معرفی کتابمنطقه آزاد

داستان بچه خرسی که عضو ارتش کانادا شد

نام کتاب: «وینی خرسه» ۵۲ صفحه نویسنده: لیندزی مَتیک

مثبت زندگی: داستان‌های واقعی جذاب‌‎ترین داستان‌هایی هستند که در طول زندگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. به خصوص اگر داستان‌ها رگه‌هایی از خیال‌پردازی هم داشته باشند. مثلا  خودِ شما، باور می‌کنید که یک خرس، عضو ارتش یک کشور باشد و در روزهای جنگ جهانی اول سربازان و افسران را دور خودش جمع کند؟ اگر پاسخ‌تان منفی است که باید بگوییم سخت در اشتباهید. چون این داستان حقیقت دارد و شواهدش هم هست. هم مجمسه‌اش هست هم عکسی‌هایی که بازماندگان خانواده‌ها در آلبوم عکس‌هایشان به یاد روزهای تلخ جنگ جهانی اول نگاه داشته‌اند. راستی! کتابش هم هست، «وینی خرسه» کتابی که «لیندزی متیک» برای گروه کودک و نوجوان نوشته و به زبان فارسی هم ترجمه شده است. مثبت زندگی را همراهی کنید تا با این کتاب که داستانی واقعی دارد، بیشتر آشنا شوید.

درباره کتاب

داستان از شبی شروع می‌شود که پسربچه‌ای کوچک از مادرش درخواست قصه می‌کند و می‌گوید: مامان! برایم قصه می‌گویی؟

مادر هم که به رسم تمام مادرها عاشق بچه‌اش است، قصه گفتن را شروع می‌کند و قصه «وینی خرسه» را برای پسرش می‌گوید:

«هری‌کول‌بورن» دامپزشک ارتش کانادا بود؛ برای همین پس از شروع جنگ جهانی اول، به او گفتند باید برای ماموریت به کشوری دور بروی. هری رفت. باید می‌رفت؛ چاره‌ای نداشت. همین‌طور که در قطار نشسته بود و غصه تنهایی‌اش را می‌خورد، قطار متوقف شد تا مسافران هوایی بخورند و استراحتی کنند.

هری کول در ایستگاه قطار بچه‌خرسی را می‌بیند، از طرفی دلش به حال بچه خرس می‌سوزد و از طرف دیگر برای اینکه تنها نباشد، پول زیادی برای خریدن خرس پرداخت می‌کند. بعد هم بچه‌خرس را با خودش به قطار می‌برد و نامش را می‌گذارد «وینی».

این نوشته را از دست ندهید  10 نشانه‌ای که می‌گوید سرطان در بدن تان در حال رشد است

از آن روز به بعد همه عاشق وینی می‌شوند، وینی سربازان را سرگرم می‌کند، فرمانده‌ها را می‌خنداند، همراه کول از اسب‌های جنگی مراقبت می‌کند و در یک کلام بچه خرس عضوی از ارتش کشور کانادا می‌شود. این دوستی خارق‌العاده همین‌طور ادامه پیدا می‌کند تا اینکه هری مجبور می‌شود از انگلستان به فرانسه برود…

وینی خرسه

مخاطب خاص کتاب

وینی خرسه طبق شناسه کتاب مختص گروه ج است. یعنی مختص بچه‌هایی که کلاس چهارم و پنجم و ششم هستند. اما داستان به قدری هیجان‌انگیز و واقعی و جدید است که می‌توان گفت وینی خرسه نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان هم جذابیت دارد. اگر به فکر خریدن و هدیه دادن کتابی خاص به کودک و نوجوان‌تان هستید این کتاب را برایش تهیه کنید و خودتان هم در فرصتی مناسب بخوانیدش!

بخشی از کتاب

هری به آن‌ها گفت: تصمیم گرفته‌ام اسمش را بگذارم وینی‌پگ. این‌طوری، هیچ‌وقت از خانه دور نخواهیم بود. می‌توانیم صدایش کنیم وینی

وینی خرسه

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا