ترفند

افزایش عمر باتری تلفن همراه با پاک کردن سه اپلیکیشن بی‌‌مصرف اندروید

مثبت زندگی: این روزها اسمارت‌فون‌ها(همین گوشی‌های هوشمند خودمان) پر از برنامه‌های هستند که علاوه بر غیر ضروری بودن فضای ذخیره سازی ما را اشغال می‌کنند و روی عملکرد و طول عمر باتری نیز تاثیر منفی می‌گذارند. بدون هیچ مقدمه‌ای قصد داریم تا سه اپلیکیشن کم کاربرد را معرفی کنیم که روی تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی نصب هستند. هدف‌مان هم از این معرفی پاک کردن آن‌هاست. چون با پاک کردنشان عمر باتری گوشی خود را چند برابر می‌کنید. همراه ما باشید.

فیسبوک

اپلیکیشن فیسبوک که به طور پیش‌فرض بر روی تمامی تلفن‌های همراه هوشمند نصب است، شما را به شبکه اجتماعی و وب‌سایت فیسبوک متصل می‌کند تا از طریق آن بتوانید حساب کاربری خود را چک کنید. اما اگر می‌دانستید که این اپلیکیشن حتی در مواقعی که از آن استفاده هم نمی‌کنید از اینترنت و باتری شما استفاده می‌کند، زودتر از این‌ها آن را حذف می‌کردید. علاوه بر آن در شرایط استفاده نیز این اپلیکیشن مصرف زیادی را از باتری تلفن شما خواهد داشت.

افزایش عمر باتری تلفن همراه

به نظر می‌رسد که اگر قصد دارید تا حساب کاربری خود را چک کنید بهتر است تا یک میانبر از وب‌سایت فیسبوک به صفحه نخست گوشی خود اضافه کنید تا دیگر از شر این اپلیکیشن پرمصرف خلاص شوید.

Clean Master یا تمامی اپلیکیشن‌های هم رده

اپلیکیشن‌های تمیزکننده با وعده و وعید‌های فراوان خود، این ادعا را می‌کنند که با تمیز کردن فایل‌های اضافی تلفن هوشمند، موجب افزایش عملکرد آن می‌شوند. اما این در حالی است که بسیاری از اطلاعات اضافی گاهی در پشت کش برنامه‌ها پنهان می‌شوند و این اپلیکیشن‌ها از تمیز کردن آنها عاجز خواهند بود.
بنابراین بهترین راه حذف، تمامی از این دست نرم افزار‌های پاک کننده و استفاده از گزینه‌های داخلی خود تلفن خواهد بود. با این کار شما یک برنامه پر مصرف را حذف و به عملکرد بهتر و افزایش عمر باتری تلفنتان نیز کمک کرده‌اید.

این نوشته را از دست ندهید  بررسی ۵ راه حل شناخته نشدن درایو خارجی توسط کامپیوتر
افزایش عمر باتری تلفن همراه

برای استفاده از بخش‌های داخلی تلفن هوشمندتان کافیست تا به قسمت Settings > Storage رفته و در آنجا کش هر برنامه‌ای را که خواستید، با گزینه Clear Cache پاک کنید.

 مرورگر اینترنت پیش‌فرض تلفن

آنقدر مرورگر‌های اینترنتی قدرتمندی مانند کروم و فایرفاکس برای سیستم عامل اندروید عرضه شده‌اند که دیگر کسی به سمت استفاده از مرورگر‌های پیش‌فرض خود تلفن نخواهد رفت. بنابراین بهترین کار پاک کردن آنها یا در صورت غیرممکن بودن این کار، غیرفعال (Disable) کردن مرورگر پیش‌فرض خواهد بود.

کلام آخر

این سه اپلیکیشن ذکر شده تقریباً در تمامی تلفن‌های هوشمند نصب هستند. اما اگر فکر می‌کنید اپیکیشن‌های دیگری نیز دارید که از آنها استفاده چندانی ندارید، بهتر است تا با حذف آنها علاوه بر افزایش حافظه گوشی خود، به عملکرد و طول عمر باتری آن نیز کمک کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا