آخرین نوشته هازنان

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹

مثبت زندگی: احتمالا اغلب‌ ما نام تعدادی از ثروتمندترین مردان جهان را شنیده‌ایم. مثلا کمتر کسی از نسل ماست که اسم بیل گِیتس، وارِن بافِت یا جِف بِزوس را نشنیده باشد. این در حالی است که از آن‌طرف اغلب‌مان تقریبا هیچ‌‌چیز از ثروتمندترین زنان جهان نمی‌دانیم. پس با ما همراه باشید تا ۲۰ زن ثروتمند برتر جهان در سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی کنیم.

۱. آلیس والتون (Alice Walton)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۴۵/۶ میلیارد دلار

آلیس والتون دختر سَم والتون (Sam Walton)، مؤسس خرده‌فروشی زنجیره‌ای والمارت (Walmart) است که به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان شناخته می‌شود. آلیس تشکیلات والمارت را از پدرش به‌ارث برده است. او خودش در سال ۱۹۸۸ اقدام به تأسیس یک بانک سرمایه‌گذاری به‌نام شرکت لاما (Llama Company) کرد که در سال ۱۹۹۸ به‌کار خود پایان داد.

یکی از مسئولیت‌های بزرگم این است که باید دارایی‌هایم را عاقلانه مدیریت کنم تا ارزش پیدا کنند.

آلیس والتون

۲. ماریا فرانکا فیسولو (Maria Franca Fissolo)

ارزش خالص دارایی‌‌ها: ۳۲/۳ میلیارد دلار

ماریا فرانکا فیسولو همسر مرحوم میشِل فِرِرو (Michele Ferrero)، صاحب شرکت شکلات‌سازی فِرِرو بوده است که دومین کارخانه‌ی بزرگ تولید شیرینی و شکلات در اروپاست. او هم‌اکنون یکی از زنان میلیاردر ایتالیایی است.

۳. ژاکلین مارس (Jacqueline Mars)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۲۸/۲ میلیارد دلار

ژاکلین مارس سرمایه‌گذار آمریکایی و وارث شرکت شیرینی و شکلات‌سازی مارس است که والدینش آن را راه‌اندازی کرده بودند. میراث این شرکت بزرگ بین ژاکلین و برادرانش، جان و فارِست، تقسیم شده است.

۴. سوزان کلاتِن (Susanne Klatten)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۲۴/۴ میلیارد دلار

ثروت سوزان کلاتِن حاصل میراث پدرش هِربِرت و مادرش یوهانا کوانت (Johanna Quandt) است. این میلیاردر آلمانی هم‌اکنون در شرکت‌ خودروسازی بی‌اِم‌دَبِلیو (BMW)، شرکت‌های صنایع شیمیایی اِس‌جی‌اِل (SGL) و آتلانتا (Atlanta) و چند شرکت دیگر جزو سهام‌داران است.

این نوشته را از دست ندهید  وقتی مردی به شما می‌گوید دوستت دارم، در اصل به چه فکر می‌کند؟

۵. یانگ هویان (Yang Huiyan)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۲۲/۳ میلیارد دلار

یانگ هویان بزرگ‌ترین سهام‌دار هولدینگ کانتری گاردِن (Country Garden) و بیست‌وچهارمین فرد ثروتمند چین است. او همچنین جوان‌ترین و نیز ثروتمندترین بانوی میلیاردر آسیاست. پدرش یانگ گوکیانگ (Yang Guoqiang) شرکت کانتری گاردِن را در سال ۱۹۹۷ تأسیس کرد و ۷۰ درصد سهام آن را پیش از نخستین عرضه‌ی عمومی سهام شرکت در سال ۲۰۰۷ به دخترش واگذار کرد.

۶. لارن پاوِل جابز (Laurene Powell Jobs)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۲۱/۳ میلیارد دلار

لارن پاول جابز، همسر استیو جابز، تاجر آمریکایی و مدیر اجرایی و مؤسس سازمان غیرانتفاعی اِمِرسون کالِکتیو (Emerson Collective) است که از سیاست‌های مربوط به اصلاح قوانین تحصیل و مهاجرت و همچنین عدالت اجتماعی و حفاظت محیط‌زیست حمایت می‌کند.

پول را وسیله‌ای برای خودکفایی و بی‌نیازی می‌بینم، اما پول بخشی از شخصیتم نیست.

لارن پاوِل جابز

۷. اَبیگِیل جانسون (Abigail Johnson)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۸/۲ میلیارد دلار

اَبیگِیل جانسون تاجر آمریکایی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فیدِلیتی (Fidelity Investments) است. او همچنین رئیس هیئت‌مدیره‌ی فیدِلیتی اینتِرنَشنال (Fidelity International) است. شرکت فیدِلتی را اِدوارد سی. جانسون دوم (Edward C. Johnson II)، پدربزرگ اَبیگِیل، تأسیس کرد. هم‌اکنون ۴۹ درصد سهام این شرکت به خانواده‌ی جانسون تعلق دارد.

۸. جینا راینهارت (Gina Rinehart)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۷/۲ میلیارد دلار

جینا راینهارت، متولد شهر پِرت در استرالیای غربی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت هَنکاک پراسپِکتینگ (Hancock Prospecting) است. این شرکت موفق استرالیایی در حوزه‌ی معدن و کشاورزی فعالیت می‌کند. جینا پس از درگذشت پدرش صاحب بیشترین سهم از سهام این شرکت شد.

میلیونرشدن امتیازی انحصاری نیست. اگر به ثروتمندترها حسادت می‌کنید، فقط لَم ندهید و گِله کنید، بلکه دست به‌کاری بزنید که خودتان هم پول بیشتری به‌دست بیاورید.

جینا راینهارت

۹. آیریس فونتبونا (Iris Fontbona)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۶/۶ میلیارد دلار

آیریس فونتبونا به‌تازگی پس از رساندن ارزش خالص دارایی‌هایش به بالای ۱۶ میلیارد دلار در فهرست امسال ثروتمندترین زنان جهان وارد شده است. او همسر مرحوم آندرونیکو لوکسیک (Andrónico Luksic)، تاجر ثروتمند اهل شیلی، بوده است.

این نوشته را از دست ندهید  برای فرار از سردرد شدید چه کنیم؟

۱۰. شارلِن دِ کاروالهو‌-‌هاینِکِن (Charlene de Carvalho-Heineken)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۵٫۹ میلیارد دلار

شارلِن دِ کاروالهو‌-‌هاینِکِن تاجر هلندی‌-‌انگلیسی و صاحب ۲۵ درصد از سهام شرکت آبجوسازی هاینِکِن اینتِرنَشنال (Heineken International) است که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ آبجوسازی در جهان شناخته می‌شود. شارلِن مدیر اجرایی این شرکت است. به او پس از درگذشت پدرش در سال ۲۰۰۲ حدود ۳ میلیارد دلار ارث رسید و به‌این‌ترتیب در فهرست ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفت.

۱۱. بلِر پَری‌-‌اُکیدِن (Blair Parry-Okeden)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۲/۲ میلیارد دلار

بلِر پَری‌-‌اُکیدِن از ثروتمندترین زنان استرالیایی است که پس از درگذشت مادرش، باربارا کاکس آنتونی (Barbara Cox Anthony)، در سال ۲۰۰۷ صاحب ۲۵ درصد از سهام شرکت خوشه‌ای کاکس اینتِرپرایزِز (Cox Enterprises) شد.

۱۲. مَسیمیلیانا لاندینی آلِئوتی (Massimiliana Landini Aleotti)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۱/۳ میلیارد دلار

مَسیمیلیانا لاندینی آلِئوتی میلیاردر ایتالیایی و صاحب شرکت دارویی مِنارینی (Menarini) است. او این شرکت را از همسرش به‌ارث برده است.

۱۳. ژو کونفِی (Zhou Qunfei)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۱۰/۲ میلیارد دلار

ژو کونفِی

ژو کونفِی کارآفرین چینی و مؤسس شرکت لنز تکنولوژی (Lens Technology) است که در حوزه‌ی تولید صفحه‌نمایش‌های لمسی فعالیت می‌کند. ارزش خالص دارایی‌های ژو پس از عرضه‌ی عمومی سهام شرکتش در بازار بورس شِنزِن چی‌نِکست در مارچ ۲۰۱۵ به ۱۰/۲ میلیارد دلار رسید و او را به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کرد.

۱۴. پُلیانا چو (Pollyanna Chu)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۹/۵ میلیارد دلار

پُلیانا چو تاجر هنگ‌کنگی و مدیر اجرایی کینگ‌اِستون فاینَنشال گروپ (Kingston Financial Group)، گُلدِن رِزورتس گروپ (Golden Resorts Group) و سینسییِر واچ (Sincere Watch) است. او هم‌اکنون یکی از ثروتمندترین‌ افراد هنگ‌کنگ و نیز ازجمله ثروتمندترین زنان جهان است.

این نوشته را از دست ندهید  کاسرول سوسیس؛ سوفله لذیذ و خوشمزه

۱۵. کاترین رِینِر (Katharine Rayner)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۸/۱ میلیارد دلار

کاترین رِینِر آمریکایی صاحب ۱۷ درصد از سهام شرکت کاکس اینتِرپرایزِز است. او این ثروت را از مادرش آن کاکس چَمبِرز (Anne Cox Chambers) به‌ارث برده است.

۱۶. مارگارِتا تِیلور (Margaretta Taylor)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۸/۱ میلیارد دلار

مارگارِتا تِیلور خواهر کاترین رِینِر است. او نیز صاحب ۱۷ درصد از سهام کاکس اینتِرپرایزِز است.

۱۷. کیرستِن رازینگ (Kirsten Rausing)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۸ میلیارد دلار

کیرستِن صاحب یک‌سوم شرکت بسته‌بندی تِترالاوال (TetraLaval) است و این میراث خانوادگی را به‌همراه برادرانش یورن و فین که دیگر سهام‌داران اصلی تِترالاوال هستند اداره می‌کند.

۱۸. ساویتری جیندال (Savitri Jindal)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۷/۹ میلیارد دلار

ساویتری جیندال رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت فولاد و برق جیندال (Jindal Steel & Power) و همسر مرحوم اُ. پی. جیندال (O. P. Jindal)، مؤسس گروه شرکت‌های جیندال، است.

۱۹. لورِتا آن راجرز (Loretta Anne Rogers)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۷/۹ میلیارد دلار

لورِتا آن راجِرز و چهار فرزندش پس از درگذشت همسرش تِد راجِرز در سال ۲۰۰۸ صاحب بخش بزرگی از سهام شرکت مخابراتی راجِرز (Rogers Communications) شدند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی کاناداست.

۲۰. پاولین مَک‌میلان (Pauline MacMillan)

ارزش خالص دارایی‌ها: ۷/۴ میلیارد دلار

پاولین مَک‌میلان به‌واسطه‌ی دریافت ارث از سهام شرکت موادغذایی کارگیل (Cargill) صاحب ثروتی چند میلیاردی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا