اصول ورزش در تابستان

0
206
ورزش کردن در تابستان

مثبت زندگی: تابستان که از راه می‌رسد گرمای هوا کلافه کننده می‌شود. برای همین کسی دیگر حس و حال پیاده‌روی ندارد و ترجیح می‌دهد با تاکسی‌های اینترنتی و مترو و اتوبوس تردد کنند که کولر دارند و گرمای هوا کمتر در آن‌ها رخنه کرده است! اما همه نمی‌توانند از این قانون نانوشته پیروی کنند.بعضی‌ها مثل نویسنده این مقاله، پشت میز نشینند و اضافه وزن دارند و باید در طول روز با پیاده‌روی و ورزش کردن کلی کالری بسوزانند. اما ورزش کردن در گرمای تابستان چه اصول و قواعدی دارد؟ همراه ما باشید تا در این مقاله ۶ اصلی را بگوییم که با آن‌ها ورزش کردن در تابستان هم لذتبخش است.

ساعتش مهم است آقاجان!

صبح زود ورزش کنید. البته این پیشنهاد ماست. یک ساعت بعد از خوردن شام، به شرطی که در مسیر پیاده‌رویتان دار و درخت نباشد هم زمان خوبی برای پیاده‌روی یا ورزش کردن است. اما بدانید و آگاه باشید تابستان‌ها، هوا و نسیم صبح‌، بسیار دلپذیر است، چرا که گرما در پایین‌ترین حدش قرار دارد. به‌علاوه بیرون رفتن برای دویدن در ساعات ۶ یا ۷ صبح، کاملا ایدئال است.

لباس آزاد بپوشید

هنگامی که لباس‌هایی سبک و آزاد به تن کنید، لباستان به بازتاب آفتاب کمک خواهد کرد و تمرین برایتان آسان‌تر خواهد شد. پارچه‌های نخی را انتخاب کنید، چرا که بهتر از انواع دیگر عرق را جذب می‌کنند. می‌توانید شلوارک‌هایی سبک به پا کنید تا هنگام ورجه وورجه راحتی بیشتری داشته باشید.

کرم ضد آفتاب فراموش نشود

همیشه ضد آفتاب بزنید، مهم هم نیست چه زمانی از روز باشد. کرم ضد آفتاب از شما در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید، که بیشترین لطمه را به پوست وارد می‌سازند محافظت خواهد کرد. گذشته از این‌ها ضدـفتاب که بزنید و عینک دودی که به چشم بزنید، کمتر از گرمای هوا کلافه خواهید شد. اگر پیاده‌روی و ورزش در هوای باز ابزارهای خاص خودش را داشته باشد، ضدآفتاب یکی از این ابزارهاست و البته عینک دودی!

بیشتر ببینید
9 راهکار ساده برای داشتن تحرک بیشتر

به اندازه‌ی کافی آب بنوشید

راه دیگر برای مقابله با گرما و بهتر ورزش کردن در طول تابستان، این است که به اندازه‌ی کافی آب و مایعات بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند. از آنجایی که بدن شما در تمرینات تابستانی‌تان، کلی عرق خواهد کرد، نباید به مصرف کافی آب بی توجهی کنید. بهتر است یک بطری کوچک آب هنگام ورزش کنار دست خود بگذارید و حتی اگر تشنه نیستید هم آب بنوشید.

ورزش کردن در تابستان

سربالایی خداحافظ!

درست است که پیاده‌روی در سربالایی کالری بیشتری می‌سوزاند اما در فصل تابستان درو سربالایی‌هایی را که شیب زیاد دارند خط بکشید و در مسیری هموارتر ورزش کنید. این کار باعث می‌شود روزهای عد هم تمایل به ورزش داشته باشید نه این از گرما سردرد بگیرید و بگویید: ترجیح می‌دهم چاق باشیم اما از گرما دیوانه نشوم.

دوش بگیرید!

به وقت پیاده‌روی و ورزش کردن در تابستان، هر وقت که حس گرما آمد سراغتان به دوش گرفتن بعدش فکر کنید. به اینکه زیر دوش آب خنک می‌ایستید و روان‌ و روحتان تازه می‌شود. همین تصور تحمل گرما را برایتان آسان‌تر می‌کند. از سوی دیگر هر روز دوش گرفتن در تابستان باعث خوشبو بودن و تمیزی شما می‌شود و مهم‌تر از همه کاهش وزن را سریع‌تر می‌کند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

بیست + 13 =