعی و ضد عفونی کننده هستند که آرام بخش بوده و باعث تمیز سازی پوست می شوند. اسید سیتریک لیمو باعث رفع آکنه می شود. در واقع باکتری ها و آنزیم های مرکبات کمک می کنند تا سلول های مرده پوست حذف شوند. عسل هم یک پاک کننده طبیعی است که ضد باکتری بوده و غنی از آنتی اکسیدان ها است.

4- ماست

شیر پاک کن ماست

ماست یک پاک کننده طبیعی است که دارای پروتئین و اسید لاکتیک است. این ترکیبات برای کمک به سم زدایی پوست بسیار موثر هستند. استفاده از اسید لاکتیک به طور منظم، باعث از بین بردن سلول های مرده و لایه برداری صورت می گردد. پروتئین  موجود در ماست به تقویت منافذ پوست کمک کرده و پوست صورت، ظاهر زیبایی به خود می گیرد.

این نوشته را از دست ندهید  تقویت موها؛ ۸ روشی که به موهای ضعیف و نازک جان می‌بخشد

5- روغن زیتون

شما می توانید از روغن زیتون به عنوان یک شیر پاک کن خانگی استفاده کرده و پوست صورت را لطیف کنید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک است و آنتی اکسیدان ها و چربی های موجود در آن، در کاهش آسیب رسانی  رادیکال های آزاد موثر است.

روغن زیتون باعث بهبود پوست آفتاب زده شده و قرمزی را از بین می برد. برای استفاده از روغن زیتون می توانید یک فنجان روغن زیتون را با نصف فنجان سرکه و کمی آب مخلوط کرده و بر روی پوست خود اعمال کنید. این شیر پاک کن خانگی در پاکسازی پوست و ازبین بردن باکتری ها بسیار موثر است.

بهترین پاک کننده طبیعی آرایش

اکثر  پاک کننده های تجاری حاوی سورفکتانت ها یا امولسیفایر ها هستند که تقریبا از نظر شیمیایی مانند هم هستند. لوریل سولفات سدیم، صابون و حتی شکر (یک عنصر رایج در بسیاری از پاک کننده های آلی) لایه های طبیعی چربی را از سطح پوست حذف کرده و مانع محافظتی آن را از بین می‌برند.

به عبارت دیگر،  این پاک کننده های شیمیایی، برای انواع پوست ها ممکن است ایجاد حساسیت کند و برای پوست بسیار سنگین هستند. بنابراین، بهتر است برای پاکسازی پوست، از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید.

بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند برای مراقبت از پوست شما بسیار مفید و مناسب باشند. شما تنها با شستشوی صورت نمی توانید به مراقبت از پوست بپردازید. با استفاده از پاک کننده های طبیعی، شما علاوه بر پاکسازی پوست می توانید انواع مواد مغذی را به پوست خود رسانده و باعث لطافت پوست شوید.

این نوشته را از دست ندهید  خواص ماسک زردچوبه برای پوست صورت + طرز تهیه ۹ ماسک خانگی مؤثر

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از پاک کننده های شیمیایی یا طبیعی، نوع پوست خود را در نظر بگیرید تا آسیبی به پوست‌تان وارد نشود.

 بهترین پاک کننده های طبیعی پوست صورت عبارتند از:

پاک کننده خاک رس

خاک رس، توکسین را از سطح پوست حذف کرده  و می تواند التهاب را آرام کند. شما نه تنها می توانید از خاک رس به صورت یک ماسک استفاده کنید، بلکه می توانید با  شستشوی روزانه از آن  استفاده کنید. انواع مختلف خاک رس وجود دارد. شما می توانید خاک رس را با آب یا سایر مواد طبیعی مانند ژل آلوئه ورا، ماست کم چرب، مخلوط کرده و یک پاک کننده مناسب و طبیعی تهیه کنید.

پاک کننده آرد نخودچی

اگر شما دارای پوست بسیار چربی هستید، می توانید از  آرد نخودچی به عنوان یک شیر پاک کن خانگی استفاده کنید. شما می توانید آرد نخودچی را با ماست مخلوط کرده و به صورت ماسک طبیعی روی پوست صورت خود اعمال کنید. به خاطر داشته باشید که مراقبت از پوست به صورت طبیعی، پوست شما را سالم تر، شاداب تر و جوان تر می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا