آشپزیغذای ایرانی

طرز تهیه خاویار بادمجان و ۴ روش آسان برای گرفتن تلخی بادمجان

مثبت زندگی: برای بیشتر کسانی که این مقاله را می‌خوانند پیش آمده که بادمجان خریده بودند و بعد از خوردن متوجه شده‌اند ای داد بیداد! همه این بادمجان‌ها که تلخ بوده. تازه آن‌وقت بوده که حلاوت خوردن بادمجان به کامشان تلخ شده و با خود عهد کرده‌اند دیگر از آن مغازه بادمجان نخرند. اما این راهش نیست! راهش این است که یاد بگیریم چطور تلخی بادمجان را از بین ببریم که خب قرار است ما در این مقاله این روش را به شما آموزش دهیم. خیلی راحت است و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. البته در این مقاله طرز تهیه خاویار بادمجان خانگی هم برایتان نوشته شده است. همراه ما باشید.

کدام بادمجان را بخرم اصلاً؟

برای خریدن بادمجان به یاد داشته باشید که بادمجان قلمی و تازه، احتمال تلخ بودنش کمتر است.

بادمجان از خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار است که خواص بسیاری دارد، مثل: کاهش استرس، کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش علائم کم‌خونی، محافظت از دستگاه گوارش، کنترل دیابت، محافظت از نوزادان در برابر نقص‌های مادرزادی و حتی جلوگیری از سرطان.

برای خریدن بادمجان به یاد داشته باشید که بادمجان قلمی و تازه، احتمال تلخ بودنش کمتر است. همچنین آن‌هایی که دانه‌های ریز و هم‌رنگ گوشت بادمجان دارند شیرین هستند و بادمجانی که دانه‌های تیره و بزرگ دارد، احتمال دارد تلخ باشد.

۱. استفاده از آب‌لیمو

 بادمجان‌ها را پوست بگیرید و در کاسه‌ای پر از آب بگذارید. 2 تا 3 قاشق آب‌لیمو به آن اضافه کنید و بگذارید برای ۱۰ تا 15 دقیقه بماند. سپس آن‌ها را از کاسه بیرون آورید، فشار دهید تا آب اضافی‌شان کم شود. حالا بدون تلخی آماده هستند تا از بادمجان‌ها در غذا استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  انواع پاستا

۲. استفاده از نمک

 به بادمجان‌های بدون پوست نمک بپاشید و بگذارید 30 دقیقه بمانند. بعد با آب بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند.

۳. گرفتن تخم‌های بادمجان

تخم بادمجان را از گوشت آن جدا کنید تا تلخی آن از بین برود. بعد در پخت غذا از آن استفاده کنید.

۴. قرار دادن آن در فریزر

بادمجان‌ها را بشویید، پوست بگیرید و حدود ۴ تا ۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس آن‌ها را از فریزر خارج کنید، بگذارید تا یخ‎شان آب شود و با فشار دادن، آب اضافی‌شان را بگیرید. سپس در غذا استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خاویار بادمجان برای چهار نفر

۴ عدد بادمجان متوسط

۱/۴ فنجان روغن آفتابگردان

دو عدد پیاز متوسط خرد شده

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

نمک به میزان دلخواه

فلفل سیاه به میزان دلخواه

مراحل تهیه خاویار بادمجان

 بادمجان‌ها را به صورت افقی به دو نیم تقسیم کنید و آن‌ها را کبابی کنید. البته می‌توانید بادمجان‌ها را آب‌پز کنید و انتخاب روش پختن بادمجان‌ها بستگی به خودتان دارد.

پیازهای خرد شده را به مدت ۱۵ دقیقه در روغن تفت دهید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر ترکیب را در روغن تفت دهید.

گوشت بادمجان‌ها را که به خوبی پخته و نرم شده‌اند از پوست جدا کنید و در یک ظرف قرار دهید تا سرد بشوند. سپس بادمجان را با گوشتکوب له کنید.

 بادمجان‌ها را به همراه ترکیب پیاز و رب گوجه فرنگی در یک ظرف بریزید. مقداری آب به ترکیب اضافه کنید و آن را با حرارت زیاد به جوش برسانید، سپس درب ظرف را روی آن قرار دهید و بگذارید ترکیب برای مدت یک ساعت غل بزند.

این نوشته را از دست ندهید  با داشتن این علائم دیگر نباید رابطه جنسی داشته باشید

در این مرحله خوراک بادمجان شما آماده شده است ولی ممکن است کمی آبکی باشد. در این صورت لازم است درب ظرف را بردارید حرارت را کمی زیاد کنید تا آب مخلوط کاملاً بخار شود.

 خوراک بادمجان شما کاملاً آماده است و می‌توانید آن را با چلو یا نان سرو کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا