آخرین نوشته هاعمومی

تست بینایی ( تست تشخیص ضعیف بودن چشم و کور رنگی )

مثبت زندگی: خیلی اوقات شما تمام طول روز و هر  روز به گوشی‌های موبایل و صفحه نمایش رایانه تان زل میزنید و قطعا این امر در وضعیت بینایی‌تان موثر خواهد بود.  چشمان چند نفر از شما در انتهای روز تیر می‌کشد و درد می‌گیرد و چند نفر از شما مشکل تاری  دید و خشکی چشم دارید؟ متاسفانه تمامی این علائم نشانی از مشکلات چشمی هستند. مشکلاتی که در صورت عدم اقدام به موقع به مشکلات جدی چشمی و بینایی منجر خواهد شد.

قدرت بینایی می‌تواند دچار اختلالات متفاوتی شود: مشکلاتی از جمله  کوررنگی، نزدیک بینی  و دوربینی چشم، و آستیگماتیسم شدن که جزو رایج ترین اختلالات هستند. حتی گاهی اوقات بعضی افراد  درکی از این مسایل ندارند و  این طور فکر می‌کنند که بینایی سایرین هم مشابه آنها است. در این مقاله ما چندین  آزمون ساده که  برای سنجش ادراک رنگی و وضوح دید هستند را انتخاب کرده ایم.

نکته مهم 

برای سنجش چشم‌هایتان دقت داشته باشید که حدودا 75 سانتیمتر از مانیتور خود دور شوید  و ببینید که وضعیت چشمانتان چطور است. قبل از اینکه به پاسخ ها نگاه کنید سعی کنید جواب سوالات را داده باشید.

تست بینایی اول: در عکس زیر چه تصویری می‌بینید؟

بله، در هر دو عکس بالایی، تصویر یک پروانه وجود دارد.  کوررنگی در رنگهای قرمز و سبز رایج ترین نوع کوررنگی است در مردان نسبت به زنان بیشتر شایع است. چنانچه به خوبی این پروانه را تشخیص دادید به سراغ تست بینایی بعدی بروید.

تست بینایی دوم : در بین نقاط زیر چه عددی پنهان است؟

آیا متوجه عدد 7 در دایره سمت چپ و عدد 16 در دایره سمت راست شدید؟ این آزمایش توسط Shinobu Ishihara چشم پزشک ژاپنی ایجاد شده است واز سال 1917 تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. اگر این اعداد را به خوبی در داخل دایره ها مشاهده می کنید پس مشکلی نخواهید داشت.

این نوشته را از دست ندهید  پاسخ به ۷ سوال رایج درباره عصب کشی دندان

تست بینایی سوم: در دایره های زیر چه اعدادی را مشاهده می کنید؟

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

در دایره سمت چپ عدد  13 و در دایره سمت راست عدد 8 قرار دارد! افرادی که دارای کوری رنگی، رنگ قرمز هستند، عدد 1 را مشاهده می کنند و افرادی که دارای کوری سبز رنگ هستند عدد 3 را.  و اگر مشکل کوررنگی سبز و قرمز را با هم داشته باشدید، به جای عدد 8 عدد  3را خواهید دید.

تست بینایی سنجی چهارم: اجازه دهید که کمی آزمون را دشوارتر کنیم

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

آیا در دایره سمت چپ عدد 12 و در دایره سمت راست عدد  9 را دیدید؟ افرادی که دارای کوررنگی رنگ قرمز و سبز هستند، اعداد  17 و 0 را میبینید.

 احتمالا تا اینجا آزمون ها برایتان آسان بوده اند. حالا تست زیر را امتحان کنید.

تست بینایی پنجم:

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

 با دقت به تصاویر نگاه کنید. آیا باز هم به راحتی متوانید این اعداد را بخوانیدو مطمنا این بار با مشکل مواجه شده اید و به راحتی مراحل قبل نمی توانید این اعداد را تمیز دهید. یکبار دیگر دقت کنید. چه چیزی در عکس بالا دیدید؟ یک بار دیگر امتحان کنید. هنوز  هم چیزی مشاهده نکردید؟ پاسختان درست است!

 افرادی که دارای کوری رنگ قرمز و سبز هستند  در تصاویر بالا عدد 45 را مشاهده می کنند

تست بینایی سنجی  ششم: در تصویر آبی رنگ زیر چه میبینید؟

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

 با دقت به این تصویر خیره شوید. تمرکز و دقت خود را بالا ببرید. تصویر فقط رنگ آبی یک دست نیست و عدد 503 در این تصویر حک شده است.

تست بینایی هفتم: در تصویر سبز رنگ زیر چه میبینید؟

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

این تست از مورد قبل هم کمی سخت تر شده است. احتمالا دیگر به راحتی نتوتانید ان را ببینید. اگر بینایی خوبی داشته باشید باید در این تصویر عدد 276 را مشاهده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «سیاوش» قسمت ۱۳

تست بینایی هشتم:

در تصویر قرمز رنگ زیر هم اعدادی مخفی شده اند، شما چه میبینید؟

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

بله، رنگ قرمز از آزمونهای قبل بسیار متفاوت تر است و ب بعضی از افراد قاطر به تشخیص سایه های مشابه از میان هم نیستند. شما چه طور؟ آیا متوجه عدد 641 شدید؟

تست تست بینایی سنجی نهم:

حالا به تصویر زیر نگاهی عمق بکنید

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

آیا یک پری دریایی کوچک که از عمق آب بیرون شنا کرده است را مشاهده کردید؟ خیر. در تصویر زیر عدد 84 قرار دارد و دیدن آن نشان دهنده آن است که  چشمان شما کامل هستند!

تست بینایی سنجی دهم:

آیا می توانید  در تصویر زیر، کل خط را بخوانید … و یا آن را با آواز بخوانید؟

تست بینایی چشم _ هاو کن یو

در تصویر بالا جمله: I am colorblind, coffee black and egg white  نوشته شده است.

و حالا آخرین تست: چه کلمه ای در تصویر زیر میبینید؟

 کلمه موردن نظر DALTONISM است و اگر آن را دیدید، قطعا مشکلی در بینایی ندارید.

امیدواریم که تست های این مقاله را دوست داشته باشید و همه اعداد و جملات حک شده در تصاویر را درست دیده باشید. اما به یاد داشته باشید، اگر برخی علایم ناشی از مشکلات بینایی را که  در زیر برخی از تست ها ذکر شده بودند را داشته اید، حتما با چشم پزشک خود مشورت کنید! و برای ریلکس کردن چشمانتان از تمرینات بالا استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا