آخرین نوشته هارفتار

آموزش و اهمیت درست دست دادن

مثبت زندگی: چگونه درست دست بدهیم؟ در ملاقات های کاری و خانوادگی چگونه می توانیم با دست دادن، حرف هایی برای گفتن داشته باشیم؟ آیا می دانید در ملاقات ها در همان ابتدای کار دست دادن چقدر به موفق بودن آن ملاقات می تواند کمک کند.

 در فرهنگ‌هایی و جوامعی که به عنوان یک رفتار در ملاقات ها دست دادن دارند، معنی زیادی در عمل دست دادن و چگونگی فشردن دست یک شخص وجود دارد. بعضی از افراد بلافاصله بعد از دست دادن، شخصیت شما را قضاوت می‌کنند. پس دانستن اینکه چه مفهومی را به فرد مقابل انتقال می‌دهید، مهم است.

زمان مناسب دست دادن

 بدانید چه وقت از دست دادن استفاده کنید. جالب است بدانید که همیشه و در همه شرایط هم لازم نیست به افراد مختلف دست بدهید. حتما قبلا متوجه برخورد سرد و یا اشتباه برخی افراد هنگام دست دادن شده اید. پس بدانید که زمان‌های مناسب برای دست دادن عبارتند از:

  • وقتی به کسی معرفی می‌شوید
  • وقتی از کسی خداحافظی می‌کنید
  • در ابتدا یا پایان یک قرار کاری، اجتماعی، مذهبی و غیره
  • هر گاه در انجام یک کسب و کار به نظر مناسب رسید

چه کسی اول دست بدهد

 «شما» دست خود را برای دست دادن جلو بیاورید. این باعث می‌شود کسی که مقابل شما قرار دارد، تا مدت‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد. به کنترل هم مربوط می‌شود. وقتی اول دست خود را دراز می‌کنید، رهبری را به دست می‌گیرید. این برای زن و مرد -هر دو- صادق است. خجالت نکشید و کمرو نباشید.

تنها زمانی که نباید دست خود را اول جلو بیاورید، وقتی است که ساختار قدرتی وجود دارد که باید به آن پایبند بود. برای مثال، اگر فردی در یک دورهمی اجتماعی حضور دارد که رتبه یا درجه بالاتری (در محل کار و یا در کسب و کار) از شما دارد، همان کاری را انجام دهید که آن فرد با رتبه بالا (رئیس، فرماندار، مدیر عامل و غیره) انجام می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ راه ساده برای تقویت فن بیان

نحوه استفاده از دست

دست راست خود را قبل از دست دادن، مستقیم جلو بیاورید. کف دست شما نباید به سمت بالا یا پایین باشد؛ باید کف دست طرف مقابل را لمس کند. استثنای استفاده از دست راست این است که دست راست نداشته باشید؛ یعنی یا خدایی ناکرده معلول شده و یا صدمه شدیدی دیده است.

آیا باید همیشه محکم دست داد؟

خب همانقدر که همیشه شل و دست دادن مناسب و درست نیست خیلی محکم دست دادن هم می تواند دردسر ساز شود. محکم دست بدهید و دست طرف خود را سخت بفشارید ولی نه به سختی سنگ! مطمئن شوید که فاصله بین شست و انگشت‌هایتان، فاصله بین شست و انگشت‌های طرف مقابل را لمس می‌کند.

حالت دست

دست خود را عمود بر زمین نگه دارید. برای دست دادن، دست را به طرفین نچرخانید. انگشت‌ها را کنار هم و شست را به سمت بالا و باز نگه دارید. همیشه سعی کنید در منزل و یا با دوستان نزدیک این موارد و کار ها را تمرین کنید تا در زمانی که لازم است خیلی عجیب و با مکث این کار را انجام ندهید.

مدت زمان دست دادن

 بیشتر از دو، سه بار دست را بالا و پایین نبرید و از فشار یا لرزش بیش از حد خودداری کنید چرا که آزاردهنده و گیج کننده است. خیلی دست دادن خود را طولانی نکنید. ب اساس گفته کارشناسان و روانشناسان، یک دست دادن طبیعی که تاثیر گذار و صحیح است تنها ۵ ثانیه طول می‌کشد. اگر دست کسی را بیش از حد نگه دارید، به یک رقص مصنوعی اجتماعی بدل می‌شود.

ارتباط چشمی

همیشه و همجا همانطور که بارها اشاره کردیم، ارتباط چشمی بسیار مهم و البته کاربردی است. هنگام دست دادن، به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و خوش‌ آمدگویی‌های معمولی خود را انجام دهید. با اعتماد به نفس بایستید و دست بدهید.

این نوشته را از دست ندهید  پوست انار را دور نریزید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا