دکوراسیون

دکوراسیون تراس خانه‌های کوچک به زیباترین شکل ممکن

مثبت زندگی: انسان در زندگی مدرن و آپارتمان نشینی٬ پس از گذران یک روز سخت کاری نیاز به جایی در خانه دارد که با فضای باز در ارتباط باشد تا نفسی تازه کند. تراس و بالکن فضاهای نیمه بازی هستند که در نقش حیاط خانه‌های قدیمی٬ می‌توانند نیازهای روزمره زندگی آپارتمانی را رفع کنند.

اگرچه مساحت تراس و بالکن در مقایسه با حیاط کمتر است اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای ساده و ارزان٬ دکوراسیون تراس و بالکن کوچک منزلتان را بر عهده بگیرید و از فضای آن بیشتر لذت ببرید.

امروزه اغلب افراد در خانه‌های کوچک و آپارتمانی زندگی می‌کنند و در این خانه‌ها فضایی نظیر حیاط برای تفریح و کاشت گل و گیاه وجود ندارد بنابراین فضایی از این خانه‌ها به عنوان تراس و بالکن در نظر گرفته می‌شود که می‌توان از فضای بالکن و تراس نهایت استفاده را برد و این مکان را به محیطی جذاب و زیبا تبدیل کرد. 

در ادامه توجه شما را به چند نوع طراحی دکوراسیون بالکن‌های کوچک جلب می‌کنیم که امیدواریم با الگوبرداری از این دکوراسیون‌ها بتوانید فضایی جذاب و دلنشین را در بالکن منزل‌تان ایجاد کنید. فضای اغلب بالکن‌ها و تراس‌ها محدود است بنابراین بهتر است دکوراسیون تراس و بالکن به صورت هوشمندانه انجام شود تا محیطی دلنشین و جذاب در فضای این مکان‌ها ایجاد شود.

تفاوت بین تراس و بالکن: تراس و بالکن هر دو فضای باز در محیط خانه محسوب می‌شوند٬ اما تراس به فضای الحاق شده به آپارتمان گفته می‌شود که غیر مسقف است و جز مشاعات محسوب می‌شود پس در نتیجه مساحت آن در مجموعه مساحت آپارتمان مصاحبه نمی‌شود. معادل فارسی تراس همان بهار خواب است. بالکن بخشی از مساحت ساختمان محسوب می‌شود٬ مسقف است و معمولا از ساختمان بیرون زده. معادل فارسی بالکن ایوانک است.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه گل و گیاه را در تابستان شاداب نگه داریم؟

طراحی دکوراسیون تراس و بالکن کوچک با کمک ایده‌های خلاقانه

اولین نکته که باید در هنگام طراحی دکوراسیون بالکن های کوچک به آن توجه کرد راحتی و آسایش است بنابراین بهتر است شما با قرار دادن یک تخت کوچک و یا میز و صندلی در قسمتی از دکوراسیون بالکن فضایی را برای استراحت و نشستن فراهم آورید. توجه داشته باشید که بهتر است فضای بالکن های کوچک را با کمک رنگ های شاد و روشن زیباتر کنید و وسایل و لوازم با رنگ های پررنگ و شاد را در فضای بالکن قرار دهید. اگر تمایل دارید فضای بالکن هان خنثی باشد می توانید فقط از یک رنگ برجسته و پر رنگ در فضای بالکن استفاده کنید.

تزئین بالکن با وسایل ساده

مبلمان ساده، اما اساسی

شاید واژه مبلمان برای بالکن کوچک شما را به یاد مبلمان سلطنتی و یا مبلمان مدرنی که دسته‌های پهنی دارند و عمق زیادی از فضا را در بر می‌گیرند، بندازد. اما منظور ما در اینجا از مبلمان ، استفاده از هر صندلی یا میزی است که بتوان در اینجا به کار برد. توصیه ما به شما این است که از یک تک صندلی چوبی تاشو با میزی همگون با صندلی که بتوان زمانی که نیازی به نشتن در بالکن ندارید آنها را جمع کنید و در گوشه‌ای قرار دهید تا فضای بالکن‌تان بیش از اندازه شلوغ و کوچک به نظر نرسد.

شاید شما نتوانید یک میز ناهار خوری را در تراس خود جای بدهید اما می‌توانید، یک میز قهوه کوچک و یک یا دو صندلی را انتخاب کنید که بتوانید یک قهوه بخورید و کتاب مورد علاقه خود را خارج از منزل بخوانید. دقت داشته باشید مبلمان انتخابی حتما باید راحت و لطیف باشند و فضایی برای استراحت در تراس را پدید آورند.

این نوشته را از دست ندهید  زیباترین گل های پاییزی که می‌توانید در گلدان یا حیاط خانه‌تان بکارید

بالکن کوچک

اکثر آپارتمان‌ها کوچک و بالکن‌ها حتی کوچکتر هستند، اما لازم نیست که ناامید شوید. در حقیقت، اگر در زمان مناسب به طراحی آن بپردازید، می‌تواند بسیار دنج باشد. همانگونه که فضاهای مختلف خانه خود را تزیین می‌کنید، با استفاده از چند ترفند به طراحی تراس کوچک خود بپردازید. در اینجا بهترین ایده‌ها برای تبدیل یک فضای باز معمولی به یک فضای غیر قابل مقاومت برای آرامش و سرگرم کننده می‌دهد.

محاسبه فضای مفید برای طراحی تراس

بدیهی است، قبل از هر گونه تصمیم گیری اولین کاری که باید انجام دهید، محاسبه فضای مورد نظر شما است. اگر به عنوان مثال، فضای شما کوچک است و نمی‌تواند میز و صندلی را در خود جای دهد، دلسرد نشوید، بلکه بیشتر در مورد چگونگی افزایش آنچه که دارید تمرکز کنید.

استفاده از گل و گیاه در تراس

تراس فضایی مناسب برای ایجاد یک گلخانه کوچک و خودمانی است. شما همچنین می‌توانید یک گلدان از عطر مورد علاقه خلق و خوی خود را انتخاب کنید مثلا از گیاهان مانند نعناع، اسطوخودوس یا آویشن قرار دهید. اگر تراس شما کوچک است٬ گلدان‌هایی را انتخاب کنید که فضای زیادی اشغال نکنند یا گلدان‌هایی را برگزینید که قابلیت نصب روی نرده تراس یا آویزان شدن داشته باشند.

استند گل در تراس و بالکن

استند گل راه حل هوشمندانه‌ای برای تراس‌های کوچک است. این بهترین راه حل فضایی است که اجازه می‌دهد گیاهان بیشتری داشته باشید و فضای افقی بالکن‌تان کمتر استفاده شود.

طراحی دیوار سبز یا باغچه عمودی در تراس

با استفاده از روش‌های مختلف برای استفاده از فضای عمودی بالکن می‌توانید فضای عملکردی خود را دو برابر کنید و فضای افقی تراس خود را هم داشته باشید. دیوار سبز یا باغچه‌ی عمودی یکی از این روش‌هاست که هم گیاه را به تراس خود اضافه می‌کنید و علاوه بر زیبایی به بهبود کیفیت فضایی تراس نیز کمک می‌کند. دیوار سبز به عنوان عایق حرارتی٬ حفاظتی عمل می‌کند و بازده انرژی را بالا می‌برد.

این نوشته را از دست ندهید  افزایش عمر مبلمان با چند روش ساده

انتخاب کفپوش مناسب یا استفاده از فرش در تراس 

تراس و بالکن آپارتمان‌های معمولی دارای کف بتنی است که بدون روح و جذابیت است. خوشبختانه شما می‌توانید یک اسلب خسته کننده را با تایل‌های سرامیکی متنوع یا قطعات سنگ یا کفپوش‌های طرح چوب یا حتی چمن مصنوعی روح ببخشید. انتخاب کفپوش مناسب بسیار سلیقه‌ای است و عوامل مختلفی مانند جنس٬ هزینه٬ قابلیت نصب آسان٬ رنگ و ضد آب بودن کفپوش را در هنگام خرید دقت نمایید. با انتخاب کفپوش‌های چوبی و ترکیب چوب و گیاهان موجود در تراس احساس طبیعت را در بالکن و تراس القا می‌کنید. اگر به صورت موقتی از تراس استفاده می‌کنید و کفپوش مناسبی برای تراس خود تهیه نکردید٬ از فرش‌ها یا موکت مناسب اندازه و دکور تراس خود استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا