راز ژاپنی‌ها برای سالم و لاغر ماندن

ژاپنی‌ها مردمانی هستند که علاوه بر تکنولوژی در جهان به تناسب اندام و سلامتی شهرت دارند. آیا می‌دانید برای لاغر ماندن و داشتن بدنی سالم چه رازهایی دارند که در طول قرن‌ها آن را رعایت کرده و اینچنین به قول امروزی‌ها روی فرم مانده‌اند؟

0
303
مثبت زندگی: رژیم غذایی ۸۰ درصد شما را به هدف می‌رساند. ورزش کردن بیشترین تاثیر را بر تناسب اندام دارد. اما این ورزش کردن باید طوری باشد که قلب را به تپش بیشتر وادار کرده و انعطاف عضلات را بالاتر ببرد. در حقیقت به قول قدیمی‌ها ورزشی که عرق شما را در بیاورد. برای اینکه سالم و خوش‌ترکیب بمانید، باید رژیم غذایی خوب، فعالیت‌های فیزیکی مناسب و نوشیدن آب به مقدار کافی داشته باشید. هر فرهنگی قانون‌های خاص خود را برای سلامتی و کاهش وزن دارد.
ژاپنی‌ها بلندترین طول عمر را در جهان دارند. غربی‌ها معتقدند هر کاهش و افزایش وزنی به کالری مرتبط است اما ژاپنی‌ها نظرات متفاوتی در این زمینه دارند.

راه‌های کاهش وزن و سلامتی در عین لاغر ماندن به سبک ژاپنی‌ها

۱. تعادل گرما

غذایی که مصرف می‌کنیم به انرژی تبدیل می‌شود. در طول تابستان مصرف میوه‌ها و سبزیجات بدن را خنک می‌کند و دمای بدن را متعادل می‌کند و از طرف دیگر غذایی که در طول زمستان مصرف می‌کنید، کالری بیشتری دارد چون بدن به گرمای بیشتری نیاز دارد. غذاهای خام خاصیت زیادی دارد اما سعی کنید غذاهای گرم بخورید.


بیشتر بخوانید: کودکان به چه مقدار قند نیاز دارند؟


۲. وعده‌ها

ژاپنی‌ها معتقدند که هنگام غذاخوردن، نوشیدنی تاثیر منفی روی دستگاه گوارش می‌گذارد. نوشیدنی‌ها خنک هستند و عمل جذب گرم. نوشیدن اسید شکم را بی‌اثر می‌کند بنابراین دستگاه گوارش انرژی بیشتری را باید صرف هضم غذا کند. بهترین منبع مایعات:سوپ، میوه‌ها و سبزیجات است.

۳. اگر مثل کشتی‌گیر سومو بخورید مثل همان می‌شوید

راز ژاپنی‌ها برای سالم و لاغر ماندن

 آنها صبحانه چیزی نمی خورند، به محض اینکه از خواب بلند می‌شوند تمرین سنگینی می‌کنند، سپس ناهار
سنگینی می‌خورند و بعد از آن چرت کوتاهی می‌زنند.

آنها دو وعده در روز بیشتر غذا نمی‌خورند و آن وعده‌ها هم سنگین است. مطمئن باشید حتی اگر منظم ورزش
کنید اما زیاد غذا بخورید، چاق می‌شوید! این واقعیت است که پرخوری و غذاهای فست‌فودی تاثیر بیشتری در
چاقی نسبت به ورزش دارند. بنابراین متعادل غذا بخورید و خواب خوبی داشته باشید.

چاقی نسبت به ورزش دارند. بنابراین متعادل غذا بخورید و خواب خوبی داشته باشید.

۴. حمام گرم

حمام رفتن باعث کاهش استرس، گردش‌خون و راحتی بدن می شود. ژاپنی‌ها معتقدند که حمام رفتن به هضم
غذا هم کمک می‌کند و به پوست صورت طراوت می‌بخشد. البته به عقیده کارشناسان دمای مناسب در این
استحمام برای بدن ۱۰۰-۱۰۴ فارنهایت است.


بیشتر بخوانید: چهار تغییر ساده برای فرار از استرس روزمره


پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

2 + پنج =