آخرین نوشته هاکرونا

اگر کرونا گرفته‌اید بعد از خوب شدن این مواد غذایی را بخورید

 مثبت زندگی: پیشگیری از کرونا مسئله مهمی است اما با توجه به شیوع گسترده کرونا لازم است بدانیم اگر به کرونا مبتلا شدیم چطور از خود مراقبت کنیم.

مرجان عجمی، مسئول ترجمان دانش همگانی تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، درباره تغذیه بعداز بیماری کرونا می‌گوید:

باید به مسئله سوءتغذیه توجه کرد. سوءتغذیه یک پیامد برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌هاست که این مورد می‌تواند به دلیل بیماری، دریافت ناکافی مواد غذایی لازم و از دست دادن میزان چشمگیر مواد مغذی اتفاق بیفتد.

به طور کلی سوءتغذیه چه قبل از ابتلا به کرونا، چه در دوره بیماری و چه در دوره نقاهت بیماری بسیار اهمیت دارد. برای این که بیمار مبتلا به کرونا از لحاظ سوء تغذیه در دوران نقاهت ارزیابی شود، تغییرات وزن، میزان اشتها و میزان مراقبت از بیمار در بیمارستان را باید درنظر گرفت.

آزمایش ادرار و ارزیابی های کلینیکی به تشخیص شدت مبتلایان بهبودیافته‌ای که در دوران نقاهت به سوء تغذیه دچار شدند، کمک می‌کند و در نهایت فرد از لحاظ رژیم غذایی باید توسط متخصص تغذیه مورد ارزیابی قرار بگیرد. همچنین باید ملاحظات تغذیه‌ای برای بهبودیافتگان کرونا که با انواع آلرژی‌های غذایی مواجه هستند، ارزیابی شود.

ویتامین A 

بیماران بهبودیافته از کرونا در دوران نقاهت پروتئین از دست داده‌اند که در این راستا متخصصان تغذیه می‌توانند با رژیم مناسب، کمبود غذایی بدن این افراد را جبران کنند به عنوان مثال ویتامین A نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت‌های تنفسی دارد.

بیمار بهبودیافته‌ای که به دلیل کرونا دچار سوءتغذیه شده است، باید ملاحظات خاصی برای استفاده از مکمل‌ها در نظر بگیرد، چرا که بیمارانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، بی‌اشتها می‌شوند و نمی‌توانند مواد غذایی را به میزان کافی دریافت کنند.

این نوشته را از دست ندهید  فومن با دیدنی‌هایی شیرین‌تر از کلوچه‌هایش

 ویتامین B6

مواد غذایی حیوانی برای مصرف باید به طور کامل پخته باشد. چرا که براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ممکن است پخته نشدن این مواد غذایی موجب انتقال کرونا شود. ویتامین A  در شیر، پنیر و سبزیجات برای بیماران مبتلا به کرونا که دوران نقاهت خود را می گذرانند، مفید است، تخم مرغ و آواکادو به سوءتغذیه بیماران کرونایی کمک می‌کند چراکه سرشار از ویتامین B6 است.

ویتامین C

ویتامین C به بیرون رفتن عفونت از بدن کمک می‌کند. این مکمل غذایی در مرکبات وجود دارد و مصرف روزانه آن توصیه می‌شود. مصرف ویتامین D در دوران نقاهت بهبودیافتگان مبتلا به کرونا ضروری است، این ویتامین در تخم مرغ یافت می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا