رفتار

بایدها و نبایدهای چت کردن با کسی که تازه با او آشنا شده‌اید

مثبت زندگی: همیشه آشنا شدن با یک فرد جدید و دل در گرو او سپردن هیجان و اشتیاق فراوانی به همراه دارد. اغلب آدم‌ها وقتی تازه عاشق می‌شوند مملو از حرارتِ محبت هستند و اینکه کسی آنها را قلبا دوست دارد، خوشحالشان می‌کند. به همین خاطر است که دوست دارند دایم با عشق خود در تماس باشند و تا می‌توانند برایش دلبری کنند.

اما ارسال و دریافت پیام برای کسی که دوستش دارید قوانینی دارد که باید آنها را رعایت کنید. شما نمی‌توانید هر زمان که دلتان می‌خواهد به فرد موردنظرتان تکست بدهید زیرا یک رابطه عاطفی سالم با حفظ حریم خصوصی و زندگی شخصی دو طرف دوام پیدا می‌کند.

برای اینکه با بایدها و نبایدهای چت کردن با عشقتان بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

هر روز و ۲۴ ساعته به او پیام ندهید

شاید در ابتدای دوستی به شدت هیجان‌زده باشید و دلتان بخواهد در مورد همه چیز با عشقتان حرف بزنید و همه اتفاق‌ها را برایش تعریف کنید. شاید نتوانید حتی یک لحظه هم او را از ذهن خود بیرون کنید. اما لطفا کمی خوددار باشید و افسار احساسات خود را بکشید.

حتی اگر طرف مقابل هم همین‌قدر هیجان‌زده باشد باز هم باید بدانید که هر انسانی قوانین و برنامه‌ریزی‌های خاص خود را دارد. اگر در طول روز پیام‌های زیادی برای او ارسال کنید، این حس در او ایجاد می‌شود که فرد مزاحم و دردسرسازی هستید؛ بدون شک دلتان نمی‌خواهد او چنین تصوری از شما داشته باشد.

شک نکنید که اگر در ارسال پیام خساست به خرج دهید و دم به دقیقه مزاحم طرف مقابل نشوید و برای وقت و زندگی شخصی او ارزش قایل باشید، او احترام بیشتری برایتان قایل خواهد بود. مخصوصا اگر می‌دانید که فرد موردنظر شما سرکار، مدرسه یا در جلسه کاری است.

این نوشته را از دست ندهید  ۵نشانه اینکه شریکتان شما را برای رابطه جنسی می‌خواهد نه عشق!
چت-کردن

یک پیام یک خطی بفرستید و منتظر جواب او بمانید

در اوایل دوران عاشقی و دوستی همه دوست دارند عشق و محبت خود را به طرف مقابل نشان دهند. این کار هیچ ایرادی ندارد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که یک پیام سرشار از مهر ارسال کنید و سپس منتظر پاسخ او بمانید. شاید دیر جواب دادن طرف مقابل برایتان خیلی دردناک و ناراحت‌‎کننده باشد اما لطفا بر وسوسه‌های خود غلبه کنید و از ارسال پیامی دیگر بپرهیزید. به این فکر کنید که احتمالا او محبت شما را با گشاده‌روی و عشق پاسخ خواهد داد.

اگر بعد از دو روز همچنان پاسخی از طرف او دریافت نکردید، می‌توانید با یک پیام دیگر این موضوع را پیگیری کنید. اگر دوباره تکست شما را نادیده گرفت یعنی اشتیاقی به ادامه رابطه ندارد و باید این دوستی را فراموش کنید.

هر پُست جالبی که در اینترنت پیدا می‌کنید را برایش ارسال نکنید

شبکه‌های اجتماعی مملو از مسایل جالب و خنده‌دار هستند. بنابراین بسیار طبیعی است که بخواهید یک ویدئو یا پیام جالب را برای فرد موردعلاقه‌تان فوروارد کنید. اما در روزها و هفته‌های اول دوستی تا حد ممکن این کار را انجام ندهید.

اجازه دهید شناخت شما از طرف مقابل به حد کافی برسد و سپس لحظه‌های شاد خود را با او به اشتراک بگذارید. اگر چیزی پیدا کرده‌اید که به نظرتان خیلی جذاب است آن را ذخیره کنید تا بعدها سرفرصت و بعد از شناخت همدیگر برایش ارسال کنید.

لینک یک خبر خیلی خاص را می‌توانید برایش بفرستید

چت-کردن


همان‌طور که در بالا هم بارها اشاره کردیم، دایم برای طرف مقابل نباید پیام، ویدئو، عکس، پست یا لینک بفرستید. اما اگر تا حدی او را می‌شناسید و خبری مبنی بر علایق او به چشمتان خورده، هیچ اشکالی ندارد که لینک خبر را برایش فوروارد کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که فقط یک لینک نه لیستی از لینک‌های متعدد.

این نوشته را از دست ندهید  عادت‌های اشتباهی که شخصیت شما را نابود می‌کند

ارسال یک پیام این فرصت را به طرف مقابل می‌دهد تا پاسخ درستی برای پیام شما داشته باشد.

در چت از او نپرسید که چرا به شما پیام نمی‌دهد

در جهان مدرنی که ما زندگی می‌کنیم همه انتظار داریم وقتی پیامی ارسال می‌کنیم، در لحظه پاسخ داده شود. اما این مساله در دنیای واقعی ممکن و حتی منصفانه نیست. در این میان، بدترین کار این است که شما به فرد موردعلاقه‌تان پیام دهید و از او بپرسید که چرا پاسخ پیامتان را نمی‌دهد؟ یا مثلا بگویید که «می‌دانی چند ساعت پیش به تو پیغام دادم، چرا جواب نمی‌دهی؟»

این را همیشه به یاد داشته باشید که اگر کسی عاشق شما باشد، لازم نیست به او یادآوری کنید که با شما در تماس باشد. او خودش با کمال میل تکست خواهد داد. بنابراین، اگر احساس می‌کنید او واکنشی به پیام‌های شما نشان نمی‌دهد خودتان را کنار بکشید زیرا بدون شک دوست ندارید کسی را به زور مجبور کنید که دوستتان داشته باشد!

بعد از چند روز بی‌خبری پیام دهید تا ببینید اوضاع از چه قرار است

اگر روز خوب یا چت سرشار از محبتی را با فرد موردعلاقه‌تان داشتید اما بعد از آن دیگر خبری از او نشد، بهتر است یک پیام برایش بفرستید تا ببینید اوضاع از چه قرار است. دو روز فاصله زمان خوبی است برای اینکه از ادامه داشتن یا نداشتن یک رابطه مطلع شوید. البته حواستان باشد که در چنین مواقعی بهتر است پیام‌های شاد و با محبت بفرستید، نه تکست سرشار از غم و طلب‌کاری!

چت-کردن

در مورد دوستانش از او بازخواست نکنید

اگر فرد موردعلاقه شما در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است و دوستان زیادی برای او کامنت می‌گذارند، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که در مورد این افراد تحقیق و پرس‌وجو کنید. اما قبل از چنین کاری به این فکر کنید که همه این دوستان قبل از آشنایی شما در دایره دوستان عشقتان بوده‌اند!

این نوشته را از دست ندهید  سفر بر اساس ویژگی‌های ماه تولد

حتی اگر سوال ذهنی شما خیلی بزرگ است و نمی‌توانید به آن فکر نکنید، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای اول آشنایی هرگز در مورد دوستان و رابطه او با دوستانش سوال و بازخواست نکنید. اگر حضور فردی در این رابطه احساس ناامنی به شما می‌دهد این مشکل شماست، نه او. شانس خود را با حسادت و احساسات منفی از بین نبرید.

چت-کردن

نیمه شب به فرد موردعلاقه‌تان پیام ندهید

بدون شک دوست ندارید در ابتدای رابطه وجهه نامناسبی از خود در ذهن کسی که دوستش دارید ترسیم کنید. بنابراین از ارسال پیام در نیمه‌های شب به شدت پرهیز کنید.

چت-کردن

در مورد روابط قبلی خود با عشقتان چت نکنید

هرگز فرصت شناخت خود از طرف مقابل را با حرف زدن در مورد رابطه قبلی خود هدر ندهید. به جای تعریف کردن در مورد کسی که دیگر در زندگی شما نیست، سعی کنید از لحظه‌های کنونی خود و عشقتان لذت ببرید.

موضوع چت را به آینده نکشید

همان‌قدر که همه از بلاتکلیفی بدشان می‌آید، بدون شک از دروغ شنیدن هم خوششان نمی‌آید. بنابراین، به جای صحبت در مورد برنامه‌های آینده رابطه‌تان، سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و از آن لذت ببرید. لازم نیست هنگام چت از فرد مورد علاقه‌تان بپرسید چند تا بچه دوست دارد، چون بدون شک او را به وحشت خواهید انداخت.

تکست دادن در روزهای اول یک رابطه در مورد ازدواج و آینده و تداوم رابطه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

به او احساس گناه ندهید

اگر فرد مورد علاقه شما نتوانسته به قولش پایبند باشد و سر قرار حاضر شود، یا برنامه‌ریزی شما را به هم زده سعی نکنید در چت به او احساس گناه بدهید. این کار نه تنها گستاخی و بی‌ادبی است بلکه آزاردهنده و غیرمنصفانه نیز هست.

این نوشته را از دست ندهید  دخل و خرج را به هم بخورانید!
منبع
روزیاتو
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا