ترفند

ترفندهای که شما را موفق‌تر و زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

مثبت زندگی: افراد موفق در سراسر جهان از یک سری الگوهای خاص پیروی می­‌کنند که دانستن آن­ها خالی از لطف نخواهد بود. با خودتان می‌گویید از من که گذشته بخواهم در مسیر موفقیت قدم بردارم؟ بگذارید برایتان حقیقتی را بگوییم: هیچ‌وقت برای شروعی دوباره و ایجاد تغییرات مهم اساسی در زندگیتان دیر نیست. کافی است هدف­‌های زندگی خود را تعیین کنید و با تلاش در چهارچوب قوانین کلی موفقیت، اهداف خود را پیش ببرید.

یکی از روش‌­های تغییر در شیوه‌­ی زندگی و عملکرد در فعالیت‌­ها و تصمیمات‌تان دقت کردن به روش زندگی افراد موفق در سرتاسر دنیا است. با این کار شما می­توانید عادات نادرست روزانه­‌ی خود را به نحو احسن تغییر دهید. همراه ما باشید تا با مطرح کردن چند سوال ترفندهایی را بگوییم که شما را موفق‌تر و زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد.

وجه مشترک افراد موفق در سراسر دنیا که با ما به اشتراک گذاشته‌­اند در چیست؟ و ما از کدام یک از این ویژگی‌­ها می‌توانیم در زندگی خود الگوبرداری کرده و اعمال کنیم؟

پاسخ این سوالات ممکن است شما را متعجب کند. سعی کنید قدرت­ فکر خود را تقویت کرده و از نو آن­ را بسازید، با این کار روی خودتان سرمایه‌­گذاری انجام داده‌­اید. اما چگونه؟

به راحتی! شما می‌­توانید با اهمیت و با آرامش، زمان صرف این موضوع کرده و مطمئن باشید جایی سرمایه­‌گذاری می‌کنید که ثروتمندترین و پرمشغله‌ترین افراد جهان در آن مشغول به سرمایه‌گذاری هستند. اما باید دقت داشته باشید که این کار در مدت طولانی و به صورت مداوم تاثیر خود را به شما نشان خواهد داد و شما در این زمان می­‌توانید سود خود را از آن کسب و دریافت کنید.

این نوشته را از دست ندهید  افراد موفق وقت خود را با این چیز‌ها تلف نمی‌کنند!

اکثر افراد نام این عقیده و تفکر را به نام ترکیب زمان می‌شناسند. این سرمایه‌گذاری روزانه و آهسته باعث می‌شود تا شما هر روز تلاش بر این داشته باشید تا ذهن خود را سالم نگه داشته و برای حفظ این سلامت فکری نهایت تلاش را داشته باشید. جالب است بدانید این کار در طولانی مدت باعث می‌­شود تا تمرکز بیشتری نیز در کسب و کار خود داشته باشید. در ادامه مثالی از یکی از افراد موفق به نام Warren Buffet برای شما آورده‌­ایم تا بیشتر به اهمیت این موضوع پی ببرید.

Warren Buffet چگونه بود؟

همان‌طور که می­‌دانید Warren Buffet یک کارآفرین مشهور و نامی بوده و همچنین در این عرصه همواره پیشگام بوده است. با توجه به اظهارات او، این فرد بیش از 80 درصد از زمان خود را صرف مطالعه و تفکر در باب نوشته­‌های خوانده شده می­‌کند. علاوه بر توانایی مدیریت چندین کمپانی با چندین هزار کارمند، این فرد توانایی خاصی در زمینه‌ی تفکر و تجزیه تحلیل به ویژه در شاخه­‌ی اقتصاد دیجیتال و حل مسائل آن دارد.

Tim Armstrong از تجربه‌اش می‌گوید

از مثال­‌های دیگر در این باب می­‌توان به Tim Armstrong اشاره داشت. این شخص از مدیران شرکت خود می‌خواهد که حداقل 10 درصد از زمان خود را در طول روز (حدوداً 4 ساعت در هفته) صرف تفکر و مطالعه کنند.

Jeff Weiner، موسس سایت مشهور LinkedIn نیز در طول روز 2 ساعت از زمان خود را صرف مطالعه و تفکر می­‌کند.

Bill Gates نیز در طول سال، دو هفته را به طور کامل از کارکردن صرف نظر کرده و به مطالعه و تفکر می‌پرداخت.

افراد-موفق

همه­‌ی این مثال‌ها را برایتان آوردیم تا اهمیت این موضوع را بیشتر برایتان ملموس کرده باشیم. در حقیقت هدف از این کار این است که از شلوغی کار، روابط شخصی، قرار ملاقات­‌های کاری و فعالیت‌­های روزانه کمی دور شده و سعی کنید تا چند فعالیت برای رهایی از فشار و استرس پیدا کرده و روی تفکرات خود سرمایه‌­گذاری کنید. برای اینکه از این زمان به خوبی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید، 3 قانون اصلی را برایتان بازگو می کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  مخفی کردن عکس‌ها در اینستاگرام (بدون حذف آن‌ها)
۱. سعی کنید بیشتر مطالعه کنید

Bill Gates ،Winston Churchill ،Ruth Bader Ginsburg ،Barack Obama و JFK در طول تاریخ از جمله کسانی هستند که زمان زیادی را صرف مطالعه کرده‌اند. مطالعه کردن همواره به تقویت حافظه شما، افزایش انتقال افکار و کاهش استرس شما کمک می‌­کند. همه‌­ی این­‌ها در حالی است که شما فقط چند ساعت را صرف مطالعه می­‌کنید اما دانش عظیمی به شما منتقل می­‌شود.

۲. سعی کنید در این راه همواره آهسته اما به طور مداوم و پیوسته همه چیز را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید

در طول روز یک ساعتی را به جای کار کردن صرف توقف آن و استراحت کنید. در این زمان تلاش کنید تا خود را با مسائلی سرگرم کنید که در راستای اهداف شغلی تجربه­ و بررسی مفیدی برای شما خواهد بود. سعی کنید خلاقیت خود را افزایش دهید. ترفندهایی برای مدیریت زمان و افزایش خلاقیت در کارتان را یاد بگیرید و در زندگی از آن­ها استفاده کنید. همچنین تلاش کنید تا ارتباطات خود را با افراد پیرامونتان بهبود دهید. فراموش نکنید همواره به دنبال استراتژی­‌هایی باشید که مسیر رسیدن به خواسته­‌هایتان را برایتان هموارتر و موفقیت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

۳. سعی کنید دفتر گزارش کار تهیه کنید و از این طریق کارهای خود را مورد بررسی قرار دهید

همان‌طور که می دانید یادداشت‌­های روزانه علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا ذهن شما از دغدغه‌ها رهایی یابد و می‌توانید ارزش کارهای روزانه‌­ی خود را به خوبی محاسبه کنید، مخصوصاً با نوشتن پرسش و پاسخ‌­ها باعث می­‌شود تا بتوانید خود و برنامه­‌هایتان را مدیریت کنید.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی پنج برنامه برای حذف عکس­‌های تکراری و تار در اندروید

استیو جابز همواره از خود می­‌پرسید:

اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد، می­خواهم که با آن چکار کنم؟

Arianna Huffington و Oprah Winfrey هر دو از آن دسته از افرادی بودند که علاقه‌­مند به انجام مدیتیشن و مراقبه بودند و از این طریق آرامش روح و افکار خود را به دست می­‌آوردند. در حقیقت Oprah Winfrey هر روز در دفتر گزارش خود 5 مورد از چیزهایی را یاد می‌کرد که برای داشتن آن­ها شکرگزار خداوند بود.

همچنین خوب است رویدادهایی که انتظار وقوع آن را داشته‌­اید و اقداماتی را که برای آن انجام داده‌­اید یادداشت کنید تا بتوانید ارزش هر یک را به خوبی مقایسه کنید. فراموش نکنید که حتماْ قید شود که چه چیزی در نهایت اتفاق افتاده است. در بیشتر مواقع نوشتن حوادث و رویدادهای زندگیتان به شما کمک می­‌کند تا ذهن خود را پاکیزه کرده و به آن سروسامان ببخشید.

سخن آخر

با رعایت ترفندهایی که گفتیم در بلند مدت بدون تردید شما هم در مسیر موفقیت قدم برمی‌دارید. پس از تلاش و با برنامه زندگی کردن خسته نشوید که روزهای خوبی در انتظار شماست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا