منطقه آزاد

10 حقیقت جالب در مورد هواوی

مثبت زندگی: بعد از گران شدن گوشی‌های آیفون، هواوی بازار ایران در دست خودش گرفت. البته تنها دلیلش گران شدن گوشی‌های تلفن همراه دیگر نبود، هواوی با تولید گوشی‌هایی که قابلیت آیفون را داشتند و دوربین‌های حرفه‌ای دقیق، توانست به جایگاه خوبی برسد. در ادامه 10 حقیقت کمتر شنیده شده در مورد هواوی را گردآوری کرده‌ایم که با خواندن آن‌ها از این گوشی هواوی خریده‌اید خوشحال خواهید شد.

رن ژنگفی در 42 سالگی هواوی را تاسیس کرد

رن ژنگفی (Ren Zhengfei) پیش از اینکه در 42 سالگی هواوی را تاسیس کند، مهندس تکنولوژی در ارتش آزادی بخش خلق چین بود. او هنوز هم رئیس و مالک این شرکت است و در سال 2013 میلادی در میان ثروتمندان چینی با دارایی خصوصی بالغ بر 590 میلیون دلار، رتبه‌ی 556 را به خود اختصاص داد.

معنی اسم هواوی

هواوی در چینی بصورت 华为 نوشته می‌شود. 华 از کلمه گُل مشتق شده است اما در حال حاضر به معنی چین یا چینی است و  为نیز به معنی دستاورد یا موفقیت است. به این ترتیب می‌توان گفت که هواوی به معنی «دستاورد چینی» است.

گوشی-هواوی

بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی و ارتباطات از راه دور در دنیا

شاید هواوی در زمینه ساخت تلفن‌های همراه یک شرکت نوپا محسوب شود، اما این کمپانی سالهاست که در زمینه ساخت لوازم مخابراتی فعالیت می‌کند و از سال 2012 بزرگترین تولید کننده این تجهیزات در دنیاست.

آغاز فعالیت‌ها

در دهه 80 میلادی دولت چین تصمیم گرفت تا زیرساخت‌های مخابراتی این کشور را مدرن سازی کند و یکی از مهمترین قطعات در این بخش سوئیچ‌های مخابراتی بودند. رن ژنگفی در سال 1987 کمپانی هواوی را با این هدف تاسیس کرد تا بدون استفاده از کمک‌های خارجی و تنها با تکیه بر تحقیقات و مهندسین داخلی، این سوئیچ‌های مخابراتی به طور کامل در چین طراحی و تولید کند.

این نوشته را از دست ندهید  میراث ماندگار کرونا؛ از لایو اینستاگرام تا سینما ماشین

همکاری با 80 درصد از شرکت‌های مخابراتی

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مخابراتی دنیا مثل وودافون (Vodafone)، موتورولا و تی- موبایل (T-Mobile) از شرکای تجاری هواوی هستند. به این ترتیب هواوی بجز ساخت تلفن‌های هوشمند، یکی از مهمترین و تاثرگذارترین کمپانی‌ها در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی و ارتباطات از راه دور است.

سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها

هواوی 1.4 میلیون دلار در دانشگاه کارلتون (Carleton) کانادا برای تحقیقات در زمینه تکنولوژی‌های ابری (Cloud) سرمایه گذاری کرده است. همچنین این کمپانی هزینه پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه MIT در زمینه آینده کلی صنعت مخابرات و تجهیزات ارتباطات از راه دور را تقبل کرده است.

سهم کارکنان از شرکت

در هواوی کارکنان مالک شرکت هستند. تقریبا 64 درصد از کارکنان این شرکت در هواوی سهامدار هستند. البته این سهام قابلیت خرید و فروش ندارد و بر اساس عملکرد کارکنان به آنها اعطا می‌شود. هنگامی‌ که یکی از کارکنان این شرکت را ترک کند سهام وی به هواوی بازگردانده می‌شود.

گوشی-هواوی

همچنین لازم به ذکر است که کارکنان این شرکت تقریبا هیچ تاثیری در تصمیمات ندارند و گروه کوچکی از مدیران فعالیت‌های شرکت را کنترل می‌کنند. همچنین رن ژنگفی می‌تواند هر تصمیمی را به تنهایی لغو کند و نقش اصلی را در مدیریت شرکت دارد.

مشکلات با آمریکا

چندین سال است که دولت آمریکا نگران فعالیت‌های هواوی در این کشور است. آمریکا اعتقاد دارد که هواوی همکاری نزدیکی با دولت چین داشته و برای این کشور جاسوسی می‌کند. هواوی همیشه این اتهامات را رد کرده و به دولت آمریکا پیشنهاد داده است که در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام دهد. با اینکه هیچ مدرکی دال بر جاسوسی هواوی در دست نیست، اما کمیته امنیت داخلی آمریکا در گزارشی در سال 2012، این شرکت را تهدیدی برای امنیت کشور معرفی کرد.

این نوشته را از دست ندهید  کتاب ظرافت جوجه تیغی؛ روایت پشت پرده آدم‌های نقاب‌دار یک ساختمان

در مدارکی که ادوارد اسنودن در سال 2014 منتشر کرده است، به این نکته اشاره شده که NSA وارد شبکه هواوی شده و حتی تماس‌های رن ژنگفی را نیز کنترل کرده است.

تحقیق و توسعه R&D

هواوی فعالیت‌های زیادی در بخش تحقیق و توسعه انجام می‌دهد. حدود 76 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و 10 درصد از درآمدهای شرکت مستقیما صرف تحقیقات می‌شود.

افزایش 30 درصدی درآمدها در سال 2010

این کمپانی در سال 2010 با افزایش فروش خود در آمریکا و خارج از چین موفق شد تا درآمدهای خود را 30 درصد افزایش دهد. در حقیقت از گردش مالی 78.56 میلیون دلاری سال 2010 در صنعت مخابرات، حدود 15.7 درصد متعلق به هواوی بوده است. این شرکت در سال 2015 بیش از 35 میلیارد دلار درآمد داشته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا