تناسب اندام

اگر به دنبال اندامی زیبا هستید، این خوراکی‌ها را نخورید

مثبت زندگی: بسیاری از خوراکی‌های ساد‌ه‌ای که در غذاخوردن معمولی روزانه ما وجود دارند، حاوی چربی‌های پنهانی هستند که ما از وجود آنها بی‌خبریم. از برخی از این مواد خوراکی در بعضی از رژیم‌های غذایی هم یاد شده است. در صورتی که مجبور به خوردن این مواد غذایی هستید، مقدار آنها را به حد زیادی کاهش دهید و ترجیحاً بیش از یک وعده در روز این مواد را مصرف نکنید.چرا که برخی از این مواد حاوی کالری بالا بوده، و تاثیر زیادی بر افزایش وزن دارد.

سیب زمینی سرخ شده

اکثر مردم تصور می‌کنند که سیب زمینی سرخ کرده نسبت به چیپس سالمتر است. اما این تصور کاملاً غلط و اشتباه است! بر خلاف تصور عموم مردم، فیبر موجود در سیب زمینی سرخ شده، از چیپس هم بیشتر بوده و درصد چربی یکسانی با یکدیگر دارند. وجود نمک در این ماده غذایی و همچنین درصد چربی ذخیره شده بسیار زیاد سیب زمینی سرخ شده، عامل اصلی اضافه وزن و چاقی است.

سوپ‌های آماده شده با مواد لبنی

بعضی از سوپ‌هایی که در رژیم‌های غذایی از آنها نامبرده شده، در لاغری و تناسب اندام مفید و موثر هستند. اما برخی دیگر از این سوپ‌ها کاملاً نتیجه عکس داشته و مملو از چربی و انرژی هستند. خصوصا سوپ‌هایی که حاوی محصولات لبنی مثل شیر باشند افزایش وزن شما را به دنبال خواهد داشت. اگر در رژیم‌های غذایی شما از سوپ نام برده شده، بهتر است سوپ سبزیجات را انتخاب کنید.

انواع سس

سس مایونز، سس سالاد و این دسته از سس‌ها حاوی چربی بسیار زیادی بوده و به شدت شما را چاق می‌کند. همچنین برای سلامت بدن‌تان، مضر بوده و موجب اختلال در رگ‌های قلب و در نهایت گرفتگی آنها می‌شود. سس گوجه فرنگی نیز به همین صورت بوده. با این تفاوت که چربی موجود در آن کمتر بوده و مواد مغذی زیادی دارد. اما خوردن آن توصیه نمی‌شود و همچنین موجب افزایش وزن و چاقی هم می‌گردد.

این نوشته را از دست ندهید  رژیم لاغری با سیب‌زمینی؛ با سیب‌زمینی مانکن شوید!

آب میوه غیر طبیعی

برخی افراد به جای مصرف آب میوه‌های طبیعی، از آب میوه‌های صنعتی استفاده می‌کنند و گمان می‌کنند که هیچ تفاوتی در میان آنها وجود ندارد. این یک باور اشتباه است که در میان مردم بسیار رایج شده و درصد زیادی از افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند. آنچه باید بدانید این است که آب میوه غیر طبیعی حاوی درصد زیادی قند و مقدار کمی فیبر بوده و اینکه در هر یک لیوان آب میوه‌ای که مصرف می‌کنید، چندین برابر کالری بیشتر از خود آب میوه طبیعی وجود دارد که همان دلیل افزایش وزن شماست. پس اگر به دنبال تناسب اندام و لاغری هستید ، دور آن را خط بکشید.

غلات پر کالری

در برخی از غلات، انرژی و چربی و شکر وجود دارد که موجب افزایش قندخون شما خواهد شد. اما در بعضی از رژیم‌های غذایی از غلات نامبرده شده است که در این صورت باید به دنبال سالم‌ترین و کم کالری ترین غلات باشید و به مقدار بسیار کم از آنها استفاده کنید.

میوه خشک به جای میوه تازه

مصرف میوه خشک، به جای میوه تازه و طبیعی کاملاً اشتباه است! میوه‌های خشک شده مقدار مواد مغذی و همچنین فیبر کمتر و در عین حال قند و انرژی بسیار بالایی نسبت به هممان مقدارمیوه طبیعی، دارد. البته میوه‌های خشک دارای خواص مفیدی هم هستند اما به دلیل مواردی که در بالا ذکر شد (قند و انرژی بالا) پیشنهاد می‌شود که از خوردن آن به جای میوه تازه اجتناب کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن یا ذرت بو داده، که امروزه به فراوانی در بسیاری از فروشگاه‌ها، سینماها و … وجود دارد، شاید میان وعده‌ای سالم و مناسب به نظر برسد. اما در واقع حاوی مقدار زیادی چربی بوده و مقدار کالری آن بسیار زیاد و بالاست. که همین امر تاثیر مستقیم بر چاق شدن و یا افزایش وزن شما دارد.

این نوشته را از دست ندهید  مُسکن‌های گیاهی کاهش درد بواسیر
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا