آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب ماهیتابه‌ای

مثبت زندگی: جوجه کباب تابه‌ای یکی از انواع روش‌های پخت جوجه کباب است که به دلیل اینکه راحت‌تر و بدون دردسر‌تر است معمولا در منزل تهیه می‌شود. جوجه کباب تابه‌ای را می‌توانید به دلخواه با سیخ چوبی یا بدون سیخ چوبی تهیه کنید. با مواد لازم موجود در این آموزش می‌توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تابه‌ای تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری درست کنید می‌توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد را اندازه‌گیری کنید.

مواد لازم جوجه کباب تابه‌ای برای ۴ نفر

  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • مرغ متوسط ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش و روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، پودر سیر و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

برای تهیه جوجه کباب تابه‌ای مجلسی ابتدا مرغ را می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم و به صورت مکعب‌هایی در اندازه‌های ۳ الی ۴ سانتیمتر خرد می‌کنیم و داخل کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم. پیاز را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و خلالی خرد می‌کنیم. پیازها را داخل کاسه محتوی گوشت‌های مرغ می‌ریزیم و کمی آبلیمو، نمک، پودر سیر و فلفل سیاه نیز روی تکه‌های مرغ می‌ریزیم و همگی مواد را خوب زیر و رو می‌کنیم تا همه نقاط مرغ مزه دار شود.

اگر زمان کافی برای پخت کباب دارید بهتر است روی کاسه را با سلفون بپوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهیم تا جوجه‌ها مزه دار شوند و اگر زمان کافی ندارید برای پخت کباب‌ها دست بکار شوید.

سپس فلفل دلمه‌ای را می‌شوییم و هسته‌های آن را خارج می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب‌های ۲ سانتیمتری خرد می‌کنیم و کاسه محتوی تکه‌های گوشت را از یخچال بیرون می‌آوریم و در قابلمه‌ای آب ولرم می‌ریزیم و سیخ‌های چوبی را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب قرار می‌دهیم.

این نوشته را از دست ندهید  خوراک مرغ و برنج رژیمی

پس از ۱۰ دقیقه سیخ‌ها را بیرون می‌آوریم و تکه‌های مرغ را داخل سیخ‌های چوبی قرار می‌دهیم و لابه لای تکه‌های مرغ فلفل دلمه‌ای‌ها را قرار می‌دهیم. تابه‌ای کوچک را روی حرارت قرار می‌دهیم و کره را داخل تابه می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا آب شود و زعفران دم کرده را به آن می‌افزاییم.

تابه را از روی حرارت بر می‌داریم و کنار می‌گذاریم. تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و کمی روغن داخل تابه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا تابه داغ شود و سیخ‌های جوجه را داخل تابه می‌چینیم و اجازه می‌دهیم تا رنگ جوجه‌ها تغییر کند.

سیخ‌ها را می‌چرخانیم و با قلمو داخل کره زعفرانی می‌زنیم و روی جوجه‌ها می‌کشیم تا هم زیباتر شوند و هم جوجه‌های لذیذتری داشته باشیم. یک طرف جوجه‌ها که سرخ شد آنها را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

هر دو طرف جوجه‌ها را با قلمو می‌کشیم تا زعفرانی و خوش طعم شوند. گوجه فرنگی‌ها را می‌شوییم و نصف می‌کنیم و کنار سیخ‌ها داخل تابه قرار می‌دهیم تا سرخ شوند. جوجه کباب‌های تابه‌ای و گوجه فرنگی‌ها را در دیس قرار می‌دهیم. غذا آماده است! با پلو نوش جان کنید.

نکته

چون این نوع از جوجه کباب در ماهیتابه تهیه می‌شود بهتر است قطعات آن را کمی نازک‌تر نسبت به جوجه کباب زغالی باشد تا سریع‌تر پخته شوند. البته اگر می‌خواهید جوجه کباب شما آبدارتر باشد می‌توانید از قطعات ضخیم‌تری استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 14 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا