بدانیم

با پولدارترین افراد جهان در سال 2019 آشنا شوید

مثبت زندگی: برای دومین سال متوالی در طول یک دهه، تعداد بیلیونرها و ثروت کلی آن‌ها کاهش یافته است و این اتفاق ثابت می‌کند که حتی پولدارترین افراد جهان نیز در برابر فشارهای اقتصادی و بازارهای سهام ضعیف در امان نیستند. طبق آخرین آمار ،تعداد 2153 نفر میلیاردر وجود دارد که از این تعداد، 55 نقر به تازگی وارد عرصه‌ی میلیاردرها شده‌اند. از این تعداد نیز ، 994 نفر یا 46 درصد ثروتشان نسبت به سال قبل کاهش یافته است. در مجموع، جمع دارایی کل این افراد ثروتی فوق‌االعاده‌ای به ارزش 8.7 تریلیون دلار خواهد بود که 400 میلیارد دلار از سال 2018 کمتر است. روی هم رفته 11% از اعضای لیست سال گذشته یا 247 نفر از پولدارترین افراد جهان در سال گذشته از این لیست حذف شده‌اند.

آسیا و اقیانوسیه بیشترین ضربه را خورده و 60 نفر از تعداد بیلیونرهای آن کم شده است. در چین نیز 49 بیلیونر کمتر از یک سال پیش دیده می‌شود. اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز همین روند را طی کرده‌اند. برزیل و ایالات متحده تنها دو منطقه‌ای هستند که تعداد بیلیونر بیشتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند. در حال حاضر رکورد 607 بیلیونر به ایالات متحده تعلق دارد که 14 نفر از آن‌ها جزو 20 ثروتمند برتر جهان هستند. همراه ما باشید تا در این مقاله با 10 نفر از افراد جهان در سال 2019 آشنا شوید.

10. لری پیج

لری پیج سکاندار الفابت، شرکت مادر گوگل، شعبه بهداشت و درمان شرکت کالیکو، شعبه لوازم خانگی هوشمند نست و غیره است. او شرکت گوگل را در سال 1998 با همکاری دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد سرگی برین بنا نهاد. او با کمک برین، الگوریتم پیج رنک (PageRank) را اختراع کرد که به موتور جستجو قدرت بخشید. پیج تا سال 2001 اولین مدیرعامل گوگل بود، بعد از مدتی خدمت، به عنوان رئیس بخش محصولات دوباره در سال 2011 به سمت مدیرعاملی بازگشت.

9. مایکل بلومبرگ

ولدارترین افراد جهان در سال 2019

مایکل بلومبرگ شرکت رسانه‌ای و اطلاعات مالی Bloomberg LP را در سال 1981 بنیان نهاد. او سرمایه اولیه خود را صرف شرکت کرد و اکنون مالک 88 درصد کسب‌وکار است و درآمدی به ارزش 9 میلیارد دلار دارد. بلومبرگ در سال 1966 در وال استریت با یک شغل رده‌پایین در بانک سرمایه‌گذاری Salomon Brothers شروع به کار کرد که 15 سال بعد اخراج شد. او یک نیکوکار فعال بوده و بیش از 5 میلیارد دلار از سرمایه‌ی خود را برای کنترل اسلحه، تغییر آب و هوا و علل دیگر بخشیده است. او قصد دارد حداقل 500 میلیون دلار هزینه کند تا دونالد ترامپ را در انتخابات سال 2020 شکست دهد.

این نوشته را از دست ندهید  روش صحیح و اصولی برای تمیز کردن موس و کیبورد کثیف

8. مارک زاکربرگ

ولدارترین افراد جهان در سال 2019

مارک زاکربرگ، به خاطر نشر اخبارهای جعلی و سوءاستفاده در فیسبوک مورد انتقاد قرار گرفت. مدیرعامل فیسبوک، زاکربرگ گفت که اولویت او در سال 2019 مقابله با مشکلات شبکه‌های اجتماعی است.

زاکربرگ در سال 2004 و در سن 19 سالگی برای اینکه دانشجویان نام‌ها را با چهره‌های کلاس تطبیق دهند فیسبوک را با کمک دوستانش در هاروارد خلق کرد. او در ماه می سال 2012 فیسبوک را عمومی کرد و هنوز هم مالک 17 درصد از سهام آن است. در دسامبر 2015 زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان 99 درصد سهام فیسبوک را صرف امور خیریه کردند.

7. لری الیسون

ولدارترین افراد جهان در سال 2019

لری الیسون شرکت نرم‌افزاری اراکل را در سال 1977 تاسیس کرد تا به نیاز روزافزون به پایگاه داده مدیریت ارتباط با مشتری پاسخ دهد. او در سال 2014، مسئولیت مدیرعاملی اراکل را به شخص دیگری واگذار کرد. اما هنوز به عنوان رئیس هیئت مدیره و ریئس دفتر فناوری در این شرکت فعالیت می‌کند. به عنوان بخشی از هدف اراکل برای حرکت به سوی محاسبات ابری، در سال 2016، الیسون شرکت نرم‌افزاری ابری نت سوئیت (NetSuite) را به قیمت 9.3 میلیارد دلار خریداری کرد. در ماه می 2016، الیسون 200 میلیون دلار را به یک مرکز درمان سرطان اهدا کرد. در ماه مارس 2018، استارتاپی مربوط به سلامت به نام سنسی را راه‌اندازی کرد که اولین پروژه‌ی آن کشت آبی در ایوان‌های جزیره هاوایی بود. یک سال پس از اینکه الیسون 3 میلیون سهام تسلا را خرید در دسامبر 2018 به جمع هیئت مدیره تسلا پیوست.

6. آمانسیو ارتگا

ولدارترین افراد جهان در سال 2019

آمانسیا ارتگا یکی از ثروتمندترین مردان اروپا و ثروتمندترین خرده‌فروش جهان است. به عنوان یکی از پیشگامان مد، به همراه همسر سابقش، روزالیا مرا در سال 1975، ایندیتکس را تأسیس کرد و ببیشتر به خاطر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مد زارا معروف شد. او مالک حدود 60 درصد از ایندیتکس است که 8 برند از جمله ماسیمو دوتی، پول اند بیر دارد. علاوه بر این او 7500 فروشگاه در سراسر جهان دارد. ارتگا به طور معمول بیش 400 میلیون دلار سود سهام در یک سال بدست می‌آورد. او سود سهام خود را با خرید املاکی در مادرید، بارسلونا، لندن، شیکاگو، میامی و نیویورک سرمایه‌گذاری کرده است.

این نوشته را از دست ندهید  کفش پاشنه بلند از کی مد شد؟

5. کارلوس اسلیم هلو و خانواده‌اش

ولدارترین افراد جهان در سال 2019

ثروتمندترین مرد مکزیکوسیتی، کارلوس اسلیم هلو و خانواده‌اش، بزرگترین شرکت تلکام موبایلی آمریکا به نام America Movil Latin را مدیریت می‌کنند. وی با شرکای خارجی تلکام، اسلیم سهام تلمکس، تنها شرکت تلفن مکزیکو را در سال 1990 خرید. تلمکس (Telmex) اکنون بخشی از America Movil است.

او همچنین مالک سهام‌هایی در شرکت‌های املاک و مستغلات، معدن، کالاهای مصرفی و شرکت‌های ساخت‌وساز مکزیکی و 17 درصد سهام نیویورک تایمز است. پسرخوانده او فرناندو رومرو، موزه Soumaya (سمیه) را در شهر مکزیکو که کالکشن آثار هنری گسترده و گلچین اسلیم بود را طراحی کرد.

4. برنارد آرنولت و خانواده‌اش

پولدارترین افراد جهان در سال 2019

یکی از طعم‌سازان موفق جهان برنارد آرنولت، سرپرستی 70 برند از جمله لوئیس ویتون و سفورا (Sephora) را برعهده دارد. گروه کالاهای لوکس او، LVMH، به لطف افزایش مصرف توسط مشتریان چینی رکورد فروش و سود را در سال 2018 ثبت کرد. آرنوت موزه جدیدی با سرمایه 135 میلیون دلاری و با طراحی فرانک گهری به نام موزه Foundation Louis Vuitton را در نزدیکی پاریس در سال 2014 افتتاح کرد. دخترش دلفین (Delphine) معاون اجرایی لوئیس ویتون و عضو کمیته اجرایی LVMH است. پدرش ثروت کمی از ساخت و ساز بدست آورد. آرنولت حدود 15 میلیون دلار از کسب و کار خود را در سال 1985 صرف خرید کریستین دیور کرد.

3. وارن بافت

پولدارترین افراد جهان در سال 2019

وارن بافت که به ” داناترین دانای اوماها” معروف است یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تمام دوران به حساب می‌آید. بافت، برکشایر هاثاوی را اداره می‌کند که صاحب بیش از 60 شرکت از جمله شرکت‌ بیمه‌گر Geico ، شرکت باتری‌سازیDuracell و رستوران زنجیره‌ای Dairy Queen است. پسر نماینده کنگره ایالات متحده، اولین سهام خود را در سن 11 سالگی خرید و اولین مالیات‌ها را در سن 13 سالگی پرداخت کرد. او وعده داده است که بیش از 99 درصد ثروت خود را ببخشد. در سال 2018 او 3.4 میلیارد دلار از دارایی خود را بخشید که بیشتر آن به مؤسسه دوستانش، Bill and Melinda Gates، تعلق گرفت. در سال 2010 او و گیتس Giving Pledge را راه‌اندازی کردند و از بیلیونرها خواستند تا نیمی از ثروت خود را برای امور خیریه صرف کنند.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۷ راهکار برای از بین بردن بوی سیر دهان و دست‌ها

2. بیل گیتس و خانواده‌اش

پولدارترین افراد جهان در سال 2019

با کمک همسرش ملیندا، Bill & Melinda Gates بزرگترین مؤسسه خیریه خصوصی جهان را تأسیس کرد و ریاست آن را بر عهده گرفت. این مؤسسه با هدف نجات جان انسان‌ها و بهبود سلامت جهانی راه‌اندازی شده و باRotary International برای از بین بردن فلج اطفال همکاری می‌کند. گیتس بسیاری از سهام خود در مایکروسافت را یا فروخته یا بخشیده است. او فقط صاحب کمی بیش از 1 درصد سهام است و روی ترکیبی از سهام‌ها و دارایی‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده است. و هنوز یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت، شرکت نرم‌افزاری است که در سال 1975 با همراهی پل آلن تاسیس کرد. در اواخر سال 2016، گیتس راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری Breakthrough Energy با کمک حدود 20 نفر دیگر را اعلام کرد.تا به امروز، گیتس 35.8 میلیارد دلار از سهام مایکروسافت را به مؤسسه خیریه گیتس اختصاص داده است.

1. جف بزوس و خانواده‌اش

پولدارترین افراد جهان در سال 2019

در سال 1994، جف بزوس شرکت تجارت الکترونیک و بسیار بزرگ آمازون را خارج از گاراژش در سیاتل تأسیس کرد. او هنوز مدیرعامل این شرکت است و 16 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. در ژانویه امسال، او و همسرش مک کنزی اعلام کردند که پس از 25 سال زندگی مشترک طلاق خواهند گرفت. درباره‌ی شرایط طلاق این دو چیزی اعلام نشده است. مک کنزی اولین حسابدار آمازون بود. طبق قانون ایالت واشنگتن حداکثر نیمی از دارایی‌های جف بزوس به او تعلق خواهد گرفت که او را به ثروتمندترین زن روی زمین تبدیل می‌کند. در سال 2018، آمازون 230 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و رکورد 10 میلیارد دلار سود خاص را ثبت کرد.

این نوشته را از دست ندهید  معجزه آب آشامیدن قبل از خواب

در ماه فوریه، آمازون لغو طرح‌های خود برای ایجاد دومین دفتر مرکزی در شهر لانگ آیلند نیویورک را پس از مخالفت قانون‌گذاران محلی اعلام کرد. بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست و بلو اوریجین، یک کمپانی هوافضا است که موشک‌هایی را برای استفاده‌های تجاری توسعه می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 7 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا