آخرین نوشته هاسیاحت

راهنمای سفر به جزیره هرمز؛ بهترین زمان سفر و معرفی مکان‌های دیدنی

مثبت زندگی: جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر قشم است که به سرزمینی پر از رنگ شهرت دارد. جزیره‌ای کوچک در کرانه شرقی قشم با خاکی قرمز و مردمانی از جنس دریا. دنیای این جزیره کوچک از زرق و برق‌های امروزی دور است و مردمان آن با صید ماهی و فروش صنایع دستی روزگار خود را سپری می‌کنند. سفر به این جزیره جذاب و رنگی می‌تواند یکی از زیباترین خاطرات زندگی را برای شما رقم بزند. در این مقاله می‌توانید با راهنمای سفر جزیره هرمز آشنا شوید و اطلاعات جذابی در مورد این مکان شگفت انگیز و جاذبه‌های آن به دست آورید.

جزیره هرمز کجاست؟

احتمالاً همه ما با نام جزیره هرمز آشنا هستیم، اما ممکن است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که جزیره هرمز کجاست و دقیقاً در کدام بخش کشور قرار دارد. جزیره هرمز یک جزیره کوچک و زیبا در جنوب کشور است که مساحت آن حدود ۴۲ کیلومتر است و در فاصله ۸ کیلومتری شهر بندر عباس قرار گرفته است. یک بهشت کوچک و حیرت انگیز با خاکی رنگی و گنبدهای نمکی شکل که هر بیننده‌ای را شیفته خودش می‌کند. جزیره هرمز از قشم و بندر عباس تنها نیم ساعت فاصله دارد و مقصد خوبی برای کشف کردن دنیایی جدید از دیدنی‌های ایران است.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

راهنمای-سفر-به-جزیره-هرمز-و-معرفی-جاذبه‌-ها

جزیره هرمز در جنوب کشور قرار دارد و طبعاً در فصول گرم سال گرمای طاقت فرسایی دارد که تحمل آن برای همه راحت نیست. معمولاً در فصل‌های پاییز و زمستان هوای جزیره هرمز خنک و مطبوع است و زمان خوبی برای قدم زدن در ساحل قرمز رنگ و لذت بردن از تماشای لاک پشت‌ها و پرندگان مهاجر است. هوای پاییز و زمستان جزیره هرمز درست شبیه به هوای فروردین و اردیبهشت است شهرهای دیگر است و بهترین زمان سفر به جزیره هرمز و البته جزیره کیش و قشم است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی جزیره هرمز

جزیره هرمز به دلیل داشتن خاکی سرخ، ساحل قرمز رنگ و گنبدهای نمکی ۶۰۰ ساله‌اش شهرت زیادی دارد. جزیره‌ای با شن‌هایی به رنگ نقره‌ای، طلایی، سفید، نارنجی و قرمز و قرار دادن این شن‌های رنگی در شیشه، خود زیباترین سوغاتی ارزان قیمت این جزیره است. اگر به این جزیره زیبا سفر می‌کنید، بهتر است دیدن چند جاذبه دیدنی آن را در رأس برنامه‌هایتان قرار دهید. در ادامه می‌توانید با مطالعه راهنمای سفر جزیره هرمز بیشتر با اماکن دیدنی این جزیره آشنا شوید.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی مکان‌های تفریحی تبریز؛ خوش‌گذرانی در شهر اولین‌ها

قدم زدن در ساحل سرخ جزیره

راهنمای-سفر-به-جزیره-هرمز-و-معرفی-جاذبه‌-ها

اولین کاری که باید بعد از سفر به جزیره هرمز تجربه کنید، قدم زدم در ساحل قرمز رنگ و منحصر به فرد آن است. خاک سرخ ساحل جزیره هرمز به دلیل وجود کانی‌های آتش فشانی موجود در آب به این رنگ درآمده و زمانی که بدون کفش روی این ساحل قرمز قدم بزنید، خاطره‌ای به یاد ماندنی از پاهای صورتی و لباسی قرمز برایتان به یادگار می‌ماند.

یکی از جذاب‌ترین نکاتی که باید در مورد ساحل جزیره هرمز بدانید این است که وجود رسوبات مختلف و فیتوپلانکتون‌ها در این خام موجب می‌شود تا ساحل در شب هنگام به صورت براق و نورانی به نظر برسد. بهتر است شبهای جزیره هرمز را از دست ندهید و حتماً یک شب را در این ساحل اسرارآمیز سپری کنید.

تماشای دره مجسمه‌ها

دره مجسمه‌ها یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره هرمز است که در بخش جنوبی جزیره قرار گرفته است. به عنوان راهنمای سفر جزیره هرمز باید بدانید که جزیره هرمز دره‌های فوق‌العاده زیبایی دارد. دره مجسمه‌ها با اشکالی شگفت انگیز که طی میلیون‌ها سال در اثر فعل و انفعالات آتش فشانی ایجاد شده‌اند، چشم اندازی بی‌نظیر دارند. یک دره باور نکردنی با مجسمه‌هایی ساخته شده از سنگ‌ که هر کدام شبیه به تندیسی منحصر به فرد به نظر می‌رسند.

برای رسیدن به دره مجسمه‌ها کافی است که نیم ساعت از ساحل این جزیره پیاده روی کنید. اگر به عکاسی علاقه داشته باشید در این دره می‌توانید عکس‌های فوق العاده‌ای خلق کنید.

بازدید از دره رنگین کمان

راهنمای-سفر-به-جزیره-هرمز-و-معرفی-جاذبه‌-ها

احتمالاً دره رنگین کمان را در عکسهای جزیره هرمز دیده‌اید. یک دره رنگارنگ و شگفت انگیز با لایه‌هایی از رنگ‌های مختلف که همچون رنگین کمانی چند رنگ به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که خاک این دره به عنوان ادویه در غذاها استفاده می‌شود و کاملاً خوراکی است. خاک دره رنگین کمان از سه رنگ قرمز، زرد و سفید تشکیل شده و از آن برای طعم بخشیدن به نان، سس، ماهی و ترشی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید در این دره رنگی تفریحات جذابی را تجربه کنید. می‌توانید در تورهای شنا و غواصی شرکت کنید، قایق سواری کنید و از بازار جزیره هرمز که نزدیک این دره قرار گرفته است، دیدن کنید. حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید از افراد بومی بخواهید تا روی دست شما با حنا نقاشی کنند و طرح‌هایی زیبا به یادگار بکشند.

راهنمای-سفر-به-جزیره-هرمز-و-معرفی-جاذبه‌-ها

دره سکوت

یکی دیگر از جاذبه‌های حیرت انگیز جزیره هرمز، دره سکوت است. یک دره جذاب در غرب جزیره که تپه‌های نمکی دره آن را به مکانی خاص تبدیل کرده‌اند. جالب است بدانید که وجود این تپه‌های نمکی از انعکاس صدا در این دره جلوگیری می‌کنند، از همین رو به آن دره سکوت گفته می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین فیلم‌های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

قلعه پرتقالی‌ها با قدمتی ۵۰۰ ساله

راهنمای-سفر-به-جزیره-هرمز-و-معرفی-جاذبه‌-ها

قلعه پرتقالی‌ها یکی از جذاب‌ترین اماکن تاریخی جنوب کشور است که در بخش شمالی جزیره هرمز قرار دارد. در قسمت ورودی این قلعه یک بازارچه محلی وجود دارد که می‌توانید از آن انواع سوغاتی و صنایع دستی جزیره هرمز را با قیمتی مناسب خریداری کنید. این قلعه شامل بخش‌های مختلفی است و دیدن آن می‌تواند حال و هوای هیجان انگیزی به شما بدهد.

دشت آهوان جزیره هرمز

دشت آهوان یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی هرمز است. شما می‌توانید برای دیدن آهوان بومی جزیره هرمز به این دشت بروید و از نزدیک آهوان زیبای جزیره را تماشا کنید.

جنگل حرا

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز، جنگل حرا نام دارد. یک جنگل شگفت انگیز در دو سمت آب که می‌توانید با قایق از میان آن عبور کنید و شگفتی و زیبایی این جنگل زیبا را از نزدیک مشاهده کنید.

بهترین سوغات و صنایع دستی جزیره هرمز

راهنمای-سفر-به-جزیره-هرمز-و-معرفی-جاذبه‌-ها

اگر قصد رفتن به جزیره هرمز را دارید، احتمالاً خرید سوغات و صنایع دستی آن در برنامه کاری‌تان قرار دارد. نان‌های محلی با ادویه‌های محلی، انواع صنایع دستی ساخته شده از سنگ و صدف و همچنین لباس‌ها و پارچه‌های سنتی از بهترین سوغاتی‌های این جزیره جذاب می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا