بدانیم

با کشورهایی که بیشترین تروریست را دارند آشنا شوید

مثبت زندگی: وقتی کسی می‌خواهد برای سفر توریستی، کار یا درس خواندن به کشوری برود، اسم آن را در گوگل تایپ می‌کند تا بیشتر راجع به آن بداند. حتی امنیت محل هم برای سفر به آن کشور بسیار مهم است. در ادامه شما را با 10 کشوری آشنا می‌کنیم که بیشترین تروریست را دارند و بیشتر دستخوش حملات تروریستی می‌شوند.

۱. عراق

سیاست‌های ناپایدار این کشور تلفات زیادی را از خود به جای گذاشته است و آن را به هدف بسیاری از حملات تروریستی مبدل کرده است. در سال 2015، 2415 حمله‌ی تروریستی رخ داد که منجر به 6960 کشته شد.

۲. افغانستان

طالبان نیز گروه تروریستی است که افغانستان را به خون کشیده. کشنده‌ترین حمله در سال 2015 اتفاق افتاد که 240 کشته از خود بر جای نهاد.

۳. نیجریه

این کشور بیشتر دست خوش حملات تروریستی فرقه‌ای و خشونت‌های قومی می‌باشد. تروریسم در نیجریه با عراق و افغانستان متفاوت است، چرا که در این کشور بیشتر از سلاح و چاقو استفاده می‌شود تا بمب گذاری.

۴. پاکستان

پاکستان هم درگیر افراط گرایی مذهبی و خشونت فرقه‌ای است. فقط از سال 2001 تا 2013، حدود 13721 حمله در پاکستان رخ داده است.

۵. سوریه

جنگ داخلی این کشور خیلی‌ها را به کشتن داده. شبکه‌های تروریستی بیشتر تهدیدی برای اقلیت مسیحی و علویان این کشور بودند. چندین میلیون سوری نیز در طی این جریان‌ها آواره شده‌اند.

۶. یمن

طبق اعلام سازمان ملل متحد نیمی از جمعیت این کشور به آب، غذا، پناهگاه و مراقبت بهداشتی دسترسی ندارند.

۷. سومالی

این کشور از یک دولت شکننده، قحطی، دزدی و نزاع رنج می‌برد. الشباب که در ارتباط با القائده است کنترل سومالی را بدست دارد.

این نوشته را از دست ندهید  تفاوت نیازهای زن و مرد برای انتخاب شریک زندگی

۸. لیبی

لیبی پس از دوران قذافی دیگر آن لیبی گذشته نیست. در سال 2014 حملات تروریستی نسبت به سال گذشته با افزایش 25 درصدی روبرو بودند.

۹. تایلند

اکثر حملات در جنوب این کشور و در طی اختلافاتی که مسلمانان با دولت و بودائیست‌ها دارند اتفاق می‌افتد. این کشور در سال 2009 در طی حملات تروریستی شاهد 255 کشته بود.

۱۰. کنیا

طبق اطلاعات، اکثر حملات در این کشور در مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد. گروه تروریستی الشباب که مرتبط با القائده است بیشتر این حملات را انجام می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 4 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا