تغذیه

6 دلیل برای خوردن شکلات

مثبت زندگی: وقتی اسم شکلات می‌آید همه یاد دندان‌هایشان می‌افتند و با خودشان فکر می‌کنند که اگر بیش از اندازه شکلات بخورند، دندان‌هایشان خراب می‌شود اما باید بگوییم که اگر این جمله را درباره شکلات شنیده‌اید، ۶ خاصیت شکلات را نشنیده‌اند. همراه ما باشید تا در این مقاله 6 دلیل برای خوردن شکلات بیاوریم. البته حواس‌تان باشد که منظورمان شکلات سیاه است نه شکلات‌های دیگر.

۱. شکلات سرشار از مواد معدنی است

گاز گرفتن حتی یک تکه کوچک شکلات سیاه پر از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و همینطور پتاسیم، آهن، زینک و ویتامین‌های گروه B است.

شکلات یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می‌دهد. در انتخاب خود توجه کنید: یک شکلات سیاه واقعی را انتخاب کنید و بیسکویت‌های کاکائویی و دیگر دسرهای خیلی شیرین را فراموش کنید زیرا ارزش غذایی ندارند.

۲. شکلات واقعی ضد افسردگی است

شکلات برای روحیه خیلی خوب است و بگذارید این‌طور باشد! چرا؟ اولاً به دلیل این که یک ماده معدنی شناخته‌شده به نام منیزیوم و آرامش‌بخش در آن وجود دارد و برای انتقال تکانه‌های عصبی در مغز مهم است.

۳. شکلات به از بین رفتن چین و چروک کمک می‌کند

شکلات سیاه جزو 10 تا از بهترین غذاهای جوانی است! کاکائو در واقع یکی از غنی‌ترین منابع غذایی از فلاونوئیدها و به‌خصوص در کاتشین‌هاست، که خواص آنتی اکسیدانی خوبی برای آن‌ها شناخته شده است. برای درو کردن این فواید بی‌شمار، بدون احساس گناه خودتان را از گاز زدن به شکلاتی سرشار از کاکائو محروم نکنید، زیرا به شما کمک می‌کند بدنی جوان‌تر و پویاتر در طولانی مدت داشته باشید. البته شکلات شیری یا شکلات سفید چون کاکائوی کمتری دارد فلاونوئید کمتری دارد.

این نوشته را از دست ندهید  به این دلیل مهم روز خود را با خوردن زنجبیل آغاز کنید
خوردن-شکلات

۴. شکلات درجلوگیری از بیماری های قلبی کمک می‌کند

فلاونوئیدها در کاکائو و شکلات سیاه نقش سودمندی در حمایت از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. در واقع کلسترول بد خون را پایین می‌آورند دو از کشش دیواره‌های رگ‌های خون بدن محافظت می‌کنند. این هم دلیل دیگری برای این که شکلات بیشتری بخورید!

۵. شکلات مانع از فشار خون بالا می‌شود

این ماده غذایی مانع از بالا رفتن فشار خون می‌شود. در واقع به طور قابل توجهی فشار خون را پایین می‌آورد و به ثبات فشار خون کمک می‌کند. جالب است بدانید شکلات سیاه از دیابت نوع دوم جلوگیری می‌کند.

۶. شکلات چاق نمی‌کند

چربی و کربوهیدرات دارد؛ به طور متوسط، هر 100 کرم شکلات سیاه حاوی 500 کالری است. این عدد شاید کالری بالایی را نشان بدهد اما نباید آن را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

خوردن شکلات باعث می‌شود مواد غذایی بی‌فایده و پر کالری نخورید و با این کار هم کالری لازم را به‌دست آورده‌اید و هم همراه آن از فواید شکلات بهره برده‌اید و در ضمن، دیگر سراغ خوردنی‌های چاق کننده نمی‌روید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا