دهان و دندان

سفید کردن دندان با جوش‌شیرین در کمتر از۳دقیقه

مثبت زندگی: مطمئنا از لحاظ زیبایی شناختی دندان‌ها نقش مهمی در ظاهر شما بازی می‌کنند و این موضوع می‌تواند برای شما خیلی مهم و گاها پرهزینه باشد. اما بعضی مواقع راه‌های ساده‌تری نیز برای انجام کارهای سخت و پرهزینه وجود دارد که حداقل به یکبار امتحان کردنشان می‌ارزد. در این مقاله با ترفند خانگی و کم‌هزینه سفید کردن دندان با استفاده از جوش‌شیرین و آب‌اکسیژنه بیشتر آشنا شویم.

کارهای زیادی می‌توان برای سفید کردن دندان‌های خود انجام داد اما معمولا تمام مواردی که می‌شناسید پرهزینه بوده و گاها حتی می‌توانند سلامت دندان‌های شما را نیز به خطر بیاندازند. امروز بعد از خواندن این مقاله قادر خواهید بود با استفاده از یک روش ساده و با مواد و وسایلی که در خانه دارید آرزوی سفید و براق بودن دندان‌هایتان را به تحقق ببخشید. هزینه این روش یک‌صدم هزینه مراجعه به دندان‌پزشکی و یا استفاده از مواد، ژل‌ها یا برچسب‌های سفیدکننده گران قیمت است.

اخطار: در صورتی که به هرگونه بیماری دهان و دندان، مبتلا به تبخال، آفت، پوسیدگی دندان، تورم لثه و دیگر بیماری‌های دهان و دندان هستید، پیش از بکارگیری این روش می‌بایست به پزشک خود مراجعه و از وی مشاوره بگیرید.

توجه داشته باشید مقدار و درصد مواد استفاده شده را همانطور که در این مقاله گفته شده است، انجام دهید. چرا که استفاده اندکی بیشتر از هر یک از مواد باعث آسیب رسیدن به دندان‌های شما می‌شود.

مواد و تجهیزات مورد نیاز جهت سفید کردن دندان

  1. جوش‌شیرین
  2. نمک
  3. طعم‌دهنده (در صورت نیاز)
  4. هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه) (به راحتی از داروخانه تهیه کنید)
  5. یک فنجان
  6. مسواک
  7. خمیر دندان معمولی
این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «هم گناه» فصل دوم قسمت ۵

مراحل سفید کردن دندان


درست کردن خمیر

سفید کردن دندان-هاوکن‌یو

برای  شروع می‌بایست خمیر خود را که چیزی شبیه به خمیر دندان است، تهیه و آماده کنید. اگر که نگران مضر بودن این خمیر هستید، نگران نباشید.

استفاده از هیدروژن پروکساید یک روش معمول و ایمن در دندان‌پزشکی‌های آمریکا است که کاملا مورد تایید قرار گرفته است و برای عمل “بلیچینگ” یا همان سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه خمیر در یک فنجان، ۳ قاشق چای‌خوری (۱۰ml) هیدروژن پروکساید ۳%  و ۲ قاشق غذاخوری (۱۵ml) جوش‌شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید. خوب بهم بزنید تا به یک حالت خمیری شبیه به خمیر دندان برسید. درنهایت مقدار بسیار کمی نمک برای کمک به از بین بردن جرم‌ها می‌توانید استفاده کنید که این مقدار نباید زیاد باشد.

خمیر را مسواک کنید

سفید کردن دندان-هاوکن‌یو

 پس از تهیه خمیر می‌توانید کمی ماده طعم‌دهنده به آن اضافه کنید. سپس دقیقا مانند خمیر دندان مقداری از آن را بر روی مسواک زده و شروع به تمیز کردن دندان‌هایتان کنید.

ابتدا با حرکات دایروی تمام دندان‌ها را با خمیر پوشش داده و اجازه دهید این خمیر حدود ۲ تا ۲.۵ دقیقه بر روی دندان‌هایتان باقی بماند.

خمیر را پاک کنید

سفید کردن دندان-هاوکن‌یو

 پس از گذشت ۲ دقیقه و مسواک زدن دندان‌هایتان با خمیر، حال با آب شروع به تمیز کردن دندان‌ها و شستن دهانتان کنید.

در این مرحله احتمالا با مزه نسبتا بدی که از خمیر بجا مانده است روبه‌رو خواهید شد که برای از بین بردن آن مرحله بعد را انجام دهید.

دندان‌هایتان را با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید

سفید کردن دندان-هاوکن‌یو

 پس از انجام تمام مراحل بالا، برای از بین بردن مزه و طعم خمیر شروع به مسواک زدن دندان‌هایتان با خمیر دندان معمولی کنید تا شرایط عادی به دهانتان برگردد.

این نوشته را از دست ندهید  تمرین‌های ساده با کش!

نکات مهم در سفید کردن دندان


  • خمیر بالا را هر ۵ تا ۷ روز یکبار استفاده کنید و از زیاده‌روی خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی‌های مختلف و رنگی از جمله چای و قهوه باعث از بین رفتن براقی و البته رنگ گرفتن دندان‌هایتان می‌شود.
  • در برخی منابع ذکر شده است استفاده از داخل پوست موز و کشیدن آن بر روی دندان‌ها موجب سفیدی و براقی آن‌ها می‌شود که با توجه به طبیعی بودن می‌توانید تست کنید. به شخصه از این روش استفاده کرده و نتیجه گرفته‌ام.
  • نظافت و بهداشت عمومی دهان و دندان از جمله استفاده از خمیر دندان و مسواک منظم را فراموش نکنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا