غذای فرنگی

آموزش طرز پخت سمبوسه در منزل

مثبت زندگی: سمبوسه سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که تهیه آن بسیار آسان و سریع اتفاق می‌افتد. سمبوسه از غذاهای معروف و پر طرفدار جنوب مخصوصا استان خوزستان است که امروزه در همه جای ایران محبوبیت خاصی دارد.

اگر راهی سفر به شهرهای جنوبی کشور شدید، پیشنهاد می‌کنیم از مغازه‌های این شهرها سمبوسه را خریداری کنید و برای یکبار هم که شده طعم و مزه سمبوسه را امتحان کنید. البته می‌توان در منزل هم سمبوسه خوشمزه و فوق العاده‌ای را درست کرد.

مواد لازم

سمبوسه 50 عدد
سیب زمینی ۷ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
جعفری ساطوری یک و نیم قاشق
تره ساطوری یک و نیم قاشق
گشنیز ساطوری یک و نیم قاشق
نان لواش یا باگت 50 عدد
نمک به میزان دلخواه
فلفل قرمز به میزان دلخواه
ادویه کاری به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سمبوسه

طرز پخت سمبوسه

۱. برای شروع پخت، ابتدا سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت می‌گذاریم تا سیب‌زمینی‌ها آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها به خوبی پخت، پوستشان را می‌گیریم. بعد یه کاسه بزرگ بر می‌داریم و سیب زمینی‌ها را داخل کاسه کامل له می‌کنیم.

۲. سپس پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و در یک تابه با کمی روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود و بعد نمک، فلفل و ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم و کمی هم تفت می‌دهیم تا عطر ادویه‌ها خارج شود.

۳. حالا سیب زمینی له شده را به تابه پیاز می‌ریزیم و کمی هم می‌زنیم تا سیب زمینی طعم ادویه‌ها را به خود بگیرد. بعد سبزی‌های ساطوری شده را هم اضافه می‌کنیم و خوب همه مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. بلافاصله حرارت را خاموش می‌کنیم و مواد را کنار می‌گذاریم تا خنک شوند.

این نوشته را از دست ندهید  رؤیا و هامور؛ روایت دختری که ماهی شد

۴. در پایان نان لواش‌ها را به اندازه طول و عرض 6 و 8 سانتی متری برش می‌زنیم. بعد به اندازه دو قاشق از مواد را در قسمت بالای نان می‌گذاریم و نان را به شکل زاویه 90 درجه تا می‌کنیم و به همین ترتیب همه نان را می‌پیچیم تا به شکل یک مثلث در بیاید.

۵. همه سمبوسه‌ها را به همین ترتیب آماده می‌کنیم. بعد از اینکه تمام شد، سمبوسه‌ها را در روغن داغ شناور سرخ می‌کنیم. دقت کنید سمبوسه‌ها را زود زود بر گردانید تا کاملا دو طرف آنها سرخ شود. بعد از سرخ شدن، سمبوسه‌ها را روی سبد آبکش قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

سمبوسه‌های پخته شده را به صورت گرم و با توجه به ذائقه خود با سس تند یا شیرین سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این سمبوسه خوشمزه و عالی لذت ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا