آخرین نوشته هاتناسب اندام

خوراکی‌های کم کالری که باید در رژیم غذایی باشند

مثبت زندگی: خوراکی‌های کم کالری برای داشتن یک رژیم لاغری با نتیجه مثبت بسیار مناسب است. در واقع کالری که از مواد غذایی جذب بدن می‌شود، بدن را برای انجام فعالیت‌های روزمره آماده می‌کند. حال خوراکی‌های کم کالری کمتر از حد انتظار انرژی تولید می‌کند زیرا بدن برای هضم این خوراکی‌ها نیز انرژی مصرف می‌کند. به همین خاطر اگر در نظر دارید که زودتر به تناسب اندام و کاهش وزن برسید بهتر است میزان کالری ورودی به بدن را با استفاده از خوراکی‌های کم کالری، کاهش دهید. در این مقاله چند نمونه از خوراکی‌‌های کم کالری را به شما معرفی می‌کنیم.

سیب

سیب یکی از میوه‌های بسیار مغذی است که معمولا در تمام فصل‌ها موجود است و شما می‌توانید آن را جایگزین شیرینی‌جات کنید. به طور کلی یک فنجان سیب خرد شده که معادل ۱۲۵ گرم است حدود ۵۷ کالری و ۳ گرم فیبر دارد. سیب تاثیر بسیار خوبی بر روی پوست و گوارش معده دارد.

کلم بروکلی

خوراکی کم کالری

کلم بروکلی یکی از سبزیجات خوش طعم و بسیار مغذی است که بسیار مفید است و خواص بسیار زیاد آن به بدن کمک می‌کند با بیماری‌هایی مانند سرطان مقابله کند. حدود ۹۰ گرم کلم بروکلی تنها ۳۱ کالری دارد و سرشار از ویتامین C است و می‌تواند برای سلامت بدن مناسب باشد.

هویج

هویج یکی از بهترین خوراکی‌های کم کالری و سبزیجات بسیار رایج است که اکثر افراد طعم بسیار خوب آن را دوست دارند و معمولا در سالاد و یا حتی تنها به عنوان میوه استفاده می‌شود. هویج خاصیت‌های بسیار فراوانی دارد. به طور مثال هویج سرشار از ویتامین آ است که سبب تقویت بینایی می‌شود. حدود ۱۲۸ گرم هویج فقط ۵۳ کالری دارد و می‌توان یک ماده غذایی بسیار عالی برای دریافت ۴۰۰ درصد ویتامین آ روزانه باشد.

خوراکی های کم کالری

کرفس

یکی از کم کالری‌ترین و بهترین خوراکی‌های کم کالری کرفس است. کرفس سرشار از فیبر است و جزو یکی از صیفی‌جات است که سبب چربی سوزی بسیار بالا می‌شود. کرفس مقدار آب زیادی دارد و حدود ۱۱۰ گرم از کرفس تنها ۱۸ کالری دارد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «زخم کاری» قسمت ۷

خیار

یکی از سبزیجات بسیار پر طرفدار و پر کاربرد و کم کالری، خیار است. خیار را هم به عنوان تکمیل کننده سالاد و هم به صورت میوه استفاده می‌شود. تقریبا بیش از نیمی از خیار پر از آب است و حدود ۵۲ گرم از آن تنها ۸ کالری دارد.

سیر

با وجود طعم و عطر بسیار زیاد سیر، در آشپزی کاربرد بسیار زیادی دارد. سیر جزو مواد غذایی بسیار پر خاصیت است و خاصیت دارویی نیز دارد. طبق تحقیقات به عمل آن سیر باعث کاهش فشار خون می‌شود و علاوه بر این خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی نیز دارد. حدود ۳ گرم از سیر تنها ۵ کالری دارد. از سیر به عنوان یکی از خوراکی‌های کم کالری می‌توان در طبخ غذا استفاده کرد.

لیموترش

لیموترش نیز یکی از انواع خوراکی‌های کم کالری است که که از آب آن در انواع سالادها و مواد غذایی می‌توان استفاده کرد و یا می‌توان به عنوان میوه استفاده کرد. آب لیمو دارای تزکیباتی است که حاوی آنتی اکسیدان است در نتیجه می‌تواند با انواع بیماری‌های مختلف مبارزه کند. حدود ۳۰ گرم لیمو تنها ۸ گرم کالری دارد.

خوراکی کم کالری

قارچ

قارچ انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها جزو خوراکی‌های کم کالری محسوب می‌شوند. قارچ بافت بسیار نرم و اسفنجی دارد و می‌توان در طبخ گوشت از آن استفاده کرد. حدود ۷۰ گرم قارچ تنها ۱۵ کالری دارد.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از خوش طعم‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌جات است که معمولا در تهیه دسر، شیرینی، مربا و انواع مارمالاد استفاده می‌شود. مصرف توت فرنگی از بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. حدود ۱۵۲ گرم توت فرنگی کمتر از ۵۰ گرم کالری دارد.

اسفناج

اسفناج جزو یکی از سبزی‌جات بسیار مفید است که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و غنی از ویتامن‌های کا(K)، ویتامین آ و فولات است. حدود ۳۰ گرم اسفناج تنها ۷ کالری دارد و جز یکی از خوراکی‌های کم کالری بسیار مفید و عالی است.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی بهترین کتاب فروشی‌های تهران؛ از خاص‌ترین‌ها تا معروف‌ترین‌ها

سبزیجات معطر و ادویه‌ها

از سبزیجات معطر و ادویه‌ها می‌توان برای طعم‌دار کردن غذاها استفاده کرد. از جمله سبزیجات معطر می‌توان به جعفری، نعناع، ریحان، جعفری، پونه و آویشن اشاره کرد. در کنار سبزیجات معطر ادویه‌جاتی مانند دارچین، پاپریکا، زیره نیز جزو خوراکی‌های کم کالری محسوب می‌شود.

به طور کلی مواد غذایی‌های متنوعی وجود دارد که کالری بسیار کمی دارد و به علت کم کالری بودنشان خیلی خوب است که در رژیم روزانه قرار بگیرد و به طور معمول خوراکی‌های کم کالری سرشار از ویتامین و مواد معدنی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا