آخرین نوشته هارابطه جنسی

به جای «ویاگرا» این خوردنی‌ها را مصرف کنید

مثبت زندگی: روابط جنسی یک فاکتور بسیار مهم در زندگی زناشویی است که درصورت اختلال در کیفیت آن می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی مشترک بگذارد. یکی از مشکلاتی که در زندگی زوج‌ها اتفاق می‌افتد اختلال در نعوظ و ناتوانی جنسی در آقایان است که به‌دلایل مختلف رخ می‌دهد. یکی از داروهایی که پزشکان برای رفع ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ برای مردان تجویز می‌کنند قرص ویاگرا است. در این مطلب، قصد داریم به بررسی بیشتر این قرص بپردازیم.

قرص ویاگرا چیست؟

ویاگرا یا همان سیلدنافیل داروی تجویزی است که در درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان استفاده می‌شود.  ویاگرا بر مکانیزم فیزیولوژیک نعوظ اثر می‌گذارد و با افزایش جریان خون در آلت تناسلی موجب نعوظ آلت می‌شود. ویاگرا نام تجاری قرص و سیلدنافیل نام پزشکی قرص است. ویاگرا، قرص آبی رنگ شناخته شده در سراسر جهان، درسال ۱۹۹۸ درمان اختلال نعوظ را تغییر داد. سهولت استفاده و اثربخشی آن باعث محبوبیت دارو شد ولی در عین حال مصرف خودسرانه آن دردسرهایی برای مردان ایجاد می‌کند.

وایاگرا در اصل برای مردان سالمندای که دچار مشکلات جنسی هستند، تولید شده بود. اما آمار‌ها حاکی از آن است که از هنگام ورود این دارو به بازار تعداد موارد تجویز آن‌ها برای افراد زیر ۴۵ سال، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. حتی بسیاری از مردان جوان که دچار هیچ مشکلی هم نیستند، اذعان می‌کنند که به مصرف تفریحی این دارو روی آورده اند.

ویاگرا صرفا نعوظ را افزایش می دهد اما شما برای داشتن رابطه جنسی و نعوظ کامل به تحریک جنسی هم نیاز دارید.

سه عامل مهم که در موثر بودن مصرف سیلدنافیل نقش دارند که عبارتند از:

تامین خون مناسب در آلت تناسلی
برانگیختگی جنسی
سیستم عصبی سالم

این نوشته را از دست ندهید  اگر به فکر بازگشت به رابطه گذشته‌تان هستید بخوانید

وجود یکی از سه مشکل بالا می تواند باعث بی اثر شدن قرص ویاگرا شود.

چرا قرص ویاگرا طرفدار دارد و پزشکان تجویز می‌کنند؟

قرص ویاگرا دارو شناخته شده‌ای است که کاربرد گسترده‌ای دارد. عوارض جانبی آن به طور معمول مشکل ساز نیست. ویاگرا (سیلدنافیل) به طور معمول ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف اثر می‌کند و معمولا به مدت ۴ ساعت فعال است. دیگر دارو‌های اختلال نعوظ، Cialis، Levitra و Spedra، به روش مشابه با عوارض جانبی مشابه عمل می‌کنند. ویاگرا به دلیل داشتن کمترین عوارض نسبت به داروهای مشابه، اغلب توسط پزشکان برای حل مشکل اختلال نعوظ تجویز می‌شود. قرص ویاگرا اولین دارو در این گروه بود که به طور وسیع تجویز می‌شد.

عوارض

ویاگرا

۱. مصرف نادرست این دارو ممکن است باعث افزایش یا نامنظم شدن ضربان قلب، درد یا گزگز در قفسه‌ی سینه، امکان سکته‌ی قلبی و مغزی به ویژه در افرادی که سابقه‌ی سکته داشته‌اند شود.

۲. از عوارض شایع این قرص اختلال و تغییراتی در بینایی مانند تاری دید یا از دست دادن کامل بینایی و یا گاهی آبی به نظر رسیدن اجسام است.

۳. پریاپیسم یا نعوظ طولانی مدت: در این حالت آلت جنسی مردان بعد از تحریک و رابطه جنسی در حالت نعوظ باقی می‌ماند که در صورت مراجعه نکردن به پزشک می‌تواند منجر به از دست دادن آلت تناسلی شود.

۴. مصرف خودسرانه‌ی این دارو ممکن است باعث بروز علائم حساسیت همچون عطسه‌های مکرر، گرفتگی و آبریزش بینی، اختلال در دم و بازدم و ورم کردن قسمت‌های مختلف بدن شود.

۵. بسیاری از افراد بعد از مصرف این دارو دچار احساس گرما در ناحیه‌ی صورت یا به اصطلاح گرگرفتگی و درد شدید در ناحیه‌ی سر و گیجگاه می‌شوند.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۴ کار ساده‌ای که بسیاری از مردم دنیا برای بهتر شدن حالشان انجام می‌دهند

۶. بروز مشکلاتی در ناحیه‌ی شکم همچون سوءهاضمه، درد و سوزش معده از دیگر عوارض رایج مصرف ویاگرا است.

۷. بسیاری از افراد در فاصله‌ی کمی بعد از مصرف این دارو دچار سرگیجه، احساس از حال رفتن، منگی، کرختی، حالت تهوع و یا تشنج می‌شوند که باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و تحت نظر قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که در صورت مشاهده‌ی علائم بالا سریعا به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

چه کسانی نباید از ویاگرا استفاده کنند؟

ویاگرا

افرادی یک یا چند مشکل یا نشانه‌های زیر را دارند، نباید از ویاگرا استفاده کنند:

  • افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند
  • افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند.
  • افرادی که بیماری‌های کلیوی یا کبدی دارند.
  • افرادی که سابقه مشکلات بینایی دارند.
  • افراد مبتلا به ام اس و لوسمی
  • افراد مبتلا به اختلالات خونی مثل هموفیلی
  • افراد مبتلا به زخم معده فعال

اگر شما هم به یکی از اختلالات فوق مبتلا هستید بهتر است قبل از مصرف قرص سیلدنافیل با پزشک خود مشورت کنید.

جایگزین‌های طبیعی ویاگرا

برخی از مواد طبیعی می‌تواند نعوظ را تقویت و جایگزینی برای سیلدنافیل باشند. شما می‌توانید به‌جای قرص ویاگرا، این خوردنی‌های طبیعی را مصرف کنید:

آب انار

ویاگرا

آب انار بسیارخوش مزه است و برای بالا بردن میل جنسی و درمان اختلال نعوض مفید است. به گفته کارشناسان آنتی اکسیدان موجود در آب انار به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مواد سمی از بدن کمک می‌کند.

شنبلیله

شنبلیله گیاهی حاوی ترکیباتی است که برای تولید هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستوسترون مفید هستند، بنابراین برای تولید هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستوسترون مفید است.

این نوشته را از دست ندهید  ۸ رفتار سمی که مانع خوشحال بودن شما می‌شود

زنجبیل

زنجبیل یا زنجفیل از گیاهان دارویی موثر برای رفع مشکل نعوظ است که خاصیت تحریک کننده سیستم عصبی، افزایش میل جنسی و افزایش کیفیت اسپرم دارد.

سیر

ویاگرا

سیر با بهبود بخشیدن جریان خون می‌تواند خون رسانی را به آلت تناسلی بیشتر کرده و لذت جنسی را افزایش دهد و سبب کاهش خطر ابتلا به اختلال نعوظ شود.

قهوه

قهوه باعث افزایش جریان خون در ناحیه اندام تناسلی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند کمتر دچار اختلال نعوظ می‌شوند. کافئین فعالیت جنسی را بهبود می‌بخشد.

آجیل کاج

اول ازهمه باید بدانید آجیل کاج حاوی مواد مغذی سالمی است که می‌توانید در وعده‌های غذایی بگنجانید؛ آیا می‌دانید که آجیل کاج حاوی مقدار زیادی زینک است که تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش میل جنسی دارد به گفته کارشناسان آجیل کاج توان و میل جنسی را درآقایان و خانم‌ها بالا می‌برد.

گوجه‌فرنگی خشک شده در آفتاب

گوجه فرنگی خشک شده بهترین منبع لیکوپن است. خشک شدن در آفتاب غلظت لیکوپن را افزایش می دهد و ۴ برابر بیشتر می کد. از آنجا که لیکوپن یک کاروتنوئید محلول در چربی است توصیه می شود همراه با چربی های سالم مصرف شود تا میزان جذب آن ۵ تا ۷ برابر در بدن بیشتر شود.

شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ موجب بهبود عملکرد قلبی عروقی و بهبود خلق می‌شود و به طور غیر مستقیم می‌تواند عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

هندوانه

ویاگرا

هندوانه حاوی مقادیر بالایی از لیکوپن است، ماده‌ای که یک رنگدانه قرمز (موجود در گوجه فرنگی) است. این ترکیب به افزایش میل جنسی، افزایش جریان خون دراندام‌های جنسی کمک می‌کند. همچنین هندوانه برای هیدراتاسیون که در مقاربت اهمیت دارد مفید است. یکی از مهمترین توصیه‌های متخصصان طب سنتی برای تقویت قوای جنسی و درمان مشکل کم‌توانی جنسی برای زنان و مردان مصرف هندوانه است.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه نام طهران، تهران شد؟

جینسنگ قرمز

جینسنگ قرمز با افزایش تولید اکسید نیتریک به افزایش گردش خون کمک کرده و عضلات آلت تناسلی را آرام می‌کند و در تقویت عملکرد نعوظ مؤثر است و به کمبود میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی کمک می‌کند. مصرف جینسنگ قرمز ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد و ناراحتی معده به همراه داشته و با دارو‌هایی مانند رقیق کننده‌های خون تداخل داشته باشد.

بامیه

این گیاه علاوه بر اینکه باعث تقویت عضلات قلب می‌شود توانایی زیادی در افزایش ترشح هورمون‌های جنسی در آقایان و همچنین خانم‌ها دارد. به طوری که از آن به عنوان گیاهی با خاصیت تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی یاد می‌شود.

البته این نکته را فراموش نکنید که قرص ویاگرا بلافاصله روی بدن شما اثر گذار است و سریعا مشکل نعوظ را حل می‌کند. اما مصرف این مواد طبعیی در دراز مدت می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی شما منجر شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا