آخرین نوشته هاشیرینی و دسر

بهترین دسرهای دنیا؛‌ ۲۰ دسر خوشمزه از نقاط مختلف دنیا

مثبت زندگی: شاید شما هم از آن دسته کسانی هستید که پیش‌غذا و غذای اصلی را به هوای رسیدن به مرحلهٔ جذاب و نهاییِ دسر میل می‌کنند. حق هم دارید. دنیای متنوع دسرها با آن همه کیک، شیرینی، کِرِم، ژله و …، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های هر وعدهٔ غذایی را تشکیل می‌دهد وافراد معمولا در خانه یا کافه و رستوران بعد از غذای اصلی یک دسر هم می‌خورند. در این مقاله به معرفی بهترین دسرهای دنیا پرداخته‌ایم که در سراسر دنیا بیش از دسرهای دیگر موردتوجه قرار گرفته، تهیه شده و دستورشان به اشتراک گذاشته شده است. دسرهایی که هم می توانید در خانه تهیه کنید و هم در کافه و رستوران یا به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

اگر اهل خوردن انواع دسر یا عاشق درست کردن آنها هستید یا اینکه فردا مهمان دارید، بهتر است نگاهی به فهرست پیشِ رو داشته باشید که بهترین دسرهای دنیا را به شما معرفی می‌کند و از آن استفاده کنید:

۱. پای نارگیل خامه‌ای بدون نیاز به پختن

دسر پای نارگیل خامه ای - بهترین دسرهای دنیا

نارگیل هر آنچه از یک میوه می‌خواهید را یک‌جا دارد؛ خوش‌طعم، خوش‌بو، ظاهری بامزه و جذاب و البته کاربردهای فراوان در تولید دارو، مواد آرایشی و بهداشتی و… . اگر شما هم از شیفتگانِ این میوهٔ خوشمزه هستید، حتما به درست کردن یا سفارش پای نارگیل فکر کنید. پای نارگیل خامه‌ای سریع و آسان آماده می‌شود. چه خودتان درست کنید و چه آن را سفارش بدهید، در عرض ۱۵ دقیقه می‌توانید، دسری خوش‌طعم، خوش‌بو و خوش‌مزه داشته باشید.

ارزش غذایی پای نارگیل:

هر برش از این پای حاوی: ۳۱۲ کالری، ۱۵ گرم چربی (۹گرم چربی اشباع‌شده)، ۱۱ میلی‌گرم کلسترول، ۳۴۸ میلی‌گرم سدیم، ۳۸ گرم کربوهیدرات (۲۸ گرم شکر، یک گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین است.

۲. کیک شکلاتی سَندی

دسر کیک شکلاتی سندی - بهترین دسرهای دنیا

کیک شکلاتی سندی دسری زیبا و خوش‌طعم است که خوردن یک تکه کوچک از آن، تمام خستگی‌ شما را در لحظه‌ای از بین می‌برد. زمان لازم برای آماده‌سازی این کیک ۳۰ دقیقه است، نیم‌ساعت هم پخت آن طول می‌کشد. البته کمی هم باید برای سرد شدن آن صبر کنید.

ارزش غذایی کیک شکلاتی سندی:

در هر برش از این کیک، ۶۸۵ کالری، ۲۹ گرم چربی (۱۸ گرم چربی اشباع‌شده)، ۱۱۵ میلی‌گرم کلسترول، ۵۰۵ میلی‌گرم کلسترول، ۱۰۲ گرم کربوهیدرات (۸۱ گرم شکر، ۳ گرم فیبر)، ۷ گرم پروتئین وجود دارد.

۳. کیک کدوحلوایی

دسر کدوحلوایی - بهترین دسرهای دنیا

بیشتر کسانی که برای بار اول، کیک کدوحلوایی را امتحان می‌کنند، از آن خوش‌شان می‌آید. این کیک با کیک‌های کدوحلوایی معمولی تفاوت‌هایی دارد. پختن کیک کدو حلوایی و سرو آن روی هم رفته ۳۵ دقیقه زمان می‌برد و در نهایت یک مزه متفاوت و دلنشین را تجربه خواهید کرد.

این نوشته را از دست ندهید  شب‌های مافیا، فصل ۵ قسمت ۲(فینال فینالیست‌ها)

ارزش غذایی کیک کدوحلوایی:

هر تکه از این کیک ۲۴۸ کالری انرژی، ۱۰ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع‌شده)، ۶۴ میلی‌گرم کلسترول، ۲۱ میلی‌گرم سدیم، ۳۶ گرم کربوهیدرات (۲۸ گرم شکر، ۲ گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین دارد.

۴. کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی خیس - بهترین دسرهای دنیا

طعم خوب شکلات و سبُکی کیک شکلاتی خیس یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای دنیا را می‌سازد که طرفداران بسیار زیادی دارد. کیک‌های خیس این روزها در اغلب کافه‌ها سرو می شوند. برای داشتن این کیک پرطرفدار وخوشمزه نیازی نیست حتما به کافه یا رستوران بروید یا اینکه در آشپزخانه دست به‌کار آماده کردن آن شوید‌؛ بلکه خیلی راحت می‌توانید از طریق سرویس سفارش آنلاین کیک و شیرینی آن را سفارش دهید و چند دقیقه بعد درب منزل تحویل بگیرید.

هر برش از کیک شکلاتی خیس ۶۳۶ کالری، ۷۳ گرم چربی (۱۰ گرم چربی اشباع‌شده)، ۶۱ میلی‌گرم کلسترول، ۵۴۹ میلی‌گرم سدیم، ۷۳ گرم کربوهیدرات (۵۱ گرم شکر، ۲ گرم فیبر)، ۶ گرم پروتئین دارد.

۵. کیک پاوند با خامه ترش

کیک پاوند - بهترین دسرهای دنیا

کیک پاوند هم از دسرهای محبوبی است که در ترکیب با بستنی و شربت شکلات به یک فاج ساندی خوشمزه تبدیل شود. آماده‌سازی مواد این کیک، ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن هم باید یک تا یک‌ساعت و ربع زمان بگذارید.

ارزش غذایی:

هر برش از این کیک ۳۱۱ کالری، ۱۳ گرم چربی (۷گرم چربی اشباع‌شده)، ۹۶ گرم کلسترول، ۱۶۳ میلی‌گرم سدیم، ۴۵ گرم کربوهیدرات (۳۰ گرم شکر، یک گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین دارد.

۶. پای گردویی

دسر پای گردویی - بهترین دسرهای دنیا

پای گردویی هم دسر محبوبی برای انواع دورهمی‌ها و مهمانی‌هاست. تقریبا همه این دسر خوشمزه و مقوی را دوست دارند.

ارزش غذایی:

هر قطعه پای دارای ۱۲۷ کالری، ۸ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع‌نشده)، ۱۸ میلی‌گرم کلسترول، ۱۰۰ میلی‌گرم نمک، ۱۳ گرم کربوهیدرات (۹گرم شکر و ۰ گرم فیبر) و ۲ گرم پروتئین است.

۷. کیک تخته‌ای آناناس

کیک آناناسی - بهترین دسرهای دنیا

این کیک تخته‌ای برای مهمانی‌های پرجمعیت مناسب است. ضمن اینکه یک روز قبل از مهمانی و مراسم مورد نظر هم می‌توانید، آن را آماده و بدون اینکه خشک و خراب شود، از آن نگهداری کنید. آماده‌سازی کیک تخته‌ای آناناس ۱۵ دقیقه و پختش ۳۵ دقیقه طول می‌کشد. البته همیشه مجبور نیستید دسرهایتان را در خانه آماده کنید. گاهی می‌توانید دسر و کیک‌هایتان را از فروشگاه‌ها سفارش دهید.

این نوشته را از دست ندهید  گیاهان جادویی که مشکلات ریوی و تنفسی را درمان می‌کنند

ارزش غذایی:

هر قطعه از این کیک ۳۱۵ کالری، ۱۲ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع‌شده)، ۳۸ میلی‌گرم کلسترول، ۲۲۷ میلی‌گرم سدیم، ۴۹ گرم کربوهیدرات (۳۹ گرم شکر، یک گرم فیبر) و چهار گرم پروتئین دارد.

۸. براونی‌های برادوِی

براونی برادوی - بهترین دسرهای دنیا

خارجی‌ها به این براونی، براونی برادوی می‌گویند، زیرا بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. تهیهٔ این دسر به ۲۰ دقیقه زمان برای آماده‌سازی مواد و ۳۰ دقیقه برای پختن و چند دقیقه هم برای سرد شدن آن نیاز دارد.

ارزش غذایی:

هر براونی، ۲۷۱ کالری، ۱۵ گرم چربی (هفت گرم چربی اشباع‌شده)، ۴۶ میلی‌گرم کلسترول، ۱۰۸ میلی‌گرم سدیم، ۳۳ گرم کربوهیدرات (۲۶ گرم شکر و یک گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین دارد.

۹. کیک لِیزی دِيزی خیس

دسرهای محبوب -کیک خیس - بهترین دسرهای دنیا

کیک لیزی‌دیزی را همه دوست دارند و اگر آن را به‌درستی آماده کرده و بپزید، مطمئن باشید یکی از بی‌رقیب‌ترین دسرهای دنیا خواهد بود. حدود ۲۰ دقیقه زمان برای آماده‌سازی مواد و ۲۵ دقیقه هم برای پختن کیک لیزی دیزی نیاز است.

ارزش غذایی:

هر قطعه از این کیک، ۴۰۴کالری، ۱۸ گرم چربی (۱۲ گرم چربی اشباع‌نشده)، ۸۵ میلی‌گرم کلسترول، ۲۹۶ میلی‌گرم سدیم، ۵۸ گرم کربوهیدرات (۴۴ گرم شکر، یک گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین دارد.

۱۰. دسر پرِتزِل توت‌فرنگی

پرتزل توت فرنگی - بهترین دسرهای دنیا

کافی است دسر پرتزل توت‌فرنگی را سر میز بیاورید تا به‌معنای غیب شدن در چند ثانیه پِی ببرید. دسری که نیم ساعته روی میز شما آماده خوردن است.

ارزش غذایی:

هر برش از این کیک دارای ۲۹۵کالری، ۱۵ گرم چربی (۱۰ گرم چربی اشباع‌شده)، ۳۰ میلی‌گرم کلسترول، ۳۰۵ میلی‌گرم سدیم، ۳۸ گرم کربوهیدرات (۲۷ گرم شکر، یک گرم فیبر) و ۳ گرم پروتئین است.

۱۱. پای سیب

پای سیب - بهترین دسرهای دنیا

اگر می‌خواهید همهٔ غمه و غصه‌هایتان را فراموش کنید باید به‌سراغ پای سیب بروید. طعم شیرین و استثنائی پای سیب می‌تواند جایگزین همه طعم‌های تلخ و بد زندگی شود. باور کنید!

ارزش غذایی:

در هر برش از پای سیب، ۴۱۴ کالری، ۱۶ گرم چربی (هفت گرم چربی اشباع‌شده)، ۱۴ میلی‌گرم کلسترول، ۲۲۷ میلی‌گرم سدیم، ۶۷ گرم کربوهیدرات (۳۸ گرم شکر، ۲ گرم فیبر) و ۳ گرم پروتئین دارد.

۱۲. کیک گردویی-کره‌ای لایه‌ای

کیک گردویی - کره ای - بهترین دسرهای دنیا

به‌نظر می‌رسد که ترکیب گردو و کره می‌تواند بهترین ترکیب دنیا باشد. این دو طعم در کنار هم و در قالب یک کیک لایه‌لایه بی‌نظیر خواهد بود. به همین دلیل است که این کیک از دسرهای فوق‌العاده محبوب دنیا شناخته می‌شود. آماده‌سازی مواد کیک ۴۰ دقیقه و پخت آن ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ خوراکی محبوب که به کبد آسیب می‌زنند

ارزش غذایی:

هر برش از کیک گردویی-کره‌ای لایه‌لایه، ۸۲۱ کالری، ۴۳ گرم چربی (۱۸ گرم چربی اشباع‌شده)، ۱۲۷ میلی‌گرم کلسترول، ۴۱۸ میلی‌گرم سدیم، ۱۰۷ گرم کربوهیدرات (۸۳ گرم شکر، ۳ گرم فیبر) و ۷ گرم پروتئین دارد.

۱۳. براونی‌های سریع‌السیر (سرعتی)

براونی - بهترین دسرهای دنیا

برای آماده کردن این نوع از براونی باید همهٔ مواد لازم را با هم ترکیب کنید و تمام! به همین خاطر است که به آنها سرعتی یا سریع‌السیر گفته می‌شود و تهیه آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

ارزش غذایی:

هر عدد براونی، ۱۵۵ کالری، هشت گرم چربی (دو گرم چربی اشباع‌شده)، ۳۰ میلی‌گرم کلسترول، ۷۵ میلی‌گرم سدیم، ۱۹ گرم کربوهیدرات (۱۴ گرم شکر، یک گرم فیبر) و ۲ گرم پروتئین دارد.

۱۴. شیرینی تخته‌ای ریواس و کاستارد

شیرینی تخته ای ریواس - بهترین دسرهای دنیا

هر کس که شیرینی تخته‌ای ریواس و کاستارد را امتحان کند تا عمر دارد به این شیرینی فکر خواهد کرد و اگر کمی عملگرا و اهل آشپزی باشد، قطعا دستور آن را پیدا می‌کند تا در منزل برای خودش این شیرینی خوشمزه و شیرین را تهیه کند.

ارزش غذایی:

هر تکه از این شیرینی دارای ۱۹۸ کالری، ۱۱ گرم چربی (۷ گرم چربی اشباع‌شده)، ۵۲ میلی‌گرم کلسترول، ۷۰ میلی‌گرم سدیم، ۲۳ گرم کربوهیدرات (۱۶ گرم شکر، یک گرم فیبر) و ۲ گرم پروتئین دارد.

۱۵. پای لیمویی سوپریم

پای لیمویی - بهترین دسرهای دنیا

ترکیب پنیر خامه‌ای و تارت لیمو بی‌نظیر است. تا داشتن دسری خوشمزه و معروف، ۲۵ دقیقه زمان آماده‌سازی مواد به‌اضافه ۲۵ دقیقه زمان برای پختن نیاز دارید.

ارزش غذایی:

هر برش از پای لیمویی، ۷۳۵ کالری، ۴۲ گرم چربی (۲۶ گرم چربی اشباع‌شده)، ۱۰۷ میلی‌گرم کلسترول، ۶۰۴ میلی‌گرم سدیم، ۸۴ گرم کربوهیدرات (۴۸ گرم شکر، یک گرم فیبر) و هفت گرم پروتئین دارد.

۱۶. دسر کدوحلوایی کبیر

دسر کدو حلوایی - بهترین دسرهای دنیا

ترکیب کیک زرد و کدوحلوایی به‌راحتی می‌تواند با پای کدوحلوایی که خود یکی از سلاطین دنیای دسر است، رقابت کند. دسرهای خوش‌طعم چه چیزی به همراه می‌آورند؟ بله! یک عدد لبخند بزرگ روی لب‌های ما. اگر پنج دقیقه از زمان خود را برای آماده‌سازی این دسر و یک ساعت را هم به پخت آن اختصاص بدهید، امکان ایجاد همان لبخند بزرگ روی لب‌ها به‌سادگی فراهم می‌شود. اما با سفارش از کافه های اطراف خود، می‌توانید بعد از چند دقیقه از این کیک خوشمزه میل کنید.

این نوشته را از دست ندهید  کار‌های ممنوعه در رابطه جنسی

ارزش غذایی:

هر برش از این دسر، ۳۸۵ کالری، ۲۱ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع‌شده)، ۷۰ میلی‌گرم کلسترول، ۳۲۶ میلی‌گرم سدیم، ۴۴ گرم کربوهیدرات (۳۰ گرم شکر، ۳ گرم فیبر) و ۸ گرم پروتئین دارد.

۱۷. کیک کدوحلوایی خیس

کیک کدوحلوایی - بهترین دسرهای دنیا

با پختن کیک کدوحلوایی خیس، بویی مقاومت‌ناپذیر از رایحه‌ای خوش، تمام محیط را پر خواهد کرد. پس اگر رژیم دارید، دور و بر این دسر آفتابی نشوید. آماده‌سازی این کیک ۱۰ دقیقه و پختش، یک ساعت زمان می‌خواهد.

ارزش غذایی:

هر برش از این کیک، ۳۵۱ کالری، ۱۵ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع‌شده)، ۴۰ میلی‌گرم کلسترول، ۲۴۵ میلی‌گرم سدیم، ۵۱ گرم کربوهیدرات (۳۲ گرم شکر، دو گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین دارد.

۱۸. پودینگ لیمویی

پودینگ لیمویی - بهترین دسرهای دنیا

بعد از صرف یک وعدهٔ غذایی سنگین، دسری سبک با لایه‌های لطیفی از طعم لیمو می‌چسبد.

ارزش غذایی:

هر قطعه از این پودینگ، ۳۴۸ کالری، ۲۰ گرم چربی (۱۳ گرم چربی اشباع‌شده)، ۴۹ میلی‌گرم کلسترول، ۳۰۵ میلی‌گرم سدیم، ۳۵ گرم کربوهیدرات (۲۲ گرم شکر، ۹ گرم فیبر) و ۴ گرم پروتئین دارد.

۱۹. شکلات سیب‌زمینی مِین

شکلات سیب زمینی - بهترین دسرهای دنیا

مِین یکی از ایالت‌های کشور آمریکاست که مردمان آن علاقه زیادی به سیب‌زمینی داشته و دارند. این علاقه باعث شده که چیزی عجیب اما واقعی رخ بدهد. آنها با سیب‌زمینی‌ دسری بسیار خوشمزه به‌نام شکلات سیب‌زمینی درست می‌کنند.

ارزش غذایی:

هر شکلات ۱۵۵ کالری، ۶ گرم چربی اشباع‌شده، صفر گرم کلسترول، ۵۵ میلی‌گرم سدیم، ۲۵ گرم کربوهیدرات (۲۳ گرم شکر، یک گرم فیبر) و یک گرم پروتئین دارد.

۲۰. شیرینی تخته‌ای موزی با روکش پنیر خامه‌ای

شیرینی تخته ای - بهترین دسرهای دنیا

موز و پنیر خامه‌ای از آن دسته موادی هستند که وجودشان در هر دسری می‌تواند غوغا به پا کند. برای آماده‌سازی و پخت این دسر خوشمزه به‌ترتیب ۱۵ و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. مزیت شیرینی تخته‌ای موزی در این است که می‌توانید آن را برای مدتی در فریزر نگهداری کنید و به طعمش آسیبی وارد نشود.

ارزش غذایی:

هر تکه از این شیرینی، ۱۴۸ کالری، ۷ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع‌شده)، ۲۸ میلی‌گرم کلسترول، ۹۶ میلی‌گرم سدیم، ۲۱ گرم کربوهیدرات (۱۶ گرم شکر، صفر گرم فیبر) و یک گرم پروتئین دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا