آخرین نوشته هاپوست و مو

راز زیبایی موهای زنان هندی چیست؟

مثبت زندگی: معمولا هنگام صحبت از زنان هندی، آنچه به ذهن متبادر می‌شود، لباس بومی (ساری) و موهای درخشان و زیبای آنهاست. به‌ عقیده‌ی برخی، ژنتیک و آب‌وهوا در زیبایی موهای زنان هندی نقش به‌سزایی دارد اما این زنان با بهره‌گیری از شیوه‌های سنتی و گیاهی به زیبایی هرچه بیشتر موهای خود کمک می‌کنند. امروز در سایت چطور، تعدادی از بهترین ماسک های مو و روش‌های ساده‌ مراقبت از مو را توضیح می‌دهیم و راز زیبایی موهای زنان هندی را برای‌تان فاش می‌کنیم.

ماسک آلوئه‌ورا

در سال‌های اخیر به گیاه آلوئه‌ورا به سبب فوایدش برای مراقبت از پوست، توجه زیادی شده است. این گیاه نه‌تنها برای پوست که برای بهداشت و زیبایی مو نیز کاربرد دارد. عصاره‌ی آلوئه‌ورا سبب افزایش رشد مو می‌شود و برای پوست سر مفید است. می‌توانید با استفاده از آلوئه‌ورا، برای موی خود ماسک تهیه کنید.

برای خارج‌کردن عصاره‌ی این گیاه، برگ آن را به دو نیم تقسیم کنید، سپس ریشه‌ی موی خود را با عصاره‌ی آلوئه‌ورا ماساژ دهید. ماساژ سر باعث افزایش جریان خون و جذب بهتر این عصاره می‌شود.

برای بهره بردن از خواص آلوئه ورا، اجازه بدهید این ماسک حداقل دو ساعت روی سرتان باقی بماند. می‌توانید آن را هنگام خواب استفاده کنید تا تمام شب روی سر بماند.

ماسک دی-پانتنول

دی‌پانتنول ترکیبی از ویتامین ب۵ است که وقتی روی پوست قرار می‌گیرد، تبدیل به پانتنول اسید می‌شود. این ماده‌ی شیمیایی به بهبود شرایط سطحی‌ترین لایه‌ی پوست (اپیدرم) کمک می‌کند. از دیگر فواید پانتنول می‌توان به حفظ فولیکول‌های مو و کاهش ریزش مو اشاره کرد.

موهای خود را بشویید و پانتنول را به‌صورت کف یا ژل به ریشه‌ی موی تمیز بزنید. برای رفع الکتریسیته‌ی ساکن می‌توانید تمام موهای سر خود را به پانتنول آغشته کنید.

این نوشته را از دست ندهید  سالاد اندونزی؛ از این طعم جذاب غافل نشوید

پوست سر خود را با آب سرد بشویید

مراقبت از پوست سر در تقویت موهای ضعیف و نازک تأثیر بسیاری دارد. شست‌وشوی سر با آب سرد را برای خود به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. آب سرد با بستن منافذ و افزایش جریان خون، موجب افزایش سرعت رشد مو می‌شود. شست‌وشوی مو با آب سرد درخشش مو را هم بیشتر می‌کند.

پس از شست‌وشوی سر و استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو، سر خود را با آب سرد بشویید.

شست‌وشو با سرکه سیب

استفاده‌ی چندباره از این روش در ماه کافی است. سرکه سیب فولیکول‌های مو را فعال می‌کند. استفاده از سرکه‌‌ سیب کمک می‌کند تا موهای شاداب و باطراوتی داشته باشید.

موهای خود را بشویید و به جای نرم‌کننده، از سرکه‌ سیب استفاده کنید. نیازی به آبکشی مجدد مو نیست، چون سرکه سیب برخلاف سرکه انگور بوی تندی ندارد.


ماسک پروتئین

این روش برای برطرف کردن کمبود پروتئین بسیار مناسب است.

سفیده و زرده‌ی دو تخم‌مرغ را که به دمای اتاق رسیده‌اند، از هم جدا کنید. سفیده‌ها را باسرعت هم بزنید تا کف کنند و سپس آنها را به ریشه‌ی مو بزنید. برای عملکرد بهتر، سر خود را با پلاستیک بپوشانید و روی آن یک کلاه گرم بپوشید.


روغن‌های مفید برای مو

روغن‌های مفید برای زیبایی مو

روغن‌های جوجوبا، بادام، لوندر یا اسطوخودوس، رزماری و آویشن به دلیل گیاهی بودن و داشتن ویتامین‌های بسیار برای فولیکول‌های مو مفید هستند. می‌توانید این روغن‌ها را باهم ترکیب یا آنها را به ماسک روغن نارگیل اضافه کنید.

به مدت ۲ تا ۳ ساعت این ترکیب را روی ریشه‌ی مو قرار دهید. با استفاده از شامپوهای معمولی دوبار موهای خود را آبکشی کنید تا روغن به‌خوبی پاک شود. اگر از شامپوهایی که بر پایه‌ی آلکالین هستند، استفاده می‌کنید، یک‌بار شست‌وشوی مو کافی است

این نوشته را از دست ندهید  بیماری‌های سگ؛ ۶ بیماری رایج، علائم و درمان آن‌ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا