ترفند

3 راهکار ساده برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی (بدون نیاز به روت)

مثبت زندگی: تکنولوژی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده و سخت‌افزارهای کنونی اصلاً قابل مقایسه با گوشی‌های چند سال قبل نیستند. البته با این حال هنوز هم کاربرانی هستند که از سرعت پایین گوشی خود ناراضی هستند. اگر شما هم یکی از کاربران گوشی‌های اندرویدی هستید و به دنبال راهکاری برای افزایش سرعت آن بوده‌اید، حتماً با سایت‌هایی مواجه شده‌اید که راه حل‌هایی بر مبنای روت کردن گوشی ارائه کرده‌اند.

با اینکه روت کردن گوشی هوشمند اندرویدی و نصب کاستوم رام، فواید خاص خود را دارد، اما این روش دردسرهایی نیز دارد که در بسیاری موارد کاربران را پشیمان می‌کند. بنابراین در این مطلب قصد داریم تا روش‌هایی برای ارتقای سرعت گوشی‌های اندرویدی ارائه کنیم که هیچکدام نیاز به روت کردن گوشی ندارند.

1. کاهش و یا غیر فعال کردن انیمیشن‌های گوشی

به جرأت می‌توان گفت این مورد، بیشترین تأثیر را در افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما خواهد داشت. کاهش دادن حجم انیمیشن‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف سیستم عامل اندروید و یا غیر فعال کردن همگی آن‌ها، با اینکه در زیبایی ظاهری گوشی تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند ولی می‌تواند منابع زیادی از سیستم را آزاد کرده و در اختیار بخش‌های دیگر قرار دهد که در نتیجه آن سرعت گوشی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

برای این منظور ابتدا باید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و با لمس کردن متوالی شماره ساخت گوشی (7 یا 8 بار پشت سر هم لمس کنید)، گزینه‌های توسعه دهنده (Developer options) را فعال کنید. شماره ساخت (Build Number) گوشی را می‌توانید در بخش اطلاعات نرم‌افزاری گوشی خود و قسمت‌های انتهایی آن مشاهده کنید. اگر در حال حاضر گزینه‌های توسعه دهنده در گوشی شما فعال است، به مرحله بعد بروید.

افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

حال به قسمت Developer Options مراجعه کرده و به سمت پایین صفحه بروید تا گزینه‌ای تحت عنوان Drawing را بیابید. در این بخش می‌توانید حجم انیمیشن پنجره‌ها، انتقال‌ها و همچنین مدت انیمیشن‌ها را که تحت سه گزینه Window animation scale و Transition animation scale و Animator duration scale مشخص شده‌اند را کاهش داده و سپس با خاموش و روشن کردن گوشی، این تنظیمات را اعمال کنید. پس از روشن شدن مجدد گوشی متوجه تغییرات روی داده و افزایش سرعت گوشی خود خواهید شد.

افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

 2. پاک کردن حافظه کش برخی اپلیکیشن‌ها

این مرحله را می‌توان مهمترین گام در راستای افزایش گوشی اندرویدی به حساب آورد. به ویژه اگر صاحب یک گوشی نسبتاً قدیمی هستید، نباید از این مورد غافل شوید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه فونت گوشی اندرویدی را تغییر دهید

هنگامی که یک اپلیکیشن را در محیط اندروید باز کرده و از آن استفاده می‌کنید، سیستم عامل اقدام به ذخیره فایل‌های مربوط به آن در بخشی از حافظه موسوم به کش، می‌نماید تا در مراجعات بعدی بتواند از آن‌ها استفاده کند. به همین علت در بسیاری مواقع وقتی یک اپلیکیشن خاص با مشکل کندی و یا عملکرد نادرست مواجه می‌شود، پاک کردن حافظه کش آن، اولین کاری است که باید انجام داد. البته توجه کنید که پاک کردن حافظه کش یک اپلیکیشن خاص، صرفاً سرعت اجرای آن را افزایش داده و تأثیری بر سرعت کل سیستم عامل ندارد. با این وجود، افزایش سرعت اپلیکیشن‌ها باعث راحتی بیشتر و تجربه‌ای لذت بخش‌تر در استفاده از گوشی خواهد شد.

با اینکه اپلیکیشن‌های مخصوصی برای پاکسازی کش برنامه‌ها در اندروید طراحی شده است، اما خودتان هم می‌توانید به صورت دستی و با مراجعه به بخش اپلیکیشن‌ها در تنظیمات گوشی، این کار را انجام دهید.

3. نصب لانچرهای سبک برای افزایش سرعت گوشی

افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

معمولاً شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، لانچر خام اندروید را به دلخواه و سلیقه خود ویرایش کرده و لانچرهای اختصاصی خود را تولید می‌کنند. با اینکه این کار باعث می‌شود تا گوشی متمایز از سایر محصولات موجود در بازار شود، اما در بسیاری از موارد نیز باعث کاهش سرعت آن می‌شود. بنابراین اگر شما هم از سرعت کلی سیستم عامل گوشی خود راضی نیستید (مخصوصاً اگر 2 یا 3 سال از عمر گوشی شما می‌گذرد)، می‌توانید با دانلود و نصب لانچرهای سبک و کم حجمی که برای اندروید طراحی شده‌اند، سرعت آن را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

البته لانچرهای اندروید علاوه بر اینکه باعث افزایش سرعت گوشی شما می‌شوند، ظاهری منحصر به فرد به آن بخشیده و سیستم عامل گوشی را نیز از یکنواختی خارج می‌کنند. اگر تصمیم به امتحان کردن لانچرهای سبک و کم حجم در گوشی خود گرفته‌اید، لینک گوگل پلی دو نمونه از بهترین لانچرهای موجود را برایتان قرار داده‌ایم تا از آن‌ها استفاده کنید:

این نوشته را از دست ندهید  آموزش پاک‌سازی ویروس در اندروید بدون نیاز به ریست‌فکتوری کردن
منبع
دیجی‌رو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا