بدانیمسلامتعمومی

آلرژی بهاری با این 3 خوراکی بدتر می‌شود

مثبت زندگی: آلرژی و حساسیت رفیق دیینه فصل بهار است. این موضوع را کسانی که در فصل بهار با عطسه از خواب بیدار می‌شوند و مدام گلویشان می‌خارد، بهتر درک می‌کنند. دلیل ایجاد حساسیت بسیار ساده است؛ فصل بهار اوج وجود گرده گل‌ها در هواست و همین موضوع باعث آبریزش چشم، بینی و دیگر علایم ناخوشایند آلرژی می‌شوند.

اسرارآمیز اما کنترل‌شدنی

آلرژی یک بیماری اسرارآمیز است. دقیقا به اسرارآمیز بودن سریال‌ها و فیلم‌های اسرارآمیز اما اسرارآمیزها هم پاد زهر دارند.

برای مقابله با آلرژی فصل بهار هزار و یک راهکار وجود دارد که یکی از آن‌ها دوری از خوراکی‌هایی است که باعث ایجاد آلرژی می‌شوند. می‌پرسید چه خوراکی‌هایی؟

همراه ما باشید تا در ادامه مواد غذایی را معرفی کنیم آلرژی بهاره را تشدید می‌کنند و خب، نسخه ساده است. از این 3 دسته خوراکی که دوری کنید، آلرژی‌تان کمتر و کمتر می‌شود. مثبت زندگی را دنبال کنید.

 
قبل از معرفی فراموش نکنید که…

احتمال این که به تمام این خوراکی‌ها آلرژی داشته باشید بسیار کم است؛ اما باید تمام‌شان را کنار بگذارید و بعد از بهبود علائم آلرژی، یکی یکی خوراکی‌ها را امتحان کنید تا متوجه شوید کدامیک آلرژی شما را بیشتر می‌کند.

میوه‌های هسته‌دار و استوایی

شاید فکرش را هم نمی‌کردید که میوه‌های هسته‌دار آلرژی زا باشند اما این میوه‌ها حساسیت‌زا هستند و کاری هم نمی‌توان کرد به غیر از اینکه برای مدتی از خوردنشان دوری کنید. میوه‌های هسته‌دار مثل زردآلو، سیب، آلو، گیلاس و هلو یا حتی گوجه فرنگی، خربزه، انگور و انجیر آلرژی‌زا هستند. میوه‌های استواریی هم همین‌طور؛ خوردن کیوی و آناناس یعنی سلام کردن به آلرژی فصل بهار.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ روش قدرتمند برای پیشگیری از خطر ابتلا به آلزایمر

سبزیجات

آب کرفس بسیار پرطرفدار است اما حساسیت‌زا هم هست. این حساسیت‌زا بودن در سبزی‌های دیگر هم دیده می‌شود. اگر آلرژی فصل بهار دارید تا خرداد ماه از خوردن سیر، جعفری، گشنیز، هویج، کدو سبز، فلفل تند، بادنجان و فلفل دلمه و حتی سرکه انگور خودداری کنید.

حبوبات و مغزها و آجیل‌های آلرژی‌زا

بادام زمینی و سویا در حالت عادی آلرژی‌زا است چه برسد به فصل بهار که گرده‌های گل آزادانه در هواپرواز می‌کند. پس خوردن این دو ماده غذایی در فصل بهار را به طور کلی فراموش کنید. از آجیل‌ها هم سراغ بادام و فندق و گردو نروید.

خوشمره‌های حساسیت‌زا را هم بشناسید و تا جایی که ممکن است از خوردن آن‌ها در فصا بهار دوری کنید.


گوجه فرنگی

موز

ماست

قارچ

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا