رفتار

اگر تصمیمتان برای ترک خجالت جدی است بخوانید

مثبت زندگی: افراد خجالتی معمولا به علت اضطراب بیش از حد از موقعیت‌های عمومی دوری می‌کنند این افراد اگر خجالت را ترک نکنند از بهترین موقعیت‌های زندگی عقب می‌مانند.

با انجام این نکات خجالت کشیدن را ترک خواهید کرد !

خجالت کشیدن یا همان چیزی که باعث می‌شود در ارتباط برقرار کردن با دیگران راحت نباشید، تنها یک احساس است. اما اگر به چند نکته توجه کنید، برای همیشه از این حس آزاردهنده رها خواهید شد. افرادی که هرگز از خجالت رنج نبرده‌اند، نمی‌دانند که این حس می‌تواند به ویژه برای فردی که در یک موقعیت حرفه‌ای است ناتوان کننده باشد.

اگر کمرویی شما را عقب نگه داشته یاد بگیرید چطور از کنار آن رد شوید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. خجالت می‌تواند واقعاً مردم را عقب نگه دارد – تا حدی که کسانی که خجالتی هستند تمایل به اجتناب از موقعیت‌های عمومی دارند. تا حدودی به این دلیل که اضطراب مزمن زیادی تجربه می‌کنند.

اگر شما اینگونه هستید با دانستن اینکه تنها نیستید می‌توانید راحت باشید- از هر ده نفر، چهار نفر خودشان را خجالتی می‌دانند-. 

اما خبر خوب:

خجالت می‌تواند برطرف شود. با گذشت زمان و تلاش و میل به تغییر، امکان شکستن آن وجود دارد. اگر خجالت شما شدید است ممکن است به کمک مشاور نیاز داشته باشید اما بیشتر افراد می‌توانند بر آن غلبه کنند.

 چگونه خجالت کشیدن را ترک کنیم؟ 

مدام درباره آن صحبت نکنید و به کسی نگویید

نیازی به تبلیغ خجالتتان نیست. افرادی که به شما نزدیک هستند، شما را می‌شناسند.

سبک خود را نگه دارید و ادامه دهید

اگر دیگران باعث خجالت شما می‌شوند لحن‌تان را عادی نگه دارید. اگر بخشی از بحث هستید، آرام به صحبتتان ادامه دهید. 

لحن خود را تغییر ندهید

این نوشته را از دست ندهید
جملات زنانه‌ای که مردان را عاشق می‌کند

اگر وقتی ناراحت هستید سرخ می‌شوید، آن را با خجالت یکی نکنید. بگذارید همینگونه بماند و بگویید:”من همیشه زود سرخ می‌شوم.” 

ترک خجالت

مراحل کنار گذاشتن و ترک خجالت 

از برچسب زدن اجتناب کنید

خود را خجالتی نشان ندهید. بگذارید به عنوان فردی منحصر به فرد تعریف شوید نه با یک ویژگی بد. 

خود خرابکاری را متوقف کنید

گاهی اوقات ما واقعاً بدترین دشمن خودمان هستیم. اجازه ندهید حس درونیتان شما را زمین بزند. به جای آن، قدرت آن صدا را آنالیز کنید تا بتوانید خنثی نمایید. 

نقاط قوت خود را بشناسید

لیستی از تمام ویژگی‌های مثبت خود تهیه کنید – از یک دوست یا عضو خانواده‌تان بخواهید که به شما کمک کنند. بگذارید به شما یادآوری کند که چقدر ویژگی خوب و مثبت دارید.

عکس خجالت کشیدن

بهترین تکنیک‌ها برای ترک خجالت 

روابط خود را با دقت انتخاب کنید

افراد خجالتی تمایل به دوستی کمتر اما عمیق‌تر دارند. به این معنی که انتخاب دوست یا شریک برایشان مهمتر است.زمانتان را به افراد زندگی‌تان بدهید که پاسخگو، گرم و دلگرم کننده هستند. 

اجتناب از قلدری و اذیت

همیشه تعداد کمی از افراد وجود دارند که تمایل به اذیت و تمسخر کردن بقیه دارند. فاصله‌تان را با این افراد حفظ کنید. 

مراقب باشید

بیشتر ما برای خودمان سخت‌ترین هستیم. بنابراین عادت به مشاهده و نظرات بر دیگران را داریم. پیش از این هم گفتیم که ممکن است متوجه شوید که دیگران از علائم ناامنی خودشان رنج می‌برند و تنها نیستید.

کمرویی در بزرگسالان

 روش‌های عالی برای ترک خجالت 

به یاد داشته باشید که یک لحظه بد به معنای روز بد نیست

به خصوص زمانی که شما زمان زیادی را در ذهنتان سپری می‌کنید همانطور که افراد خجالتی این کار را انجام می‌دهند راحت می‌توانید این کار را انجام دهید و به این فکر کنید که خجالت شما تمام اتفاقات را خراب می‌کند. 

این نوشته را از دست ندهید
اگر زود رنج‌ هستید این ۸ کار را انجام دهید

تصورات‌تان را فریاد بزنید

افراد خجالتی گاهی این احساس را دارند که توسط بقیه مورد قبول نیستند و رد می‌شوند. حتی وقتی واقعا اینگونه نیست. افراد ممکن است حتی خیلی بیشتر از چیزی که خودتان برای خودتان ارزش قائلید به شما اعتبار دهند. 

به ترس‌هایتان زل بزنید

گاهی اوقات وقتی وحشت زده اید بهترین کاری که باید بکنید این است که با آن مواجه شوید. اگر میترسید، به آن خیره شوید و تکیه دهید.

رفع خجالت

 ترک خجالت با شیوه‌های فوق العاده موثر

رویش اسم بگذارید

لیستی از همه نگرانی‌هایتان تهیه کنید. آن‌ها را نامگذاری کنید، برنامه‌ریزی کنید که حذفشان کنید و به جلو حرکت کنید.

رنج بردن از خجالت نباید شما را از موفقیتی که به دنبال آن هستید دور کند. پس این ابزارهای ساده را امتحان کنید. در واقع، آن‌ها تکنیک‌های خوبی برای امتحان این هستند که آیا واقعا خجالتی هستید یا خیر. 

با اعتماد به نفس عمل کنید

اعتماد به نفس با عمل یادگیری و استادی حاصل می‌شود. یادتان می‌آید که چگونه دوچرخه سواری را یاد گرفتید؟ اولش وحشتناک بود اما بعد از اینکه به دنبال آن رفتید آن را امتحان کردید و اعتماد به نفس داشتید، توانستید انجامش دهید.

اعتماد اجتماعی نیز همین کار را می‌کند.احساس اضطراب مشکل نیست، اجتناب از تعاملات اجتماعی مشکل است.

اعتماد بنفس

درگیر شدن

درگیر شدن، به معنی شرکت در صحبت‌های کوچک است و با غریبه‌ها در همه جا، مغازه‌ها، رویدادهای ورزشی و باشگاه صحبت کنید. علاوه بر این به افرادی که به آنها علاقمند هستید بیشتر نزدیک شوید و با آنها حرف بزنید. 

زندگی کوتاه است. چه کسی اهمیت می‌دهد؟هفت میلیارد نفر در این سیاره زندگی می‌کنند. نباید از همه آن‌ها خوشتان بیاید یا دوستشان داشته باشید. کمی ریسک کنید و خود را برای ملاقات و معاشرت با افراد مختلف آماده کنید.

این نوشته را از دست ندهید
خوش اخلاقی آقایان با مصرف گردو

 چیزهای جدید را امتحان کنید، حتی اگر شما را نگران می‌کنند

به یک باشگاه، یک تیم ورزشی یا کلاس انگلیسی بپیوندید. یک پروژه جدید انتخاب کنید، کاری دشوار را در محل کار داشته باشید و به عهده بگیرید یا یک مهارت جدید یاد بگیرید. کاری کنید که از حیطه راحتی خود خارج شوید.

حضور در کلاس

برای ترک خجالت‌های بی موردمان چه کنیم؟

حرف بزنید

در هر فرصتی، شروع به تمرین سخنرانی و یا صحبت و داستان سرایی کنید. در مورد تمام حیطه‌های زندگی‌تان صحبت کنید. در کار با دوستان، با غریبه‌ها، یا پیاده رفتن از خیابان، می‌توانید آزادانه صحبت کنید.

اجازه دهید صدا و ایده‌های شما شنیده شود. مردم مطمئن نیستند که چه چیزی می‌خواهند بگویند. آنها به خاطر این که می‌خواهند سهم خود را به اشتراک بگذارند درگیر می‌شوند و با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. شما هم می‌توانید این کار را بکنید. اضطراب و خجالتی بودن، دلیلی برای ساکت ماندن نیستند. 

خودتان را آسیب پذیر کنید

ترس از قضاوت باعث اضطراب اجتماعی و خجالت کشیدن می‌شود. تنها راه غلبه بر این ترس این است که خود را آسیب پذیر سازید. این کار را با افرادی انجام دهید که به آن‌ها نزدیک هستید و می‌توانید اعتماد کنید.

ممکن است هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر لذت ببرید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعیتان می‌شود.آسیب پذیر بودن نیازمند تمایل به اجازه دادن به دیگران است.

به کسی که هستید افتخار کنید. اصیل و آسیب پذیر بودن اغلب کیفیتی است که دیگران بیشتر در مورد شما تحسین خواهند کرد.

این نوشته را از دست ندهید
۹ تمرین برای رفع درد شانه‌ها
ترس از قضاوت

بهترین کاری که برای ترک خجالت می‌توان انجام داد

تمرین برای نمایش زبان بدنی مطمئن

هنگام صحبت با افراد تماس چشمی برقرار کنید، سرتان را بالا بگیرید، صدای خود را به وضوح و به طور موثر بیان کنید، دست دهید، بغل کنید، در مجاورت دیگران باشید. 

متفکر باشید

متفکر بودن به سادگی به عنوان آگاهی تعریف می‌شود. بیدار شوید، به تمام افکار احساسات و خاطرات خود در هر لحظه توجه کنید. هیچ قسمتی از تجربه شما وجود ندارد که از آن فرار یا دوری کنید.

یاد بگیرید که خود و دنیای اطراف خود را بشناسید. از جمله «افکار و احساسات مضطرب» و فقط به آنها توجه کنید. زمانی که کاملاً حضور دارید متوجه خواهید شد که تعاملات اجتماعی چیزی نیست که شما بخواهید از آن اجتناب کنید.

به مکالمه و اشارات در محیط خود توجه کنید. با تمرین شما به طور مداوم می‌توانید به مهارت‌های اجتماعی خود پیشرفت‌های خوبی بدهید.

آگاه باشید

 ترک خجالت را مرحله به مرحله تمرین کنید

با رفتار خود، دیگران را مسحور کنید

درباره خودشان بپرسید و وقتی به شما پاسخ می‌دهند تمرکز کنید. چیزهایی را که در مورد خودشان به شما می‌گویند به یاد داشته باشید تا بتوانید بعداً درباره آن صحبت کنید. 

هنگام صحبت کردن از ضمایر شخصی کم‌تری استفاده کنید و این کار را مدام تمرین کنید

جملات اول با «من» نه تنها برای شنونده دور است بلکه کانون توجه را بر شما متمرکز می‌کند و می‌تواند کمرویی را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که راه غلبه بر خجالت، تمرکز در جای دیگر است. مانند آنچه که دوست دارید واقعاً از رویداد اجتماعی لذت ببرید در مورد این که چه احساسی دارید و پر از انرژی هستید نیز با کسی صحبت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا