دکوراسیون

دکوراسیون خانه به سبک ایتالیایی

مثبت زندگی: اگر به دنبال طراحی خانه‌ای شیک، مجلل و لوکس هستید، پیشنهاد ما استفاده از سبک دکوراسیون ایتالیایی در طراحی خانه است. به طور کلی تاریخچه معماری در جهان نیز به اوایل قرن ۱۵ در شهر فلورانس واقع در ایتالیا می‌رسد. استفاده از ستون‌های عظیم سنگی در طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی به طور مشهود به چشم می‌خورد. آن چه که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم، آشنایی با این سبک و نکات لازم در طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی است. در ادامه این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

دکوراسیون به سبک ایتالیایی

در طراحی این سبک طراحی دکوراسیون داخلی، از المان‌های بسیار با کیفیت و با طراحی‌های منحصر بفرد استفاده می‌شود. آن چه که در طراحی دکوراسیون ایتالیایی امروزی به چشم می‌خورد، استفاده از سبک ایتالیایی کلاسیک و ایتالیایی مدرن است. از ویژگی‌های بارز طراحی سبک ایتالیایی می‌توان به ترکیب المان‌های مدرن و معاصر اشاره کرد.

لوکس جذاب

از جمله دلایلی که سبک ایتالیایی را به سبکی خاص و محبوب تبدیل کرده است، لوکس بودن آن است. در طراحی به سبک ایتالیایی به تمام جزئیات با ظرافت خاص و ویژه‌ای نگاه می‌شود. اگر وارد خانه‌ای به سبک ایتالیایی شوید، متوجه خواهید شد که از طراحی سقف تا کف از متریال با کیفیت استفاده شده و در طراحی تمام قسمت‌ها از جزئیات طراحی استفاده شده است. همان گونه که گفته شد طراحی دکوراسیون ایتالیایی شامل طراحی کلاسیک و مدرن است. برای مثال آن چه که در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک به چشم می‌خورد، استفاده از لوسترهای کریستال در ابعاد بزرگ است. گچ بری سقف و دیوارها از دیگر جزئیات طراحی است که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از کفپوش چوبی و سنگ مرمر با کیفیت، زیبایی این فضا را دو چندان می‌کند.

به منظور حفظ لوکس بودن فضا نیز می‌توان از یک قالیچه ابریشمی با کیفیت استفاده کرد. در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک از مبلمان، وسایل تزئینی و قاب عکس‌هایی که روکش طلا در آن‌ها به کار رفته است نیز استفاده می‌شود. از این رو به طور کلی می‌توان گفت استفاده از رنگ طلایی در طراحی سبک ایتالیایی زیاد به چشم می‌خورد که همین امر می‌تواند کمک شایانی به لوکس بودن فضا داشته باشد. استفاده از مبلمان‌های مجلل و با کیفیتی که در طراحی آن‌ها از منبت کاری استفاده شده است نیز از دیگر اجزاء دکوراسیون ایتالیایی است.

این نوشته را از دست ندهید  دکوراسیون رنگی؛ ۳۵ ایده خلاقانه برای داشتن خانه‌ای پرانرژی

پنجره‌های قوسی شکل

از دیگر مواردی که در طراحی سبک ایتالیایی به چشم می‌خورد، وجود پنجره‌های قوسی شکل و در کنار آن استفاده از انواع مدل پرده‌های زیبا و مجلل است. برای مثال استفاده از والان در طراحی پرده سبک ایتالیایی زیاد به چشم می‌خورد. از دیگر اصولی که در طراحی سبک ایتالیایی باید رعایت شود، استفاده از سنگ‌های طبیعی است. مثل استفاده از سنگ مرمر؛ استفاده از این متریال نه تنها به عنوان کفپوش بلکه گاهی به عنوان المانی برای طراحی دیوار نیز به چشم می‌خورد.

اگر شما از جمله افرادی هستید، که به انواع سبک‌های ساده علاقمند هستید، به احتمال زیاد استفاده از سبک ایتالیایی کلاسیک چندان برای شما خوشایند نخواهد بود. در این صورت پیشنهاد ما به شما استفاده از سبک ایتالیایی مدرن است. حفظ فضایی لوکس در کنار سادگی ویژگی بارز سبک ایتالیایی مدرن است. استفاده از مبلمان و سایر المان‌های ساده و با کیفیت، در کنار لوسترهای کریستالی و استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند در اجرای این سبک به شما کمک کند. اگرچه سبک ایتالیایی مدرن از سادگی بیش‌تری نسبت به سبک کلاسیک آن برخوردار است اما با این حال از اکسسوری‌های براق و چشم نواز در این سبک طراحی استفاده می‌شود.

مبل راحتی ایتالیایی 

استفاده از مبل راحتی ایتالیایی برای اتاق نشیمن انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. آن چه که در طراحی این گونه مبلمان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، تاکید بر راحتی مبلمان است. در طراحی مبلمان راحتی ایتالیایی بیش‌تر به راحتی مبلمان در هنگام استفاده توجه می‌شود و دیگر خبری از منبت کاری و استفاده از طراحی‌های پر زرق و برق نیست.

این نوشته را از دست ندهید  اکسسوری در دکوراسیون، ۶ ترفند برای دگرگونی خانه!

مبل استیل ایتالیایی 

در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک استفاده از مبلمان‌های مجلل و پر زرق و برق جایگاه ویژه‌ای دارد. از آن جایی که طراحی فضایی لوکس در دکوراسیون به سبک ایتالیایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مبلمان استیل به سبک ایتالیایی بهترین گزینه برای انتخاب است. مبلمان‌هایی که از سبک ایتالیایی در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود، بسیار با کیفیت بوده و عمر طولانی دارند. در بیش تر موارد از رنگ طلایی در ساخت این گونه مبلمان استفاده می‌شود. این نوع مبلمان طراحی خاص و چشم نوازی دارد . در طراحی این گونه مبلمان‌ها از ترکیب رنگ‌های خاص، عموما از طیف روشن،استفاده شده است. در ساخت این مدل مبلمان از چوب‌های گران قیمتی مانند چوب گردو استفاده می‌شود. چوب گردو نمونه‌ای از چوب‌های با دوام و با کیفیت بوده و از این رو در بالا بردن دوام مبلمان استیل ایتالیایی تاثیرگذار است. این گونه مبلمان‌ها در دسته گران قیمت‌ترین انواع مبلمان قرار دارند.

دکوراسیون اتاق خواب ایتالیایی 

در طراحی اتاق خواب به سبک ایتالیایی، از سرویس خواب مجلل استفاده می‌شود. تخت خواب و میزهای آرایشی چوبی که از منبت کاری در طراحی آن‌ها استفاده شده است، در این سبک به کار گرفته می‌شود. استفاده از المان‌های تزئینی طلایی رنگ و لوسترهای کریستال در طراحی اتاق خواب به سبک ایتالیایی به چشم می‌خورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا