آخرین نوشته هاعمومی

۱۴ روش درمان سریع جوش کمر و شانه

مثبت زندگی: جوش‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای از بدن از جمله پشت کمر و شانه‌ها ظاهر شوند و چالشی برای درمان باشند. خبر بد این که جوش زدن به سال‌‌‌های نوجوانی شما محدود نمی‌شود. به دلایل مختلف ممکن است آکنه در هر سنی ایجاد شود و برای زیبایی پوست مشکل ساز شود به خصوص در دوران جوانی و نوجوانی. اما خبر خوب این است که جوش‌ها به هر دلیلی که پدید آیند، قابل درمان هستند. اتفاقا درمان خانگی جوش کمر، یکی از شیوه‌های متداول و مرسوم است. در این مقاله به درمان‌های سریع خانگی جوش کمر و سنتی و پزشکی و نکاتی که در این دوران باید رعایت کنید، می‌پردازیم.

چه عواملی باعث ایجاد جوش و آکنه کمر می‌شوند؟

دلایل زیادی برای ایجاد و بروز جوش و آکنه وجود دارد، بنابراین مهم است که بدانید چرا و چگونه جوش ها ایجاد می شوند. بدن هر فرد، روغنی به نام «سبوم» تولید می کند. این روغن در غدد متصل به فولیکول ‌‌های مو ساخته می شود. سبوم پیاز‌‌ های مو را بالا می برد تا رطوبت را به پوست و مو‌‌ های شما برساند. در صورت تجمع سبوم اضافی و سلول‌‌‌های مرده پوست، جوش ها ایجاد می‌شوند.

این تجمع منافذ پوستی و باکتری ها را مسدود می کند. وقتی دیواره فولیکول مو متورم می شود، جوش سرسفید ایجاد می کند. وقتی منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار می گیرند، جوش ‌‌ های سرسیاه ایجاد می‌شود.

ژنتیک:

مشکل ژنتیکی در خانواده می تواند یکی از دلایل ایجاد جوش در بدن شما باشد.

مصرف برخی داروها:

در صورت مصرف برخی داروها، آکنه می تواند به عنوان یک عارضه جانبی خود را نشان دهد. مثلا مصرف برخی دارو‌‌ های ضد افسردگی خاص، باعث ایجاد می شوند.

هورمون‌ها:

تغییرات هورمونی در سال‌‌ های نوجوانی اغلب علت آکنه است. اما برای زنان در سنین بلوغ، شیوع جوش می تواند با تغییرات هورمونی مرتبط با قاعدگی و بارداری ایجاد شود.

این نوشته را از دست ندهید  نوشیدنی کامبوجا و ۸ خاصیت اثبات شده آن برای سلامتی

عرق کردن بدن:

عرق، به خصوص اگر در زیر لباس ‌های تنگ گیر افتاده باشد، می تواند آکنه را بدتر کند.

استرس:

فشار و استرس دلیل مستقیم آکنه نیست، اما می تواند یک عامل موثر در شیوع آکنه باشد.

رژیم غذایی:

تحقیقات نشان می دهند غذاهایی که می خورید، می توانند با آکنه ارتباط داشته باشند. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی کربوهیدرات ها مثل نان سفید و چیپس سیب زمینی باعث افزایش سطح قند خون شما می شوند. همین موضوع می تواند در بروز آکنه نقش داشته باشد. برخی محصولات لبنی کثل شیر پرچرب، کره، خامه و … نیز ممکن است محرک آکنه و جوش باشد.

روش‌های درمان ‌‌خانگی و سریع جوش کمر

روش های درمان ‌‌خانگع و سریع جوش کمر

در بیشتر موارد، می توانید با ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و استفاده از درمان خانگی جوش کمر، از شر آکنه خلاص شوید. در اینجا برخی از کارهایی است که می توانید برای از بین بردن جوش کمر انجام دهید، اشاره می کنیم:

۱- بعد از تمرین دوش بگیرید

باقی ماندن عرق و گرد و خاک روی پوست بعد از تمرین ورزشی بدن را مستعد بروز آکنه می کند. پس بعد از تمرین هر چه زودتر دوش بگیرید. همچنین باید بین جلسات تمرین، لباس های عرق کرده را بشویید.

۲- از لایه بردار استفاده کنید

از یک اسکراب لایه بردار ملایم با موادی مانند سالیسیلیک اسید، برای از بین بردن آلودگی و روغن اضافی پوست استفاده کنید. این کار می تواند به کاهش  پوست های مرده که منافذ پوست را مسدود می کنند، کمک کند.

۳- لباس‌‌ های گشاد بپوشید

عادات ورزشی و نحوه لباس پوشیدن شما می تواند آکنه کمر را تحریک کند. مثلا، پوشیدن لباس های تنگ می تواند خاک و عرق را به دام بیندازند و آن را دربه منافذ پوست شما محبوس کند. تمرین بدون پیراهن روی دستگاه ورزشی عرق کرده یا روی زمین کثیف هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند. به سراغ لباس ‌‌ های گشاد بروید که به پوست شما اجازه نفس کشیدن می دهند و به از بین بردن عرق کمک می کنند.

این نوشته را از دست ندهید  تفاوت کرونای انگلیسی و کرونای معمولی در چیست؟

۴- روغن درخت چای را امتحان کنید

روغن درخت چای از برگ‌‌ های درختی در استرالیا تهیه می شود. استرالیایی ها سال ها است که برای درمان انواع مشکلات پوستی از آن استفاده می کنند. امروزه می توانید بسیاری از لوسیون ها، پاک کننده ها و کرم ها را با استفاده از این ماده تشکیل دهنده پیدا کنید. برخی شواهد نشان می دهد که این روغن سودمند می تواند با از بین بردن باکتری ‌های اضافی روی پوست، به درمان آکنه کمک کند.

۵- موهایتان را از پشت کمر دور نگه دارید

موهایتان را از پشت کمر دور نگه دارید

ممکن است مو‌‌ های بلند باعث اضافه شدن روغن و خاک به پوست پشت کمر و باعث شیوع آکنه شود. مو‌‌ های خود را به طور مرتب بشویید و در هنگام عرق کردن دم اسبی ببندید. موقع شستن هم اجازه ندهید که نرم کننده یا شامپو به پشت شما برود. مواد تشکیل دهنده این محصولات می توانند باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند.

۶ـ ضد آفتاب خود را با دقت انتخاب کنید

محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از نور خورشید و آفتاب بسیار مهم است، به خصوص اگر کمرتان در معرض نور آفتاب قرار دارد. توجه داشته باشید که کرم ‌‌های ضد آفتاب چرب می توانند در مسدود شدن منافذ پوست نقش داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که محصولی را انتخاب کنید که فاقد چربی و روی پوست آن سبک باشد.

۷- غذای سالم بخورید

برای رفع جوش کمر غذای سالم بخورید

تا به حال این جمله را شنیده اید که «شما همان چیزی هستید که می خورید؟» یک رژیم غذایی ناسالم می تواند از طرق مختلف بر بدن تاثیر بگذارند. اگر مستعد آکنه هستید، برای درمان خانگی جوش کمر، باید این نکته را در نظر داشته باشید که غذا‌‌های خاصی می توانند عامل تحریک آکنه باشند. تحقیقات نشان می دهند که غذا‌‌ های بالای شاخص گلیسمی (GI) که باعث می شوند قند خون شما به سرعت افزایش یابد، ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شوند.

این نوشته را از دست ندهید  پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

غذاها با شاخص بالای گلیسمی عبارتند از:

نان ‌‌های سفید

ماکارونی

برنج سفید

سیب زمینی سفید

بهتر است مصرف این مواد را تا حد ممکن کم کنید. ذز خاطر داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید داری موارد زیر باشد:

سبزیجات

میوه‌ها

پروتئین بدون چربی

غلات کامل

درمان خانگی جوش کمر در طب سنتی

درمان خانگی جوش کمر در طب سنتی

در طب سنتی معمولا از داروهای گیاهی و مواد در دسترسی برای درمان جوش ها استفاده می شود. از جمله موادی که برای درمان خانگی جوش کمر به کار می روند، موارد زیر هستند:

شست‌ و شوی کمر با آب لیمو

برای درمان، یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید و روی جوش ها به آرامی بمالید. ۲ تا ۳ بار در روز این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن زیتون

یک پنیه تمیز را به روغن زیتون آغشته کنید و روی جوش ها به آرامی بمالید. ۱۵ دقیقه بعد، پوست خود را بشویید.

 عسل، بهترین درمان خانگی جوش کمر

یک لایه نازک عسل روی جوش های کمرتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

 درمان جوش کمر در طب سنتی با زنجبیل

مقداری زنجبیل را با آب گرم مخلوط کنید و به کمر خود بمالید. سپس آن را بشویید. تا رفع شدن جوش ها، روزی یک بار، این مخلوط را اسفاده کنید.

گوجه فرنگی یک درمان خانگی در طب سنتی برای جوش کمر

گوجه فرنگی مثل یک ماسک برای از بین بردن جوش و جای آن عمل می کند. گوجه فرنگی را می توانید به صورت حلقه حلقه روی پوستتان بگذارید یا آن را رنده کنید و روی کمرتان بمالید. سپس آن را بشویید.

این نوشته را از دست ندهید  خواص شگفت‌انگیز سنجد

آووکادو و درمان جوش کمر

آووکادو را از وسط نصف کنید. مغز آن را با پشت قاشق پوره و له کنید. ۲ قاشق جو پرک پودر شده و ۲ قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. مخلوط را بعد از حمام کردن، روی پوستتان بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را بشویید.

داروهای موثر برای درمان جوش ‌‌کمر

داروهایی برای درمان جوش ‌‌کمر

برخی افراد برای رفع آکنه به کمی کمک اضافی و درمان های دارویی نیاز دارند. اگر درمان ‌‌های خانگی را امتحان کرده اید و تسکین نمی یابید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک می تواند دارو‌‌ های خوراکی یا کرم ‌‌های دارویی را متناسب با پوستتان را تجویز کند. پزشک متخصص همچنین می تواند به شما در پیدا کردن علل و عوامل ایجاد کننده جوش کمر کمک کنند. ممکن است حتی مجبور شوید برای درمان، چند آزمایش پوستی یا خون هم بدهید.

سخن پایانی

جوش کمر در بیشتر مواقع قابل درمان است. بیشتر افراد می توانند با استفاده از درمان ‌‌خانگی جوش کمر تسکین پیدا کنند. با تغییر رژیم غذایی و رعایت نکات حین فعالیت های بدنی می تواند تا حد زیادی در درمان جوش های پشت کمر، موثر واقع شود. با این حال، اگر آکنه شما شدید است یا جوش ‌‌های آن بسیار بزرگ است، ممکن است نیاز به درمان توسط پزشک داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا