دکوراسیون

دیزاین اتاق خواب دانش آموزان به سبک خارجی‌ها با وسایل ایرانی

مثبت زندگی: باید کاری کرد که بچه‌ها در اتاقشان بمانند و درس بخوانند؛ نه اینکه از اتاقشان فراری باشند و مدام در نشیمن پلاس و مشغول ایکس باکس بازی و تماشای تلویزیون. از خودتان می‌پرسید چگونه؟ همراه ما باشید تا در این مقاله به شما بگوییم چطور اتاق مطالعه کودکان را با توجه به سلیقه و نیازشان طراحی کنید که در اتاقشان احساس آرامش کنند.

در اولین قدم باید بدانیم که فرزند ما برای داشتن خیالی آسوده و مطالعه مفید به چه چیزهایی نیاز دارد و اتاق او باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد.

هنگامی که دانش آموز از مدرسه به خانه برمی‌گردد، به مدرسه دوم خود می‌آید، تا کارهایش را انجام داده و درس‌هایش را مطالعه کند؛ بنابراین باید برای این کار یک فضای ثابت و ویژه در اختیار او قرار داده شود.

طراحی اتاق دانش آموزان

اتاق خواب دانش آموزان را باید با توجه به سلیقه و نیازشان طراحی کنید، با ایجاد تغییراتی در اتاق خواب نوجوانان می‌توانید علاقه آن‌ها را به درس خواندن و انجام تکالیف بیشتر کنید. وجود یک میز تحریر، چراغ مطالعه، کتابخانه و … در اتاق یک نوجوان ضروری است و این فضا باید در عین مرتب بودن همه چیز تمام باشد. یعنی هر چیزی که یک دانش آموز به آن نیاز دارد را باید در اتاق او قرار دهید.

ملزومات مورد استفاده در اتاق خواب دانش آموز

برای به وجود آوردن فضایی برای مطالعه، به یک میز و صندلی مطالعه و چند قفسه کتاب برای گذاشتن کتاب‌هایتان احتیاج دارید. به این ترتیب هم فضایی برای درس خواندن به وجود آورده‌اید و هم یک اتاق مطالعه استاندارد درست کرده‌اید. اما مهم است که هنگام خرید این وسایل فرزند خود را هم به همراه داشته باشید تا وسایلی مانند میز و صندلی را امتحان کرده و ببیند در آن راحت است یا نه.

این نوشته را از دست ندهید  اشتباهاتی که باعث می‌شود دکوراسیون خانه شما نابود شود

رنگ آمیزی اتاق دانش آموز

رنگ اتاق دانش آموز را باید از بین رنگ‌های ملایم و شاد انتخاب کنید و دور رنگ‌های تند و تیره را خط بکشید، بهترین رنگ‌ها برای اتاق نوجوانان عبارتند از آبی ملایم، صورتی کمرنگ، یاسی، کرمی و سفید.

نورپردازی اتاق دانش آموز

به نورپردازی اتاق دانش آموز بسیار اهمیت دهید، نور کافی در اتاق نوجوان باعث می‌شود تا بهتر بتواند درس بخواند. پس حواس‌تان به نور اتاق باشد و حتماً یک چراغ مطالعه برای اتاق دانش آموز خود تهیه کنید.

تخته سیاه یا وایت بُرد

وجود یک تخته سیاه کوچک یا یک وایت بُرد در اتاق دانش آموزان می‌تواند بسیار کاربردی باشد. مخصوصاً اگر فرزند بازیگوش و فراموش کاری دارید می‌توانید یک تخته سیاه در اتاق او قرار دهید تا کارهای روزانه‌اش را روی آن یادداشت کند.

کتابخانه

وجود کتابخانه داخل اتاق دانش آموز ضروری است، اگر به هر دلیلی امکان این وجود ندارد که داخل اتاق کتابخانه طراحی کنید می‌توانید چند باکس مستطیل شکل روی دیوار نصب کنید تا دانش آموز کتاب‌هایش را داخل آن‌ها بچیند.

همچنین می‌توانید اتاق نوجوان را با توجه به تِم مدرسه طراحی کنید. به این شکل که از میز پایه دار، کره زمین، نقشه جغرافیا، تخته دیواری و قفسه‌ای برای مرتب کردن برگه‌های امتحانی استفاده کنید.

فضای مطالعه در محیط خانه

اگر در خانه خود اتاق اختصاصی برای درس خواندن فرزندتان ندارید هم می‌توانید قسمتی از فضای خانه را با شرایط ویژه مناسب مطالعه آماده کنید. البته این فضا به هیچ وجه نباید رو به تلویزیون باشد. در این صورت قسمتی از خانه را برای مطالعه و درس خواندن فرزندتان انتخاب کنید که رفت و آمد در آن قسمت کمتر بوده و فضایی نسبتاً آرام دارد.

این نوشته را از دست ندهید  جدیدترین مدل‌ها و ترندهای فرش و موکت در سال ۲۰۲۱

طراحی اتاق دانش آموزان کنکوری

در دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری ها نیز باید به این نکته توجه کرد که این اتاق باید مکانی راحت و ساکت باشد تا بتوان به راحتی و با آسایش در آن به مطالعه پرداخت.

در دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری ها نیز هدف از طراحی اتاق، ساختن فضایی مجلل و شیک نیست؛ این اتاق به نورپردازی مناسب، بیشتر از هرچیز دیگری نیاز دارد. همچنین باید میز و صندلی مناسبی فراهم کرد و کتابخانه‌ای برای نگهداری کتاب‌ها در نظر گرفت. همچنین بهتر است مکانی که برای اتاق مطالعه کنکوری ها انتخاب می‌کنید، پنجره کافی برای وارد شدن هوای تازه داشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا